איך אפשר ללמד תרבות נהיגה?

shilansk

New member
איך אפשר ללמד תרבות נהיגה?

אני מעורבת בתכנית לבני נוער שבה נעשה נסיון לגרום לשינוי עמדות בתקוה שינהגו אחרת על הכבישים. יש לכם, כבעלי נסיון וענין בתחום תרבות הנהיגה, רעיונות שיעשירו תכנית שכזו? בקיצור, אני שואלת איך הייתם מלמדים בני נוער לנהוג אחרת.
 

ddhhkkhh77

New member
אין דבר כזה,

יש תרבות התנהגות בכלל ובתוך המחלול הזה קיים פרק שנקרא תרבות נהיגה או שימוש בכביש וכדומה. למשל הסבירי לילדים שכאשר יש תור עלינו להמתין בסבלנות, לא לדחוף, לא לקלל,לא לנסות לעקוף וכו', לעיתים צריך לוותר וכך גם בכביש - לא לעקוף בשולים ולהידחק,לא לצפור אם נהג לא נוסע בדיוק בקצב הרצוי לי וכו'. צריך לחנך לסבלנות ולסובלנות, ואהבתה לרעך כמוך! בהצלחה.
 

isra533

New member
לא הייתי מלמד לנהוג אחרת

הגישה המנחה אותי בבואי להתיחס לנהיגה בעיקר אצל בני נוער היא שיתוף מלא של הנהג בבעיות המתעוררות בכביש ויחד לנסות לפתור אותן. כל ניסיון של לימוד מתוך עמדה של מורה ותלמיד, בדרך כלל מחטיא את המטרה של שינוי טפוסי התנהגות בכביש. הרעיון הוא להביא לידיעת הנוער את חוקי התנועה ואחרי שמכירים את החוקים להכנס לסדנאות עבודה של מצבים בנהיגה ואיך הנהג יכול למנוע את המצבים המסוכנים שיכולים להווצר בכל מצב. במידה ויש מעורבות של נער זה או אחר בנעשה ואם הועלו רעיונות, חיב לבוא תגמול על רעיונות ועל התנהגות אחראית בכביש (אפילו אם זה בסימולציה). התגובה החיובית מצד המנחה, הפירגון והתגמול מהוים גורמים מדרבנים לשינוי טפוסי התנהגות ורצון לתרום. אשמח לעזור בפרויקט כזה כל הכבוד על היוזמה
 
החל מאיזה גיל צריך להתחיל בתהליך?

ואני שואל שוב: מה דעתכם שיוכן קונטרס כללים/חוקים המיועד לכל משתמשי הדרך בכל גיל - לא לחכות עד גיל העשרה, בו נפגש האזרח הישראלי הממוצע לראשונה ב"ספר התאוריה". אדרבא, מה שחסר כאן זו - בנוסף ל"תאוריה" - "פרקטיקה". ויפה שעה אחת קודם...
 

shilansk

New member
זה ודאי נכון ועדיין

השאלה אם כדאי לוותר על הנסיונות לשינוי גם בגילאים מאוחרים יותר.
 

isra533

New member
ממש לא

ההדרכה צריכה אמנם להתחיל מגיל צעיר ומכיוון שרובנו לא נוהגים בצורה נכונה ובעיקר לא אחראית, ההסברה וההדרכה חייבת להקיף את כלל הנהגים. אתמול הייתי בכנס של משרד התחבורה בו צויין בין היתר שהולכים להשקיע 13 מיליארד ש"ח בתשתיות הכבישים בחמש השנים הבאות, המענין הוא שגורם התשתיות מהווה כ 4% מכלל התאונות (ואם נגזים קצת 10%) כאשר הגורם האנושי שהוא כל אחד מאתנו הנמצא בכביש אם כנהג או כהולך רגל מהווה גורם של 90% מהתאונות והשקעה בהסברה בהדרכה בטלה לא רק בשישים אלה היחס הוא קרוב ל 1:1000000. יחס שהוא מנוגד לכל הגיון בהתמודדות עם תאונות הדרכים. לשאלתך, כמובן שאסור לוותר על הנסיונות לשינויים בגיחאים מאוחרים יותר, כי רק ע"י שינויים שלנו בכביש נוכל להפסיק את המצב הקשה בכבישים.
 

shilansk

New member
מסכימה

ויש לי הרושם שניתן לשנות על דרך החינוך, לפחות בגילאי התיכון
 
למעלה