לא ראיתי את הדיסק הזה, אבל ראיתי מספיק דיסקים בחיים שלי
כדי להכיר בעיות אופייניות ופתרונות.
אם אתה טוען שפני שטח טובים יותר זה עדיף, אז תיגע בדיסק משומש, למשל בדיסקים באוטו שלך. תראה שבכיוון הסיבוב הם חלקים מאוד, ממש כמו ראי. נכון שאם תעביר את האצבע בניצב, כלומר מהמרכז כלפי חוץ, תרגיש שקעים ובליטות היקפיים, אבל זה בכיוון תנועת הרפידות ולא מפריע לאף אחד.
חריצים בניצב לכיוון התנועה לא אמורים להיווצר בתנאים רגילים, וגם אם כן, הם לא אמורים להפריע. תסתכל על דיסקים של אופנועים. לפעמים יש בהם חורים וחריצים ניצבים או אלכסוניים, וזה לא מפריע לשום דבר.
אז מה כן מפריע? כל מה שגורם לרעידות. למשל הבדלים בעובי על פני היקף הדיסק, או אם הדיסק עקום או זורק (זה יכול לקרות בגלל פגיעה חיצונית או הידוק ברגים לא נכון). זו גם הסיבה שיש עובי מינימלי. כי דיסק דק מדי עלול בקלות להתחמם ולהתעוות.
לפעמים, כשלא מחליפים ולא חורטים, אז מלטשים עם נייר זכוכית או המקצועיים יותר עם ראש ליטוש ומקדחה (כמו הונינג), אבל זה בפירוש כדי לחספס ולהוריד את השכבה המבריקה (glazing), שגם היא לפעמים גורמת לרעידות (judder) בגלל מקדם חיכוך לא אופטימלי.