איך הכל מתחיל ונגמר בתרבות

be_roo

New member
איך הכל מתחיל ונגמר בתרבות

ההודעה פורסמה בפורום נוסף, אבל היא מתאימה גם לכאן: כולם מתלוננים, כולם מאשימים וכולם מבכים, אבל הרוב לא טורחים לבדוק את הפינה הקטנה שלהם. עברתי לא מזמן בצומת בו נהרג אמש נער בן 16 שרכב על קטנוע. חבריו יושבים שם לזכרו, מדליקים נרות זכרון על המדרכה ו......... מחנים את הרכבים שלהם באדום לבן תוך חסימת נתיב שמשמש להשתלבות בתנועה לרכבים הפונים ימינה. הם בכלל לא מקשרים את העבירה לסיכון ולאפשרות של תאונה מיותרת.
 

פרטנר

New member
בעיית הבעיות.

כנראה שישנה בעייה גורפת אצל נהגים לקשור בין פעולה אחת להתרחשות מסויימת אחרת. זו הסיבה שהחוק קיים ומציב קוים ברורים בכדי שגם המתקשים להבין את הקשר פשוט יצייתו לחוק בצורה עיוורת ובכך תימנע סכנה. כמובן שעדיף היה שאנשים יבינו את משמעות הדברים ,אך לצערי זה לא תמיד עובד.
 

be_roo

New member
אי אפשר להסתמך על ציות עיוור

מהסיבה הפשוטה שהטבע האנושי לא מעניק לכולנו זכרון פנומנלי, אבל בנה לא צריך לזכור ולשנון, הבנה היא תהליך קוגנטיבי שאפשר לשחזר בכל פעם מחדש. לכן צריך לגעתי להתמקד בהפנמת העקרונות של חוקי התנועה, הרבה מעבר לשינון שלהם ואז לא צריך להזכר האם משהו הוא חוקי או לא, אלא פשוט להבין שהוא מסוכן ולכן יש להמנע מלבצע את הפעולה, בין שהיא חוקית ובין שלא. אתה ודאי נתקל יותר ממני בתלמידים שנגשים למבחן התיאוריה ומתקשים לזכור את תהליך הפניה שמאלה לפי סוג הכביש (חד או דו סטרי). והרי מי שיפנים את העקרון של הפעולה יבין בקלות מאיפה לאיפה לפנות בלי לשנן. ואז גם יבינו את הסכנה הכרוכה בפניה לא נכונה וימנעו ממנה.
 

פרטנר

New member
מסכים לחלוטין

הבנה ולא דיקלום חוקים עדיפה. המציאות כואבת יותר , ולצפות מאנשים לראות צעד או שניים קדימה זו לעיתים אשלייה לכן, צביעת סף מדרכה באדום לבן למשל פשוט אוסרת כל עצירה וחניה מבלי להסביר מדוע כאן העצירה תפריע ועלולה לגרום לתסריט אומלל לבסוף. אם נקח 10 נהגים מעולים המפעילים את מחשבתם ורואים תמונה כוללת , ניתן יהיה לוותר על חוקי התנועה כליל. ברגע שיתווסף ל10 נהג ברמה נמוכה המתקשה לחזות את הנולד בעל אומדנים בינונים, ותכונות נהיגה בינוניות נוספות נאלץ להחזיר לתמונה את הסדר והמסגרת (החוק) . ולצערנו היחס בכביש גרוע יותר מ1:10 והפתרון הוא הובלת הנהגים באף (כשתוספת חשיבה עצמית היא תמיד מבורכת). דוגמה מסויימת היא פנית הפרסה שכן במקום שמוצב תמרור מפורש בד"כ נמנעים לעשותה ואילו במקומות שבהם מוצב התמרור אך עדיין הפניה אסורה ניתן לחזות בשכיחות העבירה.
 

be_roo

New member
../images/Emo45.gif

ברור שאין להסתמך רק על ההבנה וראית העתיד של הנהגים. גם נהג שהוא מהנדס תחבורה לא יוכל מנקודת מבט אחת לראות הכל, ניתוח מעמיק נעשה ברמה המערכתית. מה שצריך להבין זה שברוב המקרים, אם מישהו טרח והציב תמרור, כנראה שהיתה לכך סיבה. אומנם יש מקרים של טעויות בהצבת תמרורים, גם ברמה הנקודתית וחלק יטענו שגם ברמה המערכתית (כמו העדפה לתמרורי "עצור" שהיתה בעבר והתחלפה כעת בהעדפה לתמרורי "תן זכות קדימה"). לעיתים קרובות מספיקה בחינה קצרה של המקום כדי להבין את ההגיון. ובכל מקום שיש ספק אז אין ספק, בעיקר אם יש אלטנרטיבה זמינה ופשוטה.
 
למעלה