איך הייתם בתיכון?

stagadish2

New member
איך הייתם בתיכון?

האם השתנתם מאז? אם כן, איך? האם הייתם אאוטסיידרים? דיכאוניים? האם תגידו לאנשים מהכיתה שלכם שלום ברחוב? במבט לאחור זו הייתה חוויה טובה או שסבלתם מכל רגע? תיכוניסטים בהווה - השמיעו את קולכם גם אתם!
 
הייתי סוג שך פוטנציאל שלא התמשמש

לא אהבתי ללמוד. הייתי טובה רק במה שהיה קל: לשון, תנך, אזרחות, והמקצועות בחירה שלי: ביולוגיה ואמנות...באנגלית עשיתי 5+2 תרגום, אבל לא חשבתי לרגע שאני טובה. עד היום אני מלכה בדקדוק, אבל האוצר מלים שלי יכול עוד להשתפר. בהסטוריה היו לי טובי המורים, ובכל זאת נכשלתי בכל מבחן, ובבגרות הימרתי כל כך מצויין על החומר _למדתי אולי שליש וקצת)- אז קיבלתי 80, והייתי מאושרת. בספרות הייתה לי מורה נוראית, שנתנה ציון לפי שם, וקטלה כל דעה שהיא לא שלה, או כל דעה שלה שנוסחה במלים שלא שלה...החלטתי פשוט לגשת לבגרות בלי ללמוד אפילו דקה. על ניתוח של שני שירים, אנסין וקצת בלבולי ביצים על 'חפץ' ו'אדיפוס' קיבלתי 75 בבקרות, ו-80 בסופי. בסופו של דבר- 80% מהזמן העברתי בסטודיו לאמנות (עבדתי על הפרוייקט שלי. עשיתי את עסקת חיי- נהניתי מכל רגע, ובסוף עוד נתנו לי על זה ציון 100) התחלתי ב-5 יח' מתמטיקה וירדתי ל-4, פרשתי מ-5 פיזיקה, כי פשוט לא הייתה לי סבלנות לשבת ולפתור וללמוד. 6 שנים אח"כ הבנתי מה הבעיה, ולמען האמת- הייתי מוכנה לחזור לתיכון כדי להיות תלמידה טובה יותר. אולי הייתי מקבלת מלגות עוד יותר שוות באוניברסיטה, ואולי הייתי מרגישה פחות מתוסכלת על הקורסים ששנאתי. ואולי גם היה לי יותר מעניין. בסופו של דבר די השתעממתי בתיכון. מזל שזה היה בקיבוץ
מבחינה חברתית- אף אחד לא שנא אותי, אבל גם לא הייתי המלכה. הייתי על תקן השרוטה המצחיקה, שתמיד נופלת, הורסת, מספרת בדיחות עם חיקויים וכל השטויות האלה.
 

stagadish2

New member
גם המורה שלי לספרות שונאת אותי

אני פשוט אוהבת ספרות מדיי כדי להרוס אותה עם הניתוחים הילדותיים שלה ("הוא הרגיש כאב רגשי", "היא מתה מוות נפשי" וכו') המקצועות היחידים שאני ממש טובה בהם בלי לעשות כלום זה אנגלית, לשון ואזרחות. להשקיע זה לחלשים!!!
 

HouseAtreides

New member
וואו, איזה זיכרון למספרים!

אני לא זוכר שום ציון שקיבלתי.........
 

Thumpers

New member
:) חביב.

כיתות ז'-ח' היו בשבילי... וואו. הייתי מהקבוצה הכי מקובלת בשכבה. היו מזמינים אותי לכל מקום, כל השטויות האלו של הכיתות הנ"ל. בכיתה ט' הבנתי שבשביל להיות מקובלת, צריך לדרוך על אחרים, אז אמרתי שלום ותודה בצורה מאוד מנומסת (
) והלכתי לי לדרכי. בכיתות י'-יב' זה היה כבר יותר עניין של קבוצות חברים, אז הייתה לי את הקבוצה שלי, ונהניתי מכל רגע. פוסט פקטום? נהניתי בטירוף.
 

stagadish2

New member
איפה הסיפורים קורעי הלב איפה

כולכם נהנתם?! אתם לא מתביישים? (בכתה ז' נקלעתי לאיזו חבורת פקאצות ובכתה ח' חזרתי להיות אאוטסיידרית שיושבת על ספסל עם מקסימום שני אנשים נוספים ומגחכת על כולם)
 

HouseAtreides

New member
האמת? סבלתי כמעט מכל רגע פרט לטיולים השנתיים

ופרט לאותם רגעים בהם הייתי עורם כיסאות בכיתה ומשחק באולינג
אלה היו החוויות הטובות הכמעט יחידות שאני זוכר. כל השאר היה הקשבה בחצי אוזן למורה שמדבר, ומדבר, ו-מ-ד-ב-ר.. ויופי, הבנתי, כולם הבינו, אבל הוא עדיין מדבר, ומדבר, ו...... כמה שזה נראה אולי מוזר, ה-ר-ב-ה יותר נהניתי בתקופת השירות הצבאי ועוד יותר כשהייתי סטודנט. סבלתי מהצורך לקום מוקדם בבוקר, להגיע חצי-ישן ולהישאר במצב הצבירה הזה עד אחה"צ. סבלתי מהעובדה שאף אחד לא התייחס אלי יותר מדי ברצינות בכל פעם שהטלתי ספק ושאלתי שאלות טובות באמת
כי לרוב המורים היה נוח לעמוד כמו זומבים ולהעביר בדיוק את מה שכתוב במערך השיעור שקיבלו לפני 30 שנה בערך...... מי אני יבחוש בן שלולית שאקפוץ פתאום עם משהו "לא קשור"? האם השתניתי מאז? כן, אבל לא כל כך הרבה. גם אז היה חשוב לי לגבש דיעות מוצקות בכל נושא שעבר תחת ידי. מה שהשתנה מהקצה לקצה והשפיע עלי הוא היחס של החברה כלפיי. היום אין סיכוי שאשחק למשל באולינג בזריקת כיסאות, גם אם זה נראה לי עדיין מאד משעשע, כי זה יסתיים בתיק במשטרה ובהרמת גבה רצינית מצד הסובבים, וגם כי ברור לי שמישהו יצטרך לשלם את הנזק וזה בטוח יהיה אני ולא ההורים או מישהו אחר. אז עוד הרשיתי לעצמי להשתטות כי ידעתי שגם אם אתפס זה יסתיים לכל היותר במכתב להורים וגם זה לא בטוח. האם אומר שלום לאנשים מהכיתה שלי? בוודאי, רובם חברים שלי בפייסבוק. רק שאני כבר לא גר באותה עיר כך שכמעט לא יוצא לי לפגוש מישהו מהם.
 

deathOrat

New member
הייתי אאוטסיידר לחלוטין,מאלה שקוראים בהפסקות

ולא יוצאים עם כולם. לא,לא השתנתי הרבה אבל למדתי לכבד(גם אם לא לאהוב) את מי שאני על מגרעותיי ויתרונותיי. את רובם אני מקווה לשרוף ביום מן הימים. וזו הייתה חוויה.. מחשלת...כן,מחשלת ללא ספק.
 

DDN

New member
סבלתי מכמעט כל רגע

חטיבת ביניים הייתה זוועה, הייתי בכיתה שממש לא התחברתי אל אף אחד מהם. בתיכון, הייתי בכיתה עם חברים טובים יותר שהיה לנו עניין משותף (כדורסל NBA), אבל עדיין הרגשתי מחוץ למסגרת. לרוב הייתי משועמם מהחומר הנלמד ומדרך הלימוד, והייתי די סגור ומופנם. כמו כן, היו לי חברים שבדיעבד נראה לי שהחזיקו אותי אחורה. מה ששינה אותי היה השירות הצבאי, להיות רחוק מהבית ולהתחיל מאפס, בלי חברויות, בלי קליקות, לבנות את עצמי בעצמי. האמת? לרוב האנשים מהשכבה אני אשתדל לא לומר שלום, ישנו אחד מהשכבה שאני במודע מוכן לעשות לו רע אם אדע איפה ומה קורה איתו. למרות ש.. . .. כן חידשתי קשרים עם אותם חברים לכדורסל בפייסבוק.
 

svety

New member
הו, התיכון!

איזו תקופה משעשעת, בדיעבד. יש המון חוויות חיוביות, והמון חוויות מחרידות, אבל אני משתדלת לזכור את החיוביות. הרבה ממה שאני היום אני חייבת לתפוז, לישראבלוג ולרוקי [ספיקינג אוף רוקי, עמית - את זוכרת איך הכרנו?]. המורים אהבו לשנוא אותי. הייתי מבריזה מלא, מגיעה לשיעורים רק בשביל לחמם כיסא או להתווכח על פוליטיקה, והייתי מקבלת אחלה ציונים. הייתי חצי אאוטסיידרית - היו לי מלא חברים, רובם לא מהכיתה.
 

צלהגשם

New member
את רוצה סיפור קורע לב? אני אתן לך אחד

הייתי האאוטסיידרית של האאוטסיידרים, הייתי צל שאף אחד לא שם לב אליו ולא התעניין במה שיש לו להגיד כי פשוט לא אמרתי כלום, הייתי מופנמת ושקטה, הייתי מאלה שיושבים בהפסקות וקוראים הארי פוטר, הייתי מאלה שמגיעים לכל השיעורים וכותבים כל מה שהמורה אומרת, הייתי מאלה שלא טורחים להתקשר אליהם כדי להודיע שאין היום שעת אפס אבל יודעים טוב מאד לדבר איתם כשמגיע הזמן לצלם מחברות לפני מבחנים, הייתי מאלה שאין להם עם מי להיות בחדר בטיול השנתי אז מצוותים אותם בכוח לאן שיש מקום. לא סבלתי, אבל לא נהניתי. הייתי נורא לבד. רק כשהגעתי לצבא באמת הבנתי איך זה מרגיש כשיש לך חברים. אם אגיד שלום לאנשים מהכיתה שלי? לא. באיזשהו מקום יש לי רצון מעוות להוכיח להם שאני לא הבנאדם שהם חשבו שאני, שאם הם רק היו טורחים לדבר ולהתעניין בי אולי היו מגלים שיש לי הרבה מה להציע חוץ ממחברות וסיכומים, אבל עוד מעט ימלאו 10 שנים לסיום התיכון ואני עדיין לא בטוחה שאני באמת כזאת.
 

Thumpers

New member
זה גם עניין של בחירה

אני חייבת לציין. אין אף אחד בעולם ש*אף אחד* לא מסתדר איתו. נכון, גם אני את רוב האנשים מבית הספר מעדיפה לשים בעבר, כי רק בשנים האחרונות הבנתי איזה אנשים רעים הם היו. (בגלל זה גם הפסקתי את הקשר שלי איתם מלכתחילה.) אבל תמיד יש את הקבוצה הזו של אנשים שאת כן תוכלי להסתדר איתם. אני שמחה שמצאת את מקומך בצבא, בסופו של דבר.
 

stagadish2

New member
זה לא קשור

מניחה שהיא לא הייתה בלתי-נסבלת או משהו, הבעיה היא לא בהסתדרות עם אנשים, אלא ביצירת קשר עם אנשים. אני, למשל, גרועה ביצירת קשרים עם אנשים. אני מסוג האנשים שאם הם ייראו חבורה של אנשים יושבים ומדברים, הם לא יצטרפו, אלא יעדיפו לשבת ולצייר במקום. אולי "יעדיפו" היא לא המילה הנכונה, אבל זה מה שקורה בפועל. זה פשוט מרגיש תלוש, אני יודעת שבהיעדר נושאי שיחה משותפים (ולא, אני לא הולכת לפתוח שיחה ב"מה היו השיעורים) אני סתם אהיה משעממת ואני מעדיפה שיחשבו שאני מוזרה מאשר משעממת. יש לי עוד כמה וכמה אנשים מוזרים בכתה (הם גם נראים לי המעניינים ביותר), אז לא יודעת עד כמה אני חריגה.
 

Thumpers

New member
אז למה שלא תנסי לדבר איתם?

אם הם נראים לך מעניינים, מה הבעיה?
 

צלהגשם

New member
אני מודעת לזה שיש לי אשם תורם

זה לא ששנאו אותי או "לא הסתדרו איתי", פשוט היו אדישים אליי. אבל אני לא מאשימה אותם לחלוטין, יכול להיות שאם הייתי עושה יותר מאמצים להתקרב זה לא היה המצב. בכל מקרה בצבא היה הרבה יותר טוב, וגם אח"כ בעבודה וגם אח"כ באוניברסיטה, אבל תמיד בפינות המאובקות של הזיכרון תהיה בי חרטה על זה שלא חוויתי את שנות התיכון כמו שצריך. נו מילא.
 

Thumpers

New member
זה רק תיכון.

כשמו כן הוא. אמצע. אין לו אפילו שם משל עצמו, הוא תלוי במוסדות אחרים. :) אז כמו שאמרתי, זה רק תיכון...
 

צלהגשם

New member
"רק תיכון"

לכי תגידי את זה לילדה בת 16 שאין לה חברים. ממרומי הגיל הכל נראה הרבה יותר פשוט, אבל כשאת נמצאת בתוך זה מאד קשה להסתכל על הדברים יותר בפרופורציה ומנקודת מבט שונה.
 

Thumpers

New member
כמו שכשאת בפנים, קשה לך להסתכל בפרופורציה...

לי קשה להסתכל בדיעבד ולהגיד את זה בצורה אובייקטיבית :)
 

stagadish2

New member
...

לחלק מהאנשים בכתה שלי אני לא אומרת שלום גם עכשיו. לא יודעת, מרגיש לי דפוק להגיד שלום לאנשים שיושבים בקצה השני של הכתה ולא החלפתי איתם מילה מימיי.
 
למעלה