איך גורמים להודות ולטפל בהתמכרות

moe84

New member
איך גורמים להודות ולטפל בהתמכרות

הי, מישהו מאוד קרוב אליי מכור גם לסיגריות וגם לאוכל(הוא בערך בן 45). מנסים לדבר איתו על זה לעיתים די קרובות אבל שום דבר לא עוזר. הוא מבין שיש לו בעיה אבל לא רוצה לטפל בה כרגע בגלל תירוצים כאלה ואחרים. ברור לי שכדי להפסיק התמכרות, על האדם לרצות בזה ולא מספיק שאני מאוד רוצה בשבילו. שאלתי היא: האם נראה לכם שיש משהו שאני או סביבתו הקרובה יכולים לעשות כדי לעזור לו? תודה על העזרה.
 

SEXOHOLIC

New member
להודות בבעיה

קשה מאד להודות באמת בבעיה עמוקה. יש לזה משמעויות רבות על כל חייך ובעיקר - זה אומר דרך קשה מאד לגמילה ושינוי משמעותי בחיים. זה מאד מאד מפחיד, עובדה שרוב בני האדם - נמנעים מכך. הטוב ביותר - שזה יבוא מתוך עצמו. זה בדרך כלל קורה כשחייך כבר מרוסקים ושום שקר עצמי כבר אינו עובד מול שברי חייך. במקרה של סגריות ואוכל, זה יכול להיות בדיקה רפואית שמעידה על בעיה חמורה, או "איום" רציני מצד רופא בכיר. אולי קודם כל שכנעו אותו [ תמיד בעדינות ובמאור פנים ] שילך להבדק בדיקה מקיפה של לב-ריאה. שיבין שגילו קריטי להתקפי לב ושאר מרעין בישין אולי תציאי לו ללכת יחד איתו לפגישות של או.איי O.A לחמש - שש פגישות לפחות [ פחות מזה לא מספיק בשביל להתחיל להבין מה זה בכלל ] אני מכיר אישית אדם שסבל מהתמכרות למין ואוכל [ במקביל ] שניסיתי ככל יכולתי לשכנעו, אך הוא לא הסכים ונפטר מקריש דם במח... בהצלחה לך
 
עם כל הכאב שבלראות

אדם יקר לנו פוגע בעצמו, לדעתי אין דרך וגם לא נכון לגרום לו לשנות את הרגליו בלי שהוא מעוניין בזה. מנקודת ראות מסוימת,זכותו של אדם לעשות את הבחירות לחיים שלו, גם אם הבחירה שלו היא לחיות חיים של סבל. לכל אדם יש את השיעור שעליו לעבור בחיים, והוא יעבור את השיעור הזה בקצב שלו, או שלא יעבור את השיעור הזה בכלל, אבל אף אחד אחר לא יכול לעבור את השיעור שלו במקומו. אני חושבת שהעבודה שלנו במקרה כזה יכולה להיות על להבין שבחיים האלה אנחנו יכולים לשנות רק את עצמנו, ושאפילו זו משימה לא פשוטה בכלל. ואם נעזוב את הרמה התאורטית ונעבור לרמה הפרקטית יותר- ציינת שמדברים אתו על הנושא לעתים קרובות. סביר להניח שהדיבורים האלה רק אוטמים אותו יותר לרעיון השינוי ויוצרים בו התנגדות, במקום להועיל. אם אפשר לנסות משהו, זה רק להניח לנושא, ופשוט לקבל את האדם הזה כמו שהוא, עם הרבה אהבה.
 

tanay111

New member
אני גם חושבת כמוך

צריך לתת להבין לו לבד , ולקבל את זה . ולתת לכוח עליון שיסדר את הדברים . בהצלחה טניה
 
למעלה