איך המשמעת בבית הספר (חטיבה)? הבת הושעתה...
שלום,
אז ככה: הבת התחילה כיתה ז' עם קצת קשיי הסתגלות כלומר - יש איחורים לשיעורים וציוד חסר - בעיקר בשיעורי ספורט. יש לציין שאם התלמיד מגיע לאחר הקראת שמות כותבים לו העדרות והמורים שם ממש ששים לדווח על כל איחור (גם של דקה או שתיים ) לשיעור. היום, מבחינת המורה לספורט "הגיעו מים עד נפש" ומכיוון שבתי הגיעה לשיעור בג'ינס ולא בטייטס - היא לקחה אותה למנהל החטיבה והוא השעה אותה ליום - יום שבו מתקיים טיול.
שוחחתי איתו בטלפון (הוא נשמע יותר כמפקד צבאי מאשר איש חינוך) ודיבר על כמה הם מקפידים על המשמעת ואף איים בסילוק מבית ספר אם העניינים לא יסתדרו. וכל זה על מה שהוא מכנה "התנהגות חמורה ביותר". כששאלתי אותו למה לא שמענו על דברים טובים שקשורים אליה הוא באמת קצת התרכך ואמר שאכן גם זה חשוב. בכל אופן אנחנו הולכים להפגש עם המחנכת ואיתו אני רוצה לטפל בעניינים בצורה מערכתית.
אני ממש סולדת מהתגובות המוסדיות האלה ששמות דגש רק על המשמעת ולא רואות את הילד - כיצד אפשר לעזור לו להתיישר - ולאו דוקא על ידי עונשים.
הייתי שמחה לשמוע מה דעתכם ונסיונכם בעניין.
תודה!
שלום,
אז ככה: הבת התחילה כיתה ז' עם קצת קשיי הסתגלות כלומר - יש איחורים לשיעורים וציוד חסר - בעיקר בשיעורי ספורט. יש לציין שאם התלמיד מגיע לאחר הקראת שמות כותבים לו העדרות והמורים שם ממש ששים לדווח על כל איחור (גם של דקה או שתיים ) לשיעור. היום, מבחינת המורה לספורט "הגיעו מים עד נפש" ומכיוון שבתי הגיעה לשיעור בג'ינס ולא בטייטס - היא לקחה אותה למנהל החטיבה והוא השעה אותה ליום - יום שבו מתקיים טיול.
שוחחתי איתו בטלפון (הוא נשמע יותר כמפקד צבאי מאשר איש חינוך) ודיבר על כמה הם מקפידים על המשמעת ואף איים בסילוק מבית ספר אם העניינים לא יסתדרו. וכל זה על מה שהוא מכנה "התנהגות חמורה ביותר". כששאלתי אותו למה לא שמענו על דברים טובים שקשורים אליה הוא באמת קצת התרכך ואמר שאכן גם זה חשוב. בכל אופן אנחנו הולכים להפגש עם המחנכת ואיתו אני רוצה לטפל בעניינים בצורה מערכתית.
אני ממש סולדת מהתגובות המוסדיות האלה ששמות דגש רק על המשמעת ולא רואות את הילד - כיצד אפשר לעזור לו להתיישר - ולאו דוקא על ידי עונשים.
הייתי שמחה לשמוע מה דעתכם ונסיונכם בעניין.
תודה!