אייר פראנס

delikat

New member
אייר פראנס

יש פה אנשים שטסו באייר פראנס ליפן בזמן האחרון ויכולים לספר על החוויה?
ההודעות שאני מצליחה למצא בפורום בקשר לחברה הזו הן לא אוהדות במיוחד, אבל הן גם מלפני עשור ואפילו יותר.
 

Manty

New member
שלחי מסר (או חכי בסבלנות) לג'ונבאום


 

jonbaum

New member
כתבתי עכשיו הודעה ארוכה והיא נעלמה

שניה לפני שעמדתי ללחוץ על "שלח".
 

jonbaum

New member
כתבתי הכל שוב

מודה באשמה.
טסתי ליפן בפברואר עם אייר פרנס, אבל לא מישראל אלא מאירלנד (שבה אני גר)
פריז היא היעד האירופאי הכי פופולרי ביפן, ולכן יש בלי סוף טיסות בין פריז לטוקיו (ואני מניח גם לאוסקה). לאייר פרנס יש 2 טיסות כל יום לנריטה (אחת ביום ואחת בלילה), ועוד לפחות טיסה אחת כל יום ל-Haneda
בנוסף, יש הרבה טיסות של חברות יפניות.
הטיסה הלוך היתה טיסת יום, שממריאה מפריז בצהריים ונוחתת בטוקיו ב-9 בבוקר. היה כמו כל טיסה. מושב עם מרווח ממוצע, אוכל אכיל מינוס (אבל בתוספת תשלום אפשר להזמין אוכל יותר טעים), מסכים אישיים. המטוס היה חדש מאוד, המטוס הדו-קומתי העצום של איירבוס. אמור להיות מרווח אבל הוא לא – פשוט דחפו הרבה יותר אנשים פנימה.
בדיעבד עדיף לטוס ערב קודם בטיסת הלילה שממריאה מפריז בסביבות חצות ונוחתת בטוקיו ב-7 בערב. מגיעים למלון/בית/אכסניה, מיד הולכים לישון וכך נפטרים מהג'ט-לג.
למרות שהמטוס כל כך חדש, אי אפשר היה לכבות את מנורת הקריאה של הבחורה שישבה לידי, והדבר הזה דווקא מאוד הפריע. קראנו למישהו מהצוות איזה 4 פעמים במהלך הטיסה, כל פעם בא מישהו יותר בכיר, וכל פעם ניסו לפתור את הבעיה אבל לא הצליחו. לקראת הנחיתה מילאתי טופס חוות דעת וכתבתי שהעניין הזה עם המנורה ממש לא הגיוני במטוס כל כך חדש. יומיים שלושה יותר מאוחר קיבלתי מהם אימייל והם כתבו לי שהיות והם לא רוצים שיהיו לי זכרונות רעים מאייר פרנס הם נותנים לי 2000 מייל בונוס.
הטיסה חזרה היתה טיסת לילה שממריאה מנריטה ב-10 בלילה ונוחתת בפריז ב-4 בבוקר. מטוס בואינג 777. כשחיכינו בגייט לעליה למטוס הם פתאום קראו בשם שלי וביקשו שאגש לדלפק. ניגשתי, והם אמרו שהיות ואקונומי קלאס מלא עד אפס מקום הם מעבירים אותי לפרמיום אקונומי, מה שהיה מאוד מרווח ומאוד נוח. הקטע עם ה"מלא עד אפס מקום" הוא קישקוש כי היה לי מקום שמור חודשים לפני הטיסה. לכן העניין כנראה קשור לתקרית עם המנורה.
בקיצור, אני גר באירלנד וטס כמה וכמה פעמים בשנה בטיסות לואו קוסט בחברות כמו Ryanair ואני מאוד לא מפונק בטיסות. בעבר היו הבדלים מאוד גדולים בין חברות תעופה, אבל היום כבר כמעט ואין. הכל יותר צפוף, האוכל פחות אכיל. צריך פשוט לשבת שם ולחכות שייגמר.
אם מתאים מבחינת המחיר/שעות וכו', אז אפשר בהחלט ללכת על זה.
נמל התעופה Haneda הרבה יותר נוח מנריטה. אם אין הבדל דרמטי מדי במחירים בין שני הקוים, עדיף לקחת טיסה שנוחתת ב-Haneda
זה בגלל שבהלוך פשוט רוצים להגיע. בחזור אולי קצת פחות חשוב אז אפשר לקחת טיסה שממריאה מנריטה.
 

Tenguy

New member
גם אני טסתי עם אמא לטוקיו / נריטה באייר פראנס

ברור שטסנו בחצות מפריז, וגם השערים של הטיסות מישראל וליפן נמצאים באותו טרמינל, שזה חוסך את כל ההתרוצצויות בין הטרמינלים, מה גם שהיה לנו עדיף להגיע ליפן בערב ישר למלון ולהסתדר (ממליץ על מלון Ryokan Asakusa Shigetsu).
ודווקא היה לנו זמן עוד להסתובב בערב במקדש אסאקוסה (מומלץ!!! כולו מואר באו יקרות) , ובנוסף אמא מאד אהבה את המוני חנויות המזכרות בשדירת הכניסה למקדש וקנתה שם את כל המתנות הקטנות לחזרה ארצה מבלי להיסחב עם הקניות בטיולים ברחבי העיר כי המלון היה 5 דקות הליכה משם.
בחזרה - הייתה שביתה באייר פארנס אז השירות היפני המתוקתק בשד״ת קאנסאי אוסקה העביר אותנו בליווי של שלוש דיילות מסורות לאליטליה, כך שחזרנו לארץ דרך רומא
 

delikat

New member
תודה רבה על התגובה

בהחלט הרגעת אותי קצת, אני הולכת על זה.
אמנם בטיסה הלוך השעה שהם מציעים לא אידאלית (נוחתים בהאנדה על הבוקר), ואני לא בטוחה איך ממשיכים משם,
אבל חוץ מזה, רוב הטיסות מסתדרות יפה.
&nbsp
 

mishel s

New member
מהנדה לא בעיה להסתדר

זה די קרוב לטוקיו ויש רכבות רגילות לאן שרוצים.
 

delikat

New member
כן, בחרתי את האנדה בכוונת תחילה, התכוונתי לשעה

אני לא יודעת אם כשמגיעים על הבוקר באמת אפשר להתחיל את הטיול, או שרק רוצים להתרענן או לשים את הראש.
&nbsp
 

jonbaum

New member
לא כדאי לישון ביום הראשון

זה רק מאריך את הג'ט לג. חייבים מהתחלה להכנס ללו"ז המקומי. אין ברירה אלא להסחב עד סוף היום הראשון ואז לישון כמו שצריך בלילה. אם תשנו ביום הראשון לא תוכלו לישון בלילה הראשון ואז תקופת הזומבי רק מתארכת.
לכן, אם אפשר, עדיף לטוס יום קודם בטיסת הלילה.
 

delikat

New member
טוב, נשמע קצת קשה

אבל איכשהו דווקא הטיסה שמגיעה בבוקר מתאימה לנו, אז אולי נצטרך להתמודד עם זה.
 

jonbaum

New member
פחות קשה ממה שנשמע

כי תחילתו של טיול, במיוחד אם מדובר בביקור הראשון שלכם ביפן, תהיה מלווה בהיי רצחני של אדרנלין שיחזיק אתכם עד הערב.
 

Tenguy

New member
אפשר לדעת מה טווח מחירי הטיסות שיש היום ליפן?

ככל שחיפשתי המחיר נע סביב 1500USD לאדם. זה יותר יקר מן המחירים שהיו לפני שנתיים
 

delikat

New member
הנה מה שמצאתי

אני הסתכלתי באזור אוקטובר, ויש מחירים לא רעים.
בעקבות nadavu שכתב לגבי הטיסה שלו באייר פראנס, ראיתי שאכן יש טיסות בכ750 דולר (752 דולר אם לדייק, באתר של אופיר טורס), כשנקודת ההגעה והיציאה הן באוסקה.
אם אתה מעדיף להגיע לטוקיו, המחיר הוא כ100 דולר יותר.
זה המחיר הכי טוב שראיתי בזמן האחרון.
 

Tenguy

New member
תודה, הסתכלתי... המחיר נותר כמו כשטסתי לפני שנתיים: 1200usd

אז אני לא מבין איך מוצאים טיסות מן הארץ ליפן בפחות מ-1000usd ???
חיפשתי טיסות גם באוקטובר 2014 וגם באפריל 2015
 

Nadavu

New member
בדקתי עכשיו באתר של איירפראנס ומצאתי ב-730 דולר

עשיתי חיפוש לטיסות בתאריכים 1.10-1.11 שנוחתות באוסקה, וקיבלתי טיסה בעלות של 1,277 ד'. שיחקתי טיפה עם התאריכים וזה ירד ל-730.
יש תנודות רציניות במחירים מיום ליום, אולי זה קשור לטיב המטוס או לזמן ההמתנה בחניית הביניים, או אולי למספר המקומות שנשארו פנויים

 

jonbaum

New member
כשטסתי בפברואר

שילמתי 640 יורו (850 דולר?) אבל זה היה מאירלנד ולא מישראל. בזמנו כשגרתי ביפן, בחברות האירופאיות קונקשן קצר בתוך אירופה היה כלול במחיר של טיסה עד ל-hub שלהם, ולישראל תמיד היה צריך לשלם איזו תוספת.
 
למעלה