emc2המקורית
New member
איך הגעתם למוסיקה יוונית....?
לא, הכוונה לא ל'גדלתי בבית דובר יוונית...או ל'נסעתי לאתונה ו...' וכו. הכוונה שלי לאותו רגע מאוד מסוים ומפתיע שממנו מתחיל המסע שלכם במוסיקה הזו. איך הרומן הזה תופס תאוצה ומאפיל על דברים אחרים שהורגלתם בהם. אז ככה: היתי הולכת (לפני המון שנים' לסרטים מיוחדים שבדרך כלל היו מוצגים רק בסינמטקים, הם לא היו סרטים להמונים ודיברו בכל מיני שפות שלא 'נוח לראות בהם סרטים'..(בלקניים, צוענים, יפאניים רוסיים וכו) בהם היו גם סרטים יווניים שעיטרה אותם מוסיקה שהיתה מיוחדת בעיני ומשכה אותי כמו מגנט. בכלל, אני שומעת בסרטים קודם כל את המוסיקה ורק אחר כך את העלילה,משהו כמו האזנה חצי מקצועית... לאט לאט שמתי לב שמוסיקה אחת מושכת אותי יותר מאחרות וזאת היתה כמובן קראינדורו. התחלת לקנות את הסרטים עצמם כיוון שלא היו קסטות או תקליטים. הדיסקים שיצאו הי הרבה יותר מאוחרים. ואם שואלים את 'המבינים של אז' את מי עוד לשמוע היו אומרים לי דלאעראס ( לא זו לא טעות כתיב, היתה מוסיקה של תחנה מרכזית שנחשבה 'פחות' בלשול המעטה : קזנזידיס אריס סאן וכו) משם התחיל לימוד לא רציני של השפה היוונית...וכך התחלתי להבין בשירים פה מילה ושם מילה...תאודורקיס, חג'ידאקיס... התחילו גיחות חורפיות לאתונה למועדונים קטנים שבהם הופיעו כל מיני 'אינדיאני' , 'זמרות של תאטרון' , אחת 'חצי נרקומנית' ונגנים שיושבים בשורה בקידמת הבמה מבחינת 'כולם שווים' וכל אחד עם הצליל הקטן שלו. האוזן הלכה והתפתחה והתחילה לאהוב לואיזוס הכל כך לירי, האחים קאצאמיחס, מתאהבת בדימיטרי לאיוס ז"ל, חאריס העצובה, אלפטריה עם הקול המיוחד, יואנידס וכמובן ניקולופולוס באסיס ומאקדונס. קוצירס המלהיב איצטדיונים מאלאמס, טראזיס, פרוטופסלטי ועוד. והכל כל כך מתחבר למוסיקות אחרות הודיות, דרום אטליה וכרתים שכל כך משולבות יחד, מוסיקה פרסית וכמובן הטורקית שכל כך מיחדת והאזרביג'אנית . ולאחרונה פאירוז הגדולה שסוגרת את המעגל שמתחיל עם לד זפלין, פינק פלויד, פרוקול הארום, קינג קרימזון וגנסיס . לא, אל תדאגו, עלי אי אפשר לעבוד...מוסיקה טובה היא מוסיקה טובה נ ק ו ד ה ולא משנה מה מוצאה כששומעים מוסיקה בינונית, מיד הבטן מדברת וזה המחסום והגדר הטובה שאותה לא עוברים. קצת התארך לי אבל התמלאתי התלהבות וזכרונות...אתכם הסליחה.
לא, הכוונה לא ל'גדלתי בבית דובר יוונית...או ל'נסעתי לאתונה ו...' וכו. הכוונה שלי לאותו רגע מאוד מסוים ומפתיע שממנו מתחיל המסע שלכם במוסיקה הזו. איך הרומן הזה תופס תאוצה ומאפיל על דברים אחרים שהורגלתם בהם. אז ככה: היתי הולכת (לפני המון שנים' לסרטים מיוחדים שבדרך כלל היו מוצגים רק בסינמטקים, הם לא היו סרטים להמונים ודיברו בכל מיני שפות שלא 'נוח לראות בהם סרטים'..(בלקניים, צוענים, יפאניים רוסיים וכו) בהם היו גם סרטים יווניים שעיטרה אותם מוסיקה שהיתה מיוחדת בעיני ומשכה אותי כמו מגנט. בכלל, אני שומעת בסרטים קודם כל את המוסיקה ורק אחר כך את העלילה,משהו כמו האזנה חצי מקצועית... לאט לאט שמתי לב שמוסיקה אחת מושכת אותי יותר מאחרות וזאת היתה כמובן קראינדורו. התחלת לקנות את הסרטים עצמם כיוון שלא היו קסטות או תקליטים. הדיסקים שיצאו הי הרבה יותר מאוחרים. ואם שואלים את 'המבינים של אז' את מי עוד לשמוע היו אומרים לי דלאעראס ( לא זו לא טעות כתיב, היתה מוסיקה של תחנה מרכזית שנחשבה 'פחות' בלשול המעטה : קזנזידיס אריס סאן וכו) משם התחיל לימוד לא רציני של השפה היוונית...וכך התחלתי להבין בשירים פה מילה ושם מילה...תאודורקיס, חג'ידאקיס... התחילו גיחות חורפיות לאתונה למועדונים קטנים שבהם הופיעו כל מיני 'אינדיאני' , 'זמרות של תאטרון' , אחת 'חצי נרקומנית' ונגנים שיושבים בשורה בקידמת הבמה מבחינת 'כולם שווים' וכל אחד עם הצליל הקטן שלו. האוזן הלכה והתפתחה והתחילה לאהוב לואיזוס הכל כך לירי, האחים קאצאמיחס, מתאהבת בדימיטרי לאיוס ז"ל, חאריס העצובה, אלפטריה עם הקול המיוחד, יואנידס וכמובן ניקולופולוס באסיס ומאקדונס. קוצירס המלהיב איצטדיונים מאלאמס, טראזיס, פרוטופסלטי ועוד. והכל כל כך מתחבר למוסיקות אחרות הודיות, דרום אטליה וכרתים שכל כך משולבות יחד, מוסיקה פרסית וכמובן הטורקית שכל כך מיחדת והאזרביג'אנית . ולאחרונה פאירוז הגדולה שסוגרת את המעגל שמתחיל עם לד זפלין, פינק פלויד, פרוקול הארום, קינג קרימזון וגנסיס . לא, אל תדאגו, עלי אי אפשר לעבוד...מוסיקה טובה היא מוסיקה טובה נ ק ו ד ה ולא משנה מה מוצאה כששומעים מוסיקה בינונית, מיד הבטן מדברת וזה המחסום והגדר הטובה שאותה לא עוברים. קצת התארך לי אבל התמלאתי התלהבות וזכרונות...אתכם הסליחה.