אין שוני גדול כמו שאתה חושב
לא יודע אם היית אי פעם באמסטרדם, אבל אין שוני גדול בסדרי העדיפויות של תחבורה פרטית לציבורית בין אמסטרדם לתל אביב, והתחבורה הפרטית מפריעה שם להולכי רגל וכו' בדיוק כמו בארץ.
 
כן יש שם הרבה יותר השקעה בתחבורה ציבורית באופן כללי, ולכן היא מפותחת יותר—אבל לא מדהימה, אמנם יש הרבה טראמים בעיר, אבל מאוד לא נוח לנסוע בהם (כרטוס לא נוח, אין מקומות ישיבה, חלק מהמסלולים מאוד איטיים). יש קו מטרו שטוב כנראה ליוממים מסוימים אבל לא מגיע ממש למרכז העיר.
 
אין ספק שיש לישראל המון מה ללמוד באירופה בתחום התחבורה, אבל אנסטרדם היא בין הדוגמאות הרעות ביותר במערב אירופה לדעתי. אני חושב שהעיר המערבית היחידה שיש בה איזון נכון בין הולכי רגל, תח"ץ ואופניים היא לונדון, הבעיה שלנסוע שם ברכב פרטי זה סיוט. זה בהחלט עומד בקנה אחד עם סדר העדיפויות שהצגתי, אבל הלונדונים קצת הגזימו.
 
אבל אם מדברים על ללמוד, אני חושב שכדאי לנו ללמוד בראש ובראשונה מברלין, עיר בסדר גודל של מטרופולין תל אביב, וגם אצלינו לנסות ליישם מערכת רכבות קלות ותחתיות כמו שם. בנושא אופניים תל אביב כבר במקום טוב, אבל אני מקווה ששבילי אופניים נוספים ייבנו על חשבון כלי רכב פרטיים ולא הולכי רגל.