איך אני צובעת + שיער
ובכן, לכל השואלים : זה יהיה הסבר ברמה קצת גסה, תיאלצו לסלוח לי, והוא גם אולי קצת יסטה מהעניין של השיער כדי להבהיר. כשאני צובעת ציור סרוק בפוטושופ, אני משתמשת במספר LAYERS קבועים, ועוד לפי מה שנראה לי באותו רגע. אני מנקה את הסריקה ומביאה אותה למצב שבו יהיו לה כמה שפחות "זנבות" של קו שאינו שחור לגמרי. הרקע של ה - LAYER הזה יהיה שקוף, והוא יהווה את ה - OUTLINE של הציור (בעצם, האינקינג). מתחת לזה אני יוצרת LAYER של צבע כחול מלא שטוח, על מנת להשתמש בו כרקע בזמן העבודה. הרבה פעמים שוכחים לצבוע דברים בלבן, כמו שיניים ועיניים, ובעסה לגלות את זה בסוף כשמשלבים רקע. בין הכחול לשכבת הקו אני יוצרת שכבת "צבע", ובה אני צובעת משטחים שטוחים לגמרי (כמו שנראים האקדחים בציור הקריקרטורי) בגוון השולט במשטח. זה שלב די מייגע אבל הכרחי. אח"כ (סבלנות, זה משתפר) אני יוצרת שכבה של "הצללות". השכבה שקופה לחלוטין כשאני מתחילה לעבוד עליה, ואני צובעת עליה את כל התלת מימד. כך שבכל ציור שלי למעט כמה פשלות, ניתן להוריד את התלת-מימד מהציור ולראות אותו שטוח לגמרי. העבודה בשכבה זו, העדינה מכולן, נעשית באמצעות מגוון כלים, אבל העיקריים הם ה - POLYGON LASSO SELECTION וה - AIRBRUSH. באמצעות ה - POLYGON LASSO (לא לאסו חופשי, כי אי אפשר לשלוט טוב בתנועות העכבר, אלא פוליגון עם המון צלעות קטנות - חשוב לעבוד ברזולוציה גבוהה כך שהקו יתפוס בין 5 ל - 10 פיקסלים וישאיר לך מספיק מרחב לטעות בו בזווית) אני בוחרת את השטח עליו אעבוד (פה יכול להיות שימושי גם ה - MAGIC WAND, על שכבת הצבע, כי כבר גידרתי את תחומי הצבע השונים באופן גס) ואני יכולה לצבוע בתוכו עם AIRBRUSH בגדלים שונים. זו שיטה יותר מסובכת, שמשאירה מרווח רב לטעויות במיוחד אם אתה עובד עם עכבר. השיטה השניה היא לגדר את האזור בו אתה מעוניין לעשות הצללה, ולהשתמש ב - SELECTION בתור משטח הצל. נניח, ברגליים - אתה בוחר את כל הקטעים המוארים בקפידה עם הפוליגון, דואג שקו הבחירה יהיה חלק וללא זוויות חדות, עושה FEATHER של משהו כמו 10 פיקסלים (לפי גודל הציור, מיקום הצל וכו וכו) וצובע את הבחירה בצבע חלק בהיר בכמה גוונים מצבע המכנס - ויש לך הצללה. המינוס של השיטה הזו הוא שלבחירה של הצללה אין לך שום קיצור דרך ב WAND, אתב צריך לעשות את זה לבד. ולעניין השיער - כשאני עומדת להצליל שיער, קודם כל חשוב לי לדעת טוב טוב לאן הוא זורם, אחרת אפשר לזרוק את כל זה לפח. אני מתקרבת מאד לשיער ומתחילה לסמן בפוליגון שטח בחירה מאד מאד עדין, שמסמן קוים הלוך ושוב עם שפיצים בקצוות. השטח הזה צריך ללכת עם זרימת השיער בצורה כמה שיותר מדוייקת. קחו את הזמן. כדאי לסמן את כל האזורים בשיער ואז לצבוע במכה, האפקט יוצא יותר נקי. אחרי שמסיימים את כל הבחירה, יש אפשרות לעשות לעצמך "תעודת ביטוח" בשמות שכבה נוספת שבה תצבע את צורת הבחירה לשימוש עתידי. אתה עושה FEATHER לבחירה וצובע בשתי רמות - יותר FEATHER זה צבע שקרוב יותר לצבע הבסיס, פחות FEATHER בתוספת CONTRACT זה לנקודות הבאמת חזקות של ה - HIGHLIGHT. זה על רגל אחת השיטה של השיער. גוונים בוחרים לפי גוון השיער, התאורה וכו´. אני אעשה איזו דוגמית בתור ציור ואצרף בהודעה אח"כ. לשאלות פרטניות אתם מוזמנים להשאיר לי מסר או לשלוח מייל...
ובכן, לכל השואלים : זה יהיה הסבר ברמה קצת גסה, תיאלצו לסלוח לי, והוא גם אולי קצת יסטה מהעניין של השיער כדי להבהיר. כשאני צובעת ציור סרוק בפוטושופ, אני משתמשת במספר LAYERS קבועים, ועוד לפי מה שנראה לי באותו רגע. אני מנקה את הסריקה ומביאה אותה למצב שבו יהיו לה כמה שפחות "זנבות" של קו שאינו שחור לגמרי. הרקע של ה - LAYER הזה יהיה שקוף, והוא יהווה את ה - OUTLINE של הציור (בעצם, האינקינג). מתחת לזה אני יוצרת LAYER של צבע כחול מלא שטוח, על מנת להשתמש בו כרקע בזמן העבודה. הרבה פעמים שוכחים לצבוע דברים בלבן, כמו שיניים ועיניים, ובעסה לגלות את זה בסוף כשמשלבים רקע. בין הכחול לשכבת הקו אני יוצרת שכבת "צבע", ובה אני צובעת משטחים שטוחים לגמרי (כמו שנראים האקדחים בציור הקריקרטורי) בגוון השולט במשטח. זה שלב די מייגע אבל הכרחי. אח"כ (סבלנות, זה משתפר) אני יוצרת שכבה של "הצללות". השכבה שקופה לחלוטין כשאני מתחילה לעבוד עליה, ואני צובעת עליה את כל התלת מימד. כך שבכל ציור שלי למעט כמה פשלות, ניתן להוריד את התלת-מימד מהציור ולראות אותו שטוח לגמרי. העבודה בשכבה זו, העדינה מכולן, נעשית באמצעות מגוון כלים, אבל העיקריים הם ה - POLYGON LASSO SELECTION וה - AIRBRUSH. באמצעות ה - POLYGON LASSO (לא לאסו חופשי, כי אי אפשר לשלוט טוב בתנועות העכבר, אלא פוליגון עם המון צלעות קטנות - חשוב לעבוד ברזולוציה גבוהה כך שהקו יתפוס בין 5 ל - 10 פיקסלים וישאיר לך מספיק מרחב לטעות בו בזווית) אני בוחרת את השטח עליו אעבוד (פה יכול להיות שימושי גם ה - MAGIC WAND, על שכבת הצבע, כי כבר גידרתי את תחומי הצבע השונים באופן גס) ואני יכולה לצבוע בתוכו עם AIRBRUSH בגדלים שונים. זו שיטה יותר מסובכת, שמשאירה מרווח רב לטעויות במיוחד אם אתה עובד עם עכבר. השיטה השניה היא לגדר את האזור בו אתה מעוניין לעשות הצללה, ולהשתמש ב - SELECTION בתור משטח הצל. נניח, ברגליים - אתה בוחר את כל הקטעים המוארים בקפידה עם הפוליגון, דואג שקו הבחירה יהיה חלק וללא זוויות חדות, עושה FEATHER של משהו כמו 10 פיקסלים (לפי גודל הציור, מיקום הצל וכו וכו) וצובע את הבחירה בצבע חלק בהיר בכמה גוונים מצבע המכנס - ויש לך הצללה. המינוס של השיטה הזו הוא שלבחירה של הצללה אין לך שום קיצור דרך ב WAND, אתב צריך לעשות את זה לבד. ולעניין השיער - כשאני עומדת להצליל שיער, קודם כל חשוב לי לדעת טוב טוב לאן הוא זורם, אחרת אפשר לזרוק את כל זה לפח. אני מתקרבת מאד לשיער ומתחילה לסמן בפוליגון שטח בחירה מאד מאד עדין, שמסמן קוים הלוך ושוב עם שפיצים בקצוות. השטח הזה צריך ללכת עם זרימת השיער בצורה כמה שיותר מדוייקת. קחו את הזמן. כדאי לסמן את כל האזורים בשיער ואז לצבוע במכה, האפקט יוצא יותר נקי. אחרי שמסיימים את כל הבחירה, יש אפשרות לעשות לעצמך "תעודת ביטוח" בשמות שכבה נוספת שבה תצבע את צורת הבחירה לשימוש עתידי. אתה עושה FEATHER לבחירה וצובע בשתי רמות - יותר FEATHER זה צבע שקרוב יותר לצבע הבסיס, פחות FEATHER בתוספת CONTRACT זה לנקודות הבאמת חזקות של ה - HIGHLIGHT. זה על רגל אחת השיטה של השיער. גוונים בוחרים לפי גוון השיער, התאורה וכו´. אני אעשה איזו דוגמית בתור ציור ואצרף בהודעה אח"כ. לשאלות פרטניות אתם מוזמנים להשאיר לי מסר או לשלוח מייל...
