איך אני צובעת + שיער

  • פותח הנושא giri
  • פורסם בתאריך

giri

New member
איך אני צובעת + שיער

ובכן, לכל השואלים : זה יהיה הסבר ברמה קצת גסה, תיאלצו לסלוח לי, והוא גם אולי קצת יסטה מהעניין של השיער כדי להבהיר. כשאני צובעת ציור סרוק בפוטושופ, אני משתמשת במספר LAYERS קבועים, ועוד לפי מה שנראה לי באותו רגע. אני מנקה את הסריקה ומביאה אותה למצב שבו יהיו לה כמה שפחות "זנבות" של קו שאינו שחור לגמרי. הרקע של ה - LAYER הזה יהיה שקוף, והוא יהווה את ה - OUTLINE של הציור (בעצם, האינקינג). מתחת לזה אני יוצרת LAYER של צבע כחול מלא שטוח, על מנת להשתמש בו כרקע בזמן העבודה. הרבה פעמים שוכחים לצבוע דברים בלבן, כמו שיניים ועיניים, ובעסה לגלות את זה בסוף כשמשלבים רקע. בין הכחול לשכבת הקו אני יוצרת שכבת "צבע", ובה אני צובעת משטחים שטוחים לגמרי (כמו שנראים האקדחים בציור הקריקרטורי) בגוון השולט במשטח. זה שלב די מייגע אבל הכרחי. אח"כ (סבלנות, זה משתפר) אני יוצרת שכבה של "הצללות". השכבה שקופה לחלוטין כשאני מתחילה לעבוד עליה, ואני צובעת עליה את כל התלת מימד. כך שבכל ציור שלי למעט כמה פשלות, ניתן להוריד את התלת-מימד מהציור ולראות אותו שטוח לגמרי. העבודה בשכבה זו, העדינה מכולן, נעשית באמצעות מגוון כלים, אבל העיקריים הם ה - POLYGON LASSO SELECTION וה - AIRBRUSH. באמצעות ה - POLYGON LASSO (לא לאסו חופשי, כי אי אפשר לשלוט טוב בתנועות העכבר, אלא פוליגון עם המון צלעות קטנות - חשוב לעבוד ברזולוציה גבוהה כך שהקו יתפוס בין 5 ל - 10 פיקסלים וישאיר לך מספיק מרחב לטעות בו בזווית) אני בוחרת את השטח עליו אעבוד (פה יכול להיות שימושי גם ה - MAGIC WAND, על שכבת הצבע, כי כבר גידרתי את תחומי הצבע השונים באופן גס) ואני יכולה לצבוע בתוכו עם AIRBRUSH בגדלים שונים. זו שיטה יותר מסובכת, שמשאירה מרווח רב לטעויות במיוחד אם אתה עובד עם עכבר. השיטה השניה היא לגדר את האזור בו אתה מעוניין לעשות הצללה, ולהשתמש ב - SELECTION בתור משטח הצל. נניח, ברגליים - אתה בוחר את כל הקטעים המוארים בקפידה עם הפוליגון, דואג שקו הבחירה יהיה חלק וללא זוויות חדות, עושה FEATHER של משהו כמו 10 פיקסלים (לפי גודל הציור, מיקום הצל וכו וכו) וצובע את הבחירה בצבע חלק בהיר בכמה גוונים מצבע המכנס - ויש לך הצללה. המינוס של השיטה הזו הוא שלבחירה של הצללה אין לך שום קיצור דרך ב WAND, אתב צריך לעשות את זה לבד. ולעניין השיער - כשאני עומדת להצליל שיער, קודם כל חשוב לי לדעת טוב טוב לאן הוא זורם, אחרת אפשר לזרוק את כל זה לפח. אני מתקרבת מאד לשיער ומתחילה לסמן בפוליגון שטח בחירה מאד מאד עדין, שמסמן קוים הלוך ושוב עם שפיצים בקצוות. השטח הזה צריך ללכת עם זרימת השיער בצורה כמה שיותר מדוייקת. קחו את הזמן. כדאי לסמן את כל האזורים בשיער ואז לצבוע במכה, האפקט יוצא יותר נקי. אחרי שמסיימים את כל הבחירה, יש אפשרות לעשות לעצמך "תעודת ביטוח" בשמות שכבה נוספת שבה תצבע את צורת הבחירה לשימוש עתידי. אתה עושה FEATHER לבחירה וצובע בשתי רמות - יותר FEATHER זה צבע שקרוב יותר לצבע הבסיס, פחות FEATHER בתוספת CONTRACT זה לנקודות הבאמת חזקות של ה - HIGHLIGHT. זה על רגל אחת השיטה של השיער. גוונים בוחרים לפי גוון השיער, התאורה וכו´. אני אעשה איזו דוגמית בתור ציור ואצרף בהודעה אח"כ. לשאלות פרטניות אתם מוזמנים להשאיר לי מסר או לשלוח מייל...
 

chatenoire

New member
יפה אמרת!

ואם יורשה לי להוסיף, יש דרך נחמדה מאוד לבחור שטחים, ללא הלאסו (אני מדברת במונחי פוטושופ 5, אז יסלחו לי המתקדמים יותר). בתחתית סרגל הכלים יש שני כפתורים שמראים מסך עם עיגול בתוכו. אלה כפתורי הכניסה והיציאה מ-QUICK MASK MODE. לחיצה על הכפתור הימני למעשה פורשת על הציור מעין שכבה זמנית נוספת בשחור לבן (על המסך זה מצטייר באדום, לפי הגדות הדיפולט), עליה אפשר לצייר בכל הכלים של פוטושופ. ברגע שחוזרים לMODE הרגיל של ציור, החלקים שנשארו לבנים בQUICK MASK ייבחרו (יוקפו בנמלים רצות). אפשר לשנות את ההגדרות ע"י לחיצה כפולה על כפתור הQUICK MASK, כך שהחלקים האדומים - ולא הלבנים - ייבחרו; אני מוצאת את הדרך הזו הרבה יותר נוחה לעבודה. בקריאה שניה אני מניחה שזה נשמע קצת מבולבל, אבל ברגע שתנסו את זה פעם אחת תבינו למה אני מתכוונת. הדרך הזו פשוטה יותר משימוש בלאסו חופשי מכיוון שלא חייבים לעשות את כל הבחירה בלחיצת עכבר אחת (ברגע שעוזבים את העכבר בלאסו השטח נסגר אוטומטית), ואפשר להסחף עם כל מיני בחירות יצירתיות.
 

giri

New member
מכירה, ובכל זאת...

אני מעדיפה את הלאסו - לא צריך לבחור בפעם אחת. זה כל היופי בפוטושופ לעומת תוכנות אחרות. בשביל זה יש SHIFT - הוספת בחירה, ALT- הורדת בחירה. תנסי, יש סיכוי שתזנחי את ה - MASK...
 

Liraviv

New member
וואו, מסובך...

אף פעם לא חשבתי שזה מצריך כל כך הרבה עבודה ופרטים טכניים.. אני, שאין לי ממש ניסיון בצביעה במחשב, משתמש במקסימום ארבע-חמש שכבות: אחת שחור-לבן שהיא האינקינג, שניה שהיא בשביל הצבע שמשתלב עם האינקינג ב Blend Mode -> Multiply בשכבה הזאת אני גם נותן את התלת מיימד בעזרת כלי הfinger\finger painting ועוד כמה שכבות בשביל אפקטים שונים (של תאורה למשל) או הדבקה של תמונות.
 

giri

New member
חבל...

זה די קל להשתלט על ה OUTLINE אם מפרידים אותו. ככלל, ניתן לנקות סריקה ע"י SELECT->COLOR RANGE על השחור והעתקתו לשכבה חדשה. אח"כ מנקים קצת שאריות מעבודה רשלנית לפני סריקה (אם אתה לא בטוח למה אני מתכוונת בעבודה רשלנית, בדוק את הדוגמה שהשארתי פה עם המשבצות וכו´) ואז יש לך שכבה שהיא באמת ה OUTLINE. שני היתרונות הגדולים של פוטושופ הם השקיפויות והגמישות בכלי הבחירה, וחבל לא לנצל אותן.
 

yonabarak

New member
בחירת שטחים לצביעה

כשיש אינקינג שחור (או כהה מספיק), אפשר לבחור במאג´יק וואנד את השטחים לצביעה על שכבת האינק, ואז לרדת לשכבת הצבע ולצבוע בשטח הבחור. אם יש לי רק עפרון, אני מכפיל את השכבה שלו ועושה לה brightness\contrast עד שנשאר רק קו שחור בלי אפורים, ואז קל לבחור את השטחים.
 

giri

New member
והנה דוגמה מצויירת...

והנה זה... התאמצתי מאד לדחוף את זה איכשהו שיכנס למגבלת הגודל... טוב : 1 - כך נראה הציור הסרוק. הוא עוד די "מלוכלך" בקמטי הנייר, המשבצות שהיו עליו והציור שהיה על הצד השני של הדף. 2 - כך נראה הציור אחר ניקוי וטיפול לקראת הצביעה, על רקע לבן. 3 - פה על הרקע הכחול ניתן לראות את הציור עם שכבת COLOR בלבד - משטחי צבע. 4 - כאן ניתן לראות את הציור עדיין על רקע כחול, עם שכבת ההצללות. 5 - זהו הציור הגמור עם הרקע (גירסה איכותית יותר מוקדם יותר בפורום ובאתר של עולם הקומיקס). 6 - על מנת להמחיש באיזה גודל הציור בעת העריכה, הדבקתי חתיכה מהעין בגודל בו כבר קואים קצת את הפיקסלציה. אני אודה למשתמשי הפורום אם לא יעשה בהגדמה זו ובהסברים שקדמו לה איזשהו שימוש שאיננו פרטי, ובטח שיפגע בי מאד אם מישהו יוריד את הציור, ימחק ממנו את החתימה שלי ויזהה אותו כשלו (אל תצחקו, כבר עשו לי את זה... לך תבין, בטח מישהו באמת בלי כישרון אם דווקא ממני הוא רצה לגנוב ציור... חחח... מה קרה לקומיקס אמיתי?
)
 

chatenoire

New member
אוו!

אני מתה על ציורי "תהליך עבודה". ההצללה שעשית, בעיקר על אזור החזה, טובה מאוד. בנוסף לכך, באופן די מפתיע, הרקע המצולם (הוא אכן מצולם, כן?) הולך מצוין עם הדמות הדו-מימדית; בד"כ הניגוד חריף כל כך עד שהחיבור מעצבן. מה שכן, אני חושבת שהנעליים קצת קטנות ביחס לגוף. מצד שני, יכול להיות שזה הסגנון שלך.
 

The Crusader

New member
תגידי גירי

כשאת עושה את הרקע את עושה את זה אחרי שאת מציירת ובנפרד ואז מדביקה? או בצורה אחרת? כי אמרו לי שככה צריך לעשות אבל זה הרבה עבודה ומה זה אין לי כוח אבל אם אין דרך טובה יותר אז אני מניח שאני אסבול אז מה את אומרת? וזה מופנה לכל מי שיודע
 

giri

New member
אוי... נקודה כואבת... ../images/Emo13.gif

אני שונאת לעשות רקע. כל הסקיצות שלי "מרחפות" ללא רקע, זה ממש עצוב... אבל כשאני עושה רקע, אני עושה אותו ב - LAYER נפרד שנמצא מתחת לציור.
 

giri

New member
הרקע...

הוא דוגמה מצויינת לחוסר הסבלנות שלי בנוגע לרקעים... את המושב, הבר וכו´ עשיתי בפוטושופ באמצעות מס´ פילטרים, ואת הבקבוקים הורדתי מחיפוש התמונות של אלטה-ויסטה, "איבקתי" אותם קצת (כי הם היו מבריקים ויפים מדי), סידרתי אותם על המדפים ןעשיתי MERGE... בקיצור, רקע כאילו-מצולם, והוא מסתדר טוב רק בגלל שהוא עצמו בחלקו דו-מימדי, אחרת זה באמת היה נראה רע. ובנוגע לנעליים - יש משהו, האמת שלא שמתי לזה לב עד עכשיו. נו, מילא..
 
למעלה