איך הייתם משייכים קייטנות,

איך הייתם משייכים קייטנות,

קייטנה היא מסגרת לכל הדעות אבל... היא מסגרת קצרה, היא מסגרת של כייף, היא מסגרת שממוקדת לפעמים בדיוק על מה שמעניין את הילד שלכם. האם זוהי מסגרת שאתם משייכים למערכת ולכן - אין מה לדבר? האם זו מסגרת שתשייכו לחינוך החלופי? או שמא תשייכו אותה לכל אותן מסגרות קטנות כמו: חוגים, תנועת נוער וכדומה? האם אתם שולחים את ילדיכם לקייטנות? אם כן, אז לאיזו? למה דווקא?
 

sarit32a

New member
התלבטנו...

התלבטנו ...אולי לשלוח את הילדים לעשות "כייף" בקייטנה" התלבטנו אולי.... אולי....עשר דקות שבהם הגענו למסקנה כי אותו מדריך/ה נחמד/ה ככל שיהיו, וכן אותם ילדי קבוצה נחמדים ככל שיהיו, יכולים לשבש את כל מה שילדי מתחנכים עליו. בקבוצה כזו איך שלא נסובב יש אלימות מילולת ופיזית, יש מקום למנהיג ונגררים, לאני טוב יותר ממך, ועוד ועוד.(כל מה שיש בחברת ילדים לטוב ולפחות טוב) ומי כמוני יודעת- במשך 8 שנים ריכזתי קיטנות מעירות פיתוח ועד קיבוצים. אז נכון יש שם גם כייף, את הכייף אחלק עם חברים שפעם הם יקחו את ילדי ליום כייף כזה או אחר ובפעם אני. זה זול יותר, זה שומר על הרצף החינוכי. בחוגים, תנועת נוער יש לנו כהורים הרבה יותר מקום להגיב ולהיות שותפים. משך הזמן ההכרות עם הקבוצה והמדריכים נותנים לנו יותר אפשרות להיות עם יד על הדופק. אז מחר יש אצלנו יום הפוך
חבריהם של ילדי יגיעו בערב עם שקי שינה ויעשו מאהל לילה בחצר ואני אכין ארוחת לילה וכו... וזה לא נופל בלשון המעטה מכל קייטנה. רק רצון טוב שלנו ההורי, שיתוף פעולה עם חברים שכנים ויש לנו יופי של פעילויות לילדים.
 
תלוי איך מגדירים חינוך חלופי.

אני אשלח את הילד לקייטנה אם היא תעשה לו טוב בכל מובן שהוא. לא אשלח אותו לקייטנה בגלל הגדרתה. אם מתעקשים על סיווג, אפשר לתת שני סיבוגים שונים: 1) קייטנה היא חינוך חליפי כי לא חל עליה חוק חינוך חובה. 2) אם זו קייטנה שמאוד מקובל בסביבת הילד ללכת אליה אז היא 'קייטנה קונבנציונלית' ולא 'קייטנה חלופית'. לגבי הסיווג השני, הוא בפירוש עניין של גאוגרפיה. בגלל הסיווג הזה, חינוך פרטי בארץ נחשב לחלופי ובארה''ב לקונבנציונלי.
 
למעלה