איך הייתם מגדירים את תקופת תמוז ?

N a V e

New member
איך הייתם מגדירים את תקופת תמוז ?

האם הייתם מקטלגים אותה כאחת הטובות של שלום? פרטו ונמקו.
 
הממ..

אני מאוד אהבתי את תקופת תמוז, במיוחד אהבתי את הביצועים למה שיותר עמוק יותר כחול, סוף עונת התפוזים וכו'...אבל קצת פחות אהבתי את האריאלזילבריות שהייתה שם..לדעתי...אבל בכל זאת, שלום היה במיטבו שם, אי אפשר להתעלם מזה...
 

N a V e

New member
ואם תקחי את תמוז כלהקה

אני חושב שמבחינה מוזיקלית היא פורה ביותר-טעם של חו"ל,הרבה השפעות של רוק כבד ושל רוק מתקדם. אריאלזיבריות ? פרטי ונמקי. בכל אופן,אני הבנתי ששלום וזילבר מסוכסכים...מישהו יודע על זה משהו?
 
אריאלזילבריות - הסבר

לאריאל זילבר יש סגנון שמאוד מזוהה איתו, מוטיבים מסוימים וסגנון נגינה שמאוד מאפיין אותו. אני לא אוהבת את זה..בגלל זה אהבתי את השירים של תמוז, במיוחד אלה שבהם התלבט שלום.
 

Poogy In A Pita

New member
תקופת תמוז

מעולה! שלום שם במיטבו והוא ואריאלזילבר עשו את אחד הדיסקים הכי טובים שיצאו אי פעם בארץ אז נכון שיש שם כמה שירים שהם אריאלזילבר אבל השילוב ביניהם מנצח דיסק מדהים! הוא והצ'רצ'ילים לדעתי עשו את הרוק המתקדם הכי טוב בארץ
 
שלום חנוך ולואי להב הם תמוז.....|בנ

תמוז בעצם היה פרוייקט אישי של לואי - להב שחזר באותה תקופה מארה"ב - שמיצעד הפיזמונים שלה, ייצג את כל הגאוניים, כמו: לד זפלין - פינק פלוייד - ביטלס - דיפ פרפל - ועוד הרבה להקות שלקחו בלוז טוב, והוסיפו חשמליות ואורגן, ויצרו רוק כבד משובח - שהשפיע על כל העולם - ואם נחזור לארץ, כאן זיהה מיד לואי להב את שלום חנוך כאחד הכישרונות הבולטים שקם בדור ההוא - (איך אריק אמר? הביטלס החמישי) הוסיף לו את הנגנים הכי מובילים אז, מאיר ישראל שהוא עד היום הכי תותח שיש, יהודה עדר שפתח ביה"ס למוזיקה או משהו כזה, וכמובן אריאל זילבר שאם תישאלו אותי, לא יודע למה דחפו אותו לשם - זה לא התאים לא אישית אני חושב, הוא מאוד אהב את הפופ - ותמוז עסקה לטעמו במוזיקה שלא מתאימה לטקסטים ישראלים פשוטים כמו טם דה טה דה דה הא טה דה דה טה הא לא לו לה (אני מקווה שאתם מזהים ת'שיר) ואיכשהו הוא אריאל נכנס לזה בקושי - (היה המון ויכוחים עד שהאלבום יצא - זילבר אפילו רצה את רוצי שימוליק בתוכו) בקיצור לא היה לזה סיכוי לעתיד וורוד - אבל מה שיצא זה ה אלבום שהכריז הרוק חי ונושם ישראל - לפני כמה שנים כתבתי על זה פה פעם היה מין איחוד כזה של תמוז אריאל זילבר היה מאושר נראה לנגן את סוף עונת התפוזים - הוא ושלום צרחו שם כמו שצריך - אריאל אפילו בשלב מסויים בשיר ביקש להדגים למשה לוי איך עושים רוק על הקלידים "בסיגנון שלו" והוא הביא אותה חזק שם - (אךךך מתי אני יניח ידיי על הקלטת ההיא) מה שמעיד שבין שלום לאריאל אין סיכסוך והם בחיים באושר עד היום הזה.
 

Tomer 123

New member
כמה תיקונים קטנים

קודם כל, והכי חשוב, לואי להב לא הקים את תמוז! בעצם, תמוז התחילה בתור ניסיון ליצור תשובה ישראלית לקרוסבי, סטילס, נאש ויאנג, כשהמקבילים היו שלום חנוך, אריאל זילבר, מתי כספי ודני ליטני. הארבעה עבדו זמן קצר מאוד, ולא הצליחו למצוא שפה משותפת. כספי וליטני עזבו, וחנוך וזילבר, שכן הצליחו להתחבר, רצו להמשיך את הקשר המוסיקלי ביניהם. הם צירפו אליהם את יוצאי להקת הנח"ל יהודה עדר ואיתן גדרון, ואת אחד מבכירי המתופפים בסצינת להקות הקצב אז, מאיר ישראל. הם עבדו יחד על שירים בקו של רוק-קאנטרי, והקליטו את "סוף עונת התפוזים", שחנוך וזילבר הלחינו יחד, ואת "הולך בטל" שזילבר הלחין כמה שנים קודם לכן. כשלואי להב הגיע, הוא למעשה עשה את השינוי הגדול. הוא עבד עם הלהקה כדי להפוך את השירים משירים של 4 דקות ליצירות של 6-8 דקות, וככה נולד האלבום המופתי "סוף עונת התפוזים". זילבר התחיל לחשוב שכל העסק לא בשבילו עוד בזמן העבודה, אבל רק אחרי יציאת התקליט הוא התחיל במרד כנגד הלהקה. הוא לא רצה להכניס את רוצי שמוליק לאלבום, אבל בתקופת ההופעות הוא הציע לשלב אותו במופע ובתקליט השני (שלא יצא, כמובן) של תמוז, אבל שאר החברים התנגדו, וזילבר הקליט אותו לבד. בסופו של דבר זילבר עזב והלהקה התפרקה, בלי להוציא אלבום שני או אלבום הופעה, שגם תוכנן, אבל השאירה לנו אלבום אחד ונפלא.
 

אורי404

New member
אחרי שאריאל זילבר עזב את הלהקה,

תמוז הציעו לשם טוב לוי להצטרף, אך הוא דחה את ההצעה.
 

Tomer 123

New member
וואלה?!../images/Emo12.gif

קטעים.... אגב, ידעתם ששלמה גרוניך היה אמור להצטרף לכוורת אלב סירב לעבוד במסגרת של להקה (זה היה פרט קטן, אסוציאטיבי, ולא קשור לכלום...
)
 
חבל שתמוז לא זכתה להצלחה שמגיעה לה

כולם שם מוכשרים אחד אחד. אבל אם נסתכל על שלום ספיציפית, מאז הוא רק השתפר :)
 
למעלה