איך אני יכול להציב לחניכים גבולות?

איך אני יכול להציב לחניכים גבולות?

טוב אז זה הולך בערך ככה: קוראים לי מתן נהון ואני מקן נהריה, יש לי קבוצה של שלושים חניכים אותם אני מדריך עם עוד מש"ש. עעכשיו הבעיה היא שכול פעולה הם "דואגים לפוצץ", יש כמה ילדים שמפריעים וכול החבר´ה נגררים. הם חושבים שכאשר הם מגיעים לקן הם מגיעים למקום שהם יכולים לעשות בו הכול, הקן זה לא בית ספר ולהיפך. אני מנסה לדבר איתם אחד אחד, להיות קצת יותר קשוח אבל לא עוזר... מה לעשות? איך אפשר לבנות תקנון קבוצתי שבאמת יכנס להם לראש?
 

iftach17

New member
הצעה

לא אמרת באיזו כתה הם, אבל אני חושב שאתה יכול לעשות: א. פעולות יותר אנרגטיות שמשחררות את האנרגיה של החניכים המתפרעים. ב. פעולה (תחלקו את הקבוצה ל-2 תת-קבוצות נפרדות כדי שתוכלו להעביר אותה יותר טוב) המדברת על "מה הקן בשבילי?" ולהראות שהקן הוא מקום סבבה, ובאמת אפשר לעשות מה שרוצים (מבחינה יצירתית אין אף אחד שיגביל אותם), ופה המקום (או אולי באחת הפעולות הבאות) להטיל על הקבוצה איזשהו פרוייקט קבוצתי שמראה אחריות לגבי הקן (למשל טיפוח איזשהו חדר בקן או חלק בגינה). הפואנטה תהיה שפה יש הרבה זכויות אבל יש גם חוקים מסויימים שמתנהגים לפיהם (תזכיר להם איזו פעולה שהם לא הפריעו אם יש כזו,ותן להם להרגיש שכדאי להם להתנהג לפי החוקים!), ומי שלא מתאים לו יכול ללכת (חשוב שזה לא יבוא בתור איום)!תאמין לי שאף אחד לא יעזוב. אל תעשה תקנון זה יותר מידיי מזכיר בית ספר. תגיד להם: מי שמסכים איתי ומסכים להתנהג לפי מה שאמרנו, וזה ייצא לטובת כולנו, יבוא ללחוץ לי את היד כמילה של כבוד. מעבר לכך אפשר לפנות לקומונר שהוא דמות יותר סמכותית בעיניהם שידבר איתם שתיים שלוש מילים. זהו! ג.
 
אוקיי אני נסה לדבר עם כמה מהם..

וגם להעביר פעולות יותר אנרגטיות למרות שזו בעיה עם 30 חניכים(עד שיפצלו אותנו טפו טפו טפו).. וממ.. רק רציתי לומר שקן נהריה דיי זקוק לקבוצה הנ"ל ולכן אנחנו מנסים לשמור עליהם בכול דרך..
 

BRAIDS

New member
מתן, מה קורה?

זאת נטע מהקורס מד"צים, הכל טוב? יש לי משהו שיכול אולי לעזור (מנסיון), בקש מהחניך שמפריע במיוחד להכין פעולה ולהעביר אותה לשאר הקבוצה ואז הוא יראה שקשה להעביר פעולה כשמפריעים ומדברים ולא משתפים פעולה, אולי זה יעזור ואם לא... אז נסה לבקש מהקומונר שיהיה נוכח באחת מהפעולות. אני מקווה שזה יעזור. ביי.
 

/slash/

New member
אממממ....

אין ממש מה לעשות עם זה, חוץ מלנסות לעניין אותם כמה שיותר... תכיר יותר טוב את הקבוצה, תראה מה הם אוהבים, ותשתדל ללכת על אותו קו... אבל אל תקשיב לי... אני כבר שנה שניה מדריכה מוכה...
קיצר, חניכים זה טרוריסטים קטנים, הדרך היחידה לרסן אותם זה לקשור אותם לאיזה עץ ולהעמיד מולם כיתת יורים
 
אתה לא חייב לאפשר להם לפוצץ פעולות

יש שני סוגים של חניכים- החניכים שמפוצצים את הפעולות, והחניכים שהפעולות שלהם מתפוצצות. בשלב כלשהו, החניכים שמפוצצים פעולות יבינו שהולך להם, וסבבה, וימאס להם לבוא כי כל הזמן הם מצליחים. (למשל). ולסוג השני של החניכים- שאף פעם לא עוברים פעולות כי בני הקבוצה שלהם הורסים להם תמיד- גם ימאס לבוא. אתה זה שנותן להם לפוצץ את הפעולות. פשוט תצא מנקודת הנחה שאין דבר כזה לפוצץ פעולה. פשוט תכין פעולה של 20 דקות שתהפך להיות של שעה, או פעולה עם פואנטה קצרה וקטנה, ולאט לאט הם יתרגלו ולא ירגישו שהפעולות גדלות (במשמעות שלהן).
 
אתה לא חייב לאפשר להם לפוצץ פעולות

יש שני סוגים של חניכים- החניכים שמפוצצים את הפעולות, והחניכים שהפעולות שלהם מתפוצצות. בשלב כלשהו, החניכים שמפוצצים פעולות יבינו שהולך להם, וסבבה, וימאס להם לבוא כי כל הזמן הם מצליחים. (למשל). ולסוג השני של החניכים- שאף פעם לא עוברים פעולות כי בני הקבוצה שלהם הורסים להם תמיד- גם ימאס לבוא. אתה זה שנותן להם לפוצץ את הפעולות. פשוט תצא מנקודת הנחה שאין דבר כזה לפוצץ פעולה. פשוט תכין פעולה של 20 דקות שתהפך להיות של שעה, או פעולה עם פואנטה קצרה וקטנה, ולאט לאט הם יתרגלו ולא ירגישו שהפעולות גדלות (במשמעות שלהן). זה יהיה תהליך לקבוצה ותהליך לחניכים. ובאמת שאני יודעת כמה שזה מתסכל, כי גם אני עברתי את זה. ולא עם שלושים חניכים אלא עם הרבה פחות. והבעיה שלי הייתה שנתתי להם לפוצץ את הפעולות, ואיתן את ההדרכה שלי. אל תוותר, כי זה באמת מאבק, וברגע שתצליח להביא את השינוי (וגם אם הוא יקרה בתחילת השנה...)- סימן שבאמת השפעת על הקבוצה.
 
למעלה