איך אתם מתמודדים עם דרופשיפינג?
אבל במקרה שלי - זה הפוך ממה שבדרך כלל שואלים פה.
לי יש חנות באיביי. יש לי מחסן בניו יורק מלא במוצרים. לאחרונה שמתי לב שקונה אחד מזמין את אותו מוצר כל כמה שבועות, כל פעם לכתובת אחרת. טוען שזה "מתנה" ומבקש בלי קבלה.
אז עשיתי קצת מחקר. לאותו אדם יש חנות באמזון מלא מוצרים. לקוח מזמין ממנו באמזון, הוא שם הזמנה אצלי ואני שולח ללקוח. הוא כמובן גורף את ההפרש בין המחיר שלי למחיר שלו. כלומר הוא עושה דרופשיפינג ומשתמש בי בתור ספק.
יש לי כמה אופציות.
1. להתעלם. אחרי הכל זה מצב של "זה נהנה וזה לא חסר". הוא מביא לי הזמנות ולי לא צריך להיות אכפת שהוא גורף רווחים.
2. (מה שעשיתי בנתיים) - חסמתי אותו באיביי. שמתי לב שהוא משאיר המון פידבקים שליליים למוכרים שיש בעיה. עכשיו, לפעמים יש בעיות עם משלוחים. אני עובד עם הלקוחות שלי עד שמגיע לפתרון. מכיוון שעכשיו הוא ביני לבין הלקוח הסופי זה מוריד ממני את האפשרות להגיע להסדר עם הלקוח. כמו כן זה מפחיד להתעסק עם מישהו עם יד קלה על הפידבק השלילי.
3. לדווח עליו לאמזון - אחרי הכל מה שהוא עושה זה בניגוד לתקנון אמזון.
למה זה עקרוני לי? כי אני השקעתי סכום עתק בקניית סחורה, בתשלום לעובדים, חומרי אריזה וכו'. נכון שאני מקבל הזמנות ממנו, אבל הלקוח הסופי לא יודע שזה אני. אותו מוכר באמזון בעצם נהנה מהעבודה הקשה שלי מבלי לתת לי את הקרדיט על זה.
מה דעתכם?
אבל במקרה שלי - זה הפוך ממה שבדרך כלל שואלים פה.
לי יש חנות באיביי. יש לי מחסן בניו יורק מלא במוצרים. לאחרונה שמתי לב שקונה אחד מזמין את אותו מוצר כל כמה שבועות, כל פעם לכתובת אחרת. טוען שזה "מתנה" ומבקש בלי קבלה.
אז עשיתי קצת מחקר. לאותו אדם יש חנות באמזון מלא מוצרים. לקוח מזמין ממנו באמזון, הוא שם הזמנה אצלי ואני שולח ללקוח. הוא כמובן גורף את ההפרש בין המחיר שלי למחיר שלו. כלומר הוא עושה דרופשיפינג ומשתמש בי בתור ספק.
יש לי כמה אופציות.
1. להתעלם. אחרי הכל זה מצב של "זה נהנה וזה לא חסר". הוא מביא לי הזמנות ולי לא צריך להיות אכפת שהוא גורף רווחים.
2. (מה שעשיתי בנתיים) - חסמתי אותו באיביי. שמתי לב שהוא משאיר המון פידבקים שליליים למוכרים שיש בעיה. עכשיו, לפעמים יש בעיות עם משלוחים. אני עובד עם הלקוחות שלי עד שמגיע לפתרון. מכיוון שעכשיו הוא ביני לבין הלקוח הסופי זה מוריד ממני את האפשרות להגיע להסדר עם הלקוח. כמו כן זה מפחיד להתעסק עם מישהו עם יד קלה על הפידבק השלילי.
3. לדווח עליו לאמזון - אחרי הכל מה שהוא עושה זה בניגוד לתקנון אמזון.
למה זה עקרוני לי? כי אני השקעתי סכום עתק בקניית סחורה, בתשלום לעובדים, חומרי אריזה וכו'. נכון שאני מקבל הזמנות ממנו, אבל הלקוח הסופי לא יודע שזה אני. אותו מוכר באמזון בעצם נהנה מהעבודה הקשה שלי מבלי לתת לי את הקרדיט על זה.
מה דעתכם?