איך הפכה אמסטרדם לבירת האופניים העולמית

ש מים

New member
איך הפכה אמסטרדם לבירת האופניים העולמית

מאמר מעניין (אנגלית...).
נתיבי ישראל/משרד התחבורה/רשויות מקומיות - יש לכם מה ללמוד!
 

Ynhockey

New member
ללמוד??

ממש מקווה שלא! הייתי באמסטרדם וכמות רוחבי האופניים שם פשוט מחרידה, ממש אין איפה ללכת מרוב אופניים. הם מחליפים בעיר בעיקר את הולכי הרגל, שכן שבילי האופניים נמצאים על המדרכות, ולא כלי רכב פרטי שנעים כרגיל על הכבישים.
&nbsp
אולי ההולנדים התרגלו, אבל הרגשתי בכל רגע שיש הרבה יותר סיכויים להיכנס לתאונה עם רוכב אופניים ולא נהגים, שנוהגים שם בזהירות. יותר מזה, רוכבי האופניים חוצפנים ולא מתחשבים בהולכי הרגל.
&nbsp
בקיצור, פשוט זוועה. אני רואה מקומות בתל אביב שמתחילים גם להיראות כך, למשל במרכז הטיילת, וזה ממש מצער. במקומות מסוימים פשוט אי אפשר ללכת ברגל.
&nbsp
אני חושב (ולא המצאתי את זה, זה משהו שרוב מומחי התחבורה אומרים) שסדר העדיפויות הברור בתחבורה צריך להיות: הולכי רגל > תחבורה ציבורית > אופניים > רכב פרטי.
באמסטרדם מזמן פועלים אחרת, מקווה רק שלא "נלמד" מהם.
 

ש מים

New member
ללמוד את בדברים הטובים

בארץ סדר העדיפויות נראה ככה:
1. רכבים פרטיים.
2. רכבים פרטיים.
3. רכב ציבורי.
4. הולכי-רגל, אופניים וכל מיני...
 

Ynhockey

New member
אין שוני גדול כמו שאתה חושב

לא יודע אם היית אי פעם באמסטרדם, אבל אין שוני גדול בסדרי העדיפויות של תחבורה פרטית לציבורית בין אמסטרדם לתל אביב, והתחבורה הפרטית מפריעה שם להולכי רגל וכו' בדיוק כמו בארץ.
&nbsp
כן יש שם הרבה יותר השקעה בתחבורה ציבורית באופן כללי, ולכן היא מפותחת יותר—אבל לא מדהימה, אמנם יש הרבה טראמים בעיר, אבל מאוד לא נוח לנסוע בהם (כרטוס לא נוח, אין מקומות ישיבה, חלק מהמסלולים מאוד איטיים). יש קו מטרו שטוב כנראה ליוממים מסוימים אבל לא מגיע ממש למרכז העיר.
&nbsp
אין ספק שיש לישראל המון מה ללמוד באירופה בתחום התחבורה, אבל אנסטרדם היא בין הדוגמאות הרעות ביותר במערב אירופה לדעתי. אני חושב שהעיר המערבית היחידה שיש בה איזון נכון בין הולכי רגל, תח"ץ ואופניים היא לונדון, הבעיה שלנסוע שם ברכב פרטי זה סיוט. זה בהחלט עומד בקנה אחד עם סדר העדיפויות שהצגתי, אבל הלונדונים קצת הגזימו.
&nbsp
אבל אם מדברים על ללמוד, אני חושב שכדאי לנו ללמוד בראש ובראשונה מברלין, עיר בסדר גודל של מטרופולין תל אביב, וגם אצלינו לנסות ליישם מערכת רכבות קלות ותחתיות כמו שם. בנושא אופניים תל אביב כבר במקום טוב, אבל אני מקווה ששבילי אופניים נוספים ייבנו על חשבון כלי רכב פרטיים ולא הולכי רגל.
 

אבישי ק

New member
בדיוק, ברלין היא הדוגמא הטובה ביותר

גם מבחינת גודל
וגם מבחינת מבנה
 
אם ללמוד אז זה ללמוד מסין

שם קיימים מסלולי אופנים, כנתיב נוסף בכביש. נתיב המיועד לאופניים בלבד.
אבל לזאת נדרשים רחובות רחבים במיוחד, שאין כאלו בנמצא ברחובות תל-אביב.
חייבים להוציא את הרכבים הפרטיים מהרחובות המרכזיים ולחלק אותם בין מסלולי תחבורה ציבורית לבין מסלולי אופנים - לדעתי אין כל פתרון אחר, למעט באזורים בהם המדרכות רחבות דיין.
 

shershku

New member
ישראל כץ לעולם לא ילמד

לא ילמד איך לשפר את מצבם של אזרחי מדינת ישראל.
 
למעלה