אני חושבת שהניסוח מטעה.
כיום, הרמה הכללית בכל מערכת החינוך היא לא גבוהה במיוחד, מתוך ניסיון להביא את התלמידים למכנה המשותף הנמוך ביותר, כדי שאחוז הזכאים לבגרות יגדל. רמת הלימוד בכיתות של שומעים, היא סבירה בהחלט. מכאן, שכיתות השילוב (לצערי) הן אלו שיש בהן רמה לא מספקת ושההקלות בהן מרחיקות לכת. אדם יכול לעשות חמש יחידות באנגלית או במתמטיקה בלי קשר להיותו חירש, וזה לא מה שצריך להפריע לו. גם אני בקושי מבינה מה הולך בשיעורי אנגלית, ועדיין אני מתעקשת להשאר בחמש ומקפידה לקבל שעות עזר, כדי לפצות על מה שחסר בכיתה. לא צריך להיות גאון בשביל ללמוד חמש יח"ל, צריך הבנה, שליטה, והרבה מאד תחת. בלאק מג´יק- הסיבה שקוראים ל"כרמל זבולון" יגור, הוא שלכי תגידי כל פעם "כרמל זבולון". יותר קל לזכור יגור על משקל יהוד, רק לא להתבלבל. צריך לזכור שקשה לא רק בגלל שחרשים- גם לשומעים זה קשה, ולימודים, לצערנו, דורשים יותר מישיבה בכיתה ובהיה בחלון. כיתות שילוב זה מאד מוצלח לתלמידים, אבל חייבים לשמור על שילוב עם השומעים, בשביל ההכרות וההתמודדות.