איך אתם מגדירים קושי של יצירה?-דיון

איך אתם מגדירים קושי של יצירה?-דיון

איך אתם מגדירים קושי של יצירה? לפי הקשיי הטכניים שלה-בעיקר או לפי הקשיים המוסיקליים שלה? אני אשמח אם תענו לי -כי הייתי רוצה להפוך את זה לנושא לדיון גדול גל
 

galgal15

New member
הקושי שלי..

בהשתלטות על יצירות הוא לדעתי הכי גדול מהבחינה הקצבית, הרבה פעמים כשאני מנגן מנגינה חדשה שאני לא מכיר אני יכול לפענח בקלות קטעים קצביים מסובכים (יחסית לרמה שלי לפי המורה שלי) ולעומת זאת לפעמים, כנראה פשוט מחוסר ריכוז, אני מתבלבל בקטעים ממש פשוטים, מבחינת הקצב. מהבחינה הטכנית סך הכל אין לי בעיות. ומה אתכם?? גל תכתבי גם את על הקשים שלך!
 

galgal15

New member
לגל והרפטינג:

הייתי רוצה להתכתב איתך באופן אישי בבקשה תפרסמי את מספר האיי סיי קיו שלך או האיי מייל.
 

allegro

New member
דרגות הקושי

אני אקח את הדיון לכיוון אחר- לתח התזמורתי. בעולם התזמורות קיים מדרוג מספרי לרמתה של יצירה. הדירוג הוא מ-1 ל-7, כשהקושי עולה עם העליה במספר. הדרגה מורכבת משני קריטריונים: -קושי טכני- מקצבים, מרווח דינמי, דיאזפון וכ"ו. -קושי מוסיקלי- הקושי בהבעה המוסיקלית. מעניין אגב, שרוב היצירות היפות והמעניינות, נוגעות בדרגה 4 ומעלה.
 
הקושי שלי...

כאשר אני מקבלת יצירה אני מסתכלת עליה בצורה כללית והשאלה שלי אם היא קשה לא מתייחסת אך ורק לקשיים הטכנים או המוסיקליים שלה בנפרד אלה השילוב של שניהם ביחד. ברמה שאני נמצאת אני חושבת שהקשיים הטכניים הם היותר קשים אצלי...כי מבחינת הבעה אני כבר דיי מנוסה כדי להבין את האופי שלה או של המלחין...והמורה שלי שאין כמוהו הוא יודע איך להעביר הכל דרך הפסנתר ולכין הוא מנסה להקנות לי את זה......... אני פסנתרנית ...דרך אגב... אני מקווה שהדיון ייתפתח - בהצלחה גל
 

dark eyes

New member
קושי

אצלי הוא לא פקטור כי אני משתדל לא לשים לב אליו גם אם היצירה מאוד קשה. קודם כל אני מנסה למצוא בזכרון כל מה שאני יודע על המלחין מסתכל על אורכה של היצירה ואופיה אלגרו פרסטו וכדומה. תווים זה לא בעיה אצלי בכלל וטכניקה בשבילי זה רק אתגר אני מנגן אטיודים של שופן גם אם אני רואה אותם בפעם הראשונה ברמה סבירה. הדבר שבאמת קשה זה הבעה אני משתדל לא לעשות טעם רע או טעם זול ליצירה טמנסה לקלוע לרעיו במרכזי וזה לא קל
 
המשך דיון....

היי הרבה אנשים שהטכניקה שלהם מבריקה בצורה בלתי רגילה הם לפעמים קצת חסרי רגישות והבעה בנוגע לכתוב ביצירה או בנוגע לדרך הבעתה... אני מקווה שאתה לא ביניהם...כי אני מכירה מספר אנשים עם טכניקה מעולה שפשוט אי אפשר להקשיב להם מנגנים... גל
 
יחס לנגינה...

יש כאלה שגם מתייחסים לנגינה כאל סוג של ספורט ולא כאל סוג של הנאה או איך שכל אחד רואה את זה... ומכאן נובעים הרבה קשיים של הבעה אצל טובי הנגנים... גל
 

dark eyes

New member
דווקא אצלי

ההבעה יותר במקום בקטעים האלה. פשוט אני מאוד אוהב לנגן אטיודים וקשים במיוחד בנוסף לכך אני מאוד אוהב את באך ומוצארט שטכניקה זה הדגש!!!! ולכן הטכניקה טובה אצלי מאוד ושאני אומר שהבעה זה קצת יותר קשה כי אני אוהב פרפקציוניסטיות ואני לא אוהב יותר מדי טעם זול ביצירה
 

dark eyes

New member
אצל מורה פרטית

אני מנהריה והיא אחת הטובות בצפון כמן כן אני לומד פעמיים ושלוש בשבוע שם המורה הוא אירה
 

englishfan

New member
התערבות חצופה.. ../images/Emo13.gif

של אחד שלא מנגן בכלל....
לדעתי הקושי המהותי הוא הקושי המוזיקלי-להוציא מיצירה מוזיקלית את המיטב שבה...לכן סונטה לפסנתר של היידן או מוצארט היא מבחינתי יצירה יותר קשה ויותר תובענית מאשר משהו וירטואוזי מהמאה ה19. משום שצריך חוש מוזיקלי מעולה בשביל לנגן טוב סונטה של מוצארט או היידן-לא לקלקל את היצירה על ידי דרמטיות יתר או רומנטיות יתר...אבל כמובן לא להיות יבשים יותר מדי.. ואם מבצעים ביצוע טוב של יצירה "פשוטה" לכאורה כזאת, אז ההנאה היא לדעתי יכולה להיות גדולה יותר מההנאה מיצירה וירטואוזית מלאת קשיים טכניים!
 
למעלה