הממממ... הבהרות?
1. "תקציר מנהלים" מופיע תמיד (!) בראש כל מסמך! 2. הגישה שלי (ושל "עוד כמה אנשים"?) היא שמסמך הבדיקות חייב להיות מופרד מהמסמך שמתאר את תוצאות הבדיקות. 3. רשימות של באגים שנמצאו חייבות (!) להיות מרוכזות ומסודרות - למשל בכלי לניהול באגים. מסמך הבדיקות, גדול ככול שיהיה אמור להיות מפורט במידה מספקת כך שלא ישאיר מקום לסטיות או טעויות במהלך ביצוע של כל בדיקה אבל מספיק קצר ותכליתי כדי לא "לזיין ת'שכל". מסמך הבדיקות אכן מכיל או לפחות אמור להכיל מקום לרישום (ידני) של תוצאות כל שלב א ב ל בסופו של כל סבב בדיקות יוצא מסמך נפרד שנקרא STR שהוא בעצם הסיכום של כל הבדיקות. המסמך הזה מתאר מפרט ודן בנושאים כגוןשינויים או חריגות מדרישות הסביבה שנדרשות לצורך הבדיקות, תוצאות כלליות של כל בדיקה (PASS\FAIL) וכן התרשמות כללית מתוצאות הבדיקות - האם המערכת בכללותה עברה או נכשלה ומה צריך לשפר לגירסה הבאה. באגים שנמצאו לא מפורטים במסמך זה אלא פשוט מובא קישור (REF) לסעיף הספציפי בתוכנת ניהול הבאגים. כל האמור לעיל, הוא רק חלק מנוהל הבדיקות ותוכנית הבדיקות המלאים. בנוהל הבדיקות מוגדרים יותר נושאים כמו תחומי אחריות, הקצאת משאבים ולוחות זמנים ובתוכנית הבדיקות מוגדרים נושאים כמו Entry\Exit criteria מפורטים, שיטות בדיקה וכלי בדיקה (אם יש) שונים.