תחשוב טוב
"חגים" בשבילך הם כדוגמת יום העצמאות - חג המנגל. ביהדות חגים הם לא ימי ביקורים, לא ימי טיולים ובודאי שלא ימי מנגל. ביהדות, החגים הם זמן הפסקה מהשגרה. זמן שבו עוצרים רגע ומתבוננים כיצד הגענו לאן שהגענו. מנסים להבין את הארועים שקרו בתהליך הווצרותו של עם ישראל. אם זה פסח - חג החירות. מתבוננים על החירות שקיבלנו מהאלוקים בכדי שנהיה עם נבחר לעבודה מיוחדת. אם זה שבועות - חג מתן תורה. אנו מנסים להרגיש את ההרגשה שבקבלת דרך חיים מיוחדת במינה - דרך חיים מיוצר העולם. ראש השנה - יום הדין. בחג זה אנו מחדשים את המלכת מלך העולם עלינו. ובכך אנו מחדשים את אזרחותינו בממלכתו. יום כיפור - יום הסליחה הלאומי. לקראת יום זה אנו עורכים חשבון נפש. על איזה חוקים עברנו, במי פגענו, ואנו מתחרטים ומבקשים מהמלך שיתן לנו עוד צ'אנס לעוד שנה של אזרחות - שנקווה שתהיה טובה יותר. סוכות - זמן שמחתנו. בזמן שביהמ"ק היה קיים, היו מקריבים קרבנות כנגד שבעים אומות, וכך היו משפיעים טובה על כל העולם. בחג זה אנו נכנסים "לתוך" המצווה. שלא כמו קיום מצווה בפעולה חיצונית לגוף, לסוכה אנו נכנסים על כל הגוף - אנו "עטופים" במצווה. בסוף חג זה אנו מתפללים על ירידת הגשמים. וכן החגים שחכמים תקנו. בכל חג אנו מנסים להרגיש את מהות החג. התפילות משתנות בהתאם, וכן הפעולות החמריות כדוגמת האכילה. איפה בכל זה יש ביקורים, טיולים ומנגל? את זה המציאה דרך ההשכלה ואחריה הציונות בכדי לרוקן מכל תוכן את החגים המקוריים המסורתיים כמו שנהגו בהם עד להופעתם של התנועות האלו. הדת הציונית לא הרשתה לעצמה לאמץ את התוכן היהודי, היא זרקה את הפרי, ואימצה את הקליפה, וכך הישראלים הרחוקים מהיהדות המקורית מכירים את החגים. אמנם יש מצוות כיבוד הורים. אם ההורים מתכבדים בביקורי הילדים והנכדים - מצווה לבקרם. אך מצווה זו אינה דוחה את שאר מצוות התורה.