כמה תיקונים קטנים
קודם כל, והכי חשוב, לואי להב לא הקים את תמוז! בעצם, תמוז התחילה בתור ניסיון ליצור תשובה ישראלית לקרוסבי, סטילס, נאש ויאנג, כשהמקבילים היו שלום חנוך, אריאל זילבר, מתי כספי ודני ליטני. הארבעה עבדו זמן קצר מאוד, ולא הצליחו למצוא שפה משותפת. כספי וליטני עזבו, וחנוך וזילבר, שכן הצליחו להתחבר, רצו להמשיך את הקשר המוסיקלי ביניהם. הם צירפו אליהם את יוצאי להקת הנח"ל יהודה עדר ואיתן גדרון, ואת אחד מבכירי המתופפים בסצינת להקות הקצב אז, מאיר ישראל. הם עבדו יחד על שירים בקו של רוק-קאנטרי, והקליטו את "סוף עונת התפוזים", שחנוך וזילבר הלחינו יחד, ואת "הולך בטל" שזילבר הלחין כמה שנים קודם לכן. כשלואי להב הגיע, הוא למעשה עשה את השינוי הגדול. הוא עבד עם הלהקה כדי להפוך את השירים משירים של 4 דקות ליצירות של 6-8 דקות, וככה נולד האלבום המופתי "סוף עונת התפוזים". זילבר התחיל לחשוב שכל העסק לא בשבילו עוד בזמן העבודה, אבל רק אחרי יציאת התקליט הוא התחיל במרד כנגד הלהקה. הוא לא רצה להכניס את רוצי שמוליק לאלבום, אבל בתקופת ההופעות הוא הציע לשלב אותו במופע ובתקליט השני (שלא יצא, כמובן) של תמוז, אבל שאר החברים התנגדו, וזילבר הקליט אותו לבד. בסופו של דבר זילבר עזב והלהקה התפרקה, בלי להוציא אלבום שני או אלבום הופעה, שגם תוכנן, אבל השאירה לנו אלבום אחד ונפלא.