ערוץ היוטיוב Not Just Bikes מציג חזון דיסטופי מבהיל של השפעת כניסת המכוניות האוטונומיות לחיינו. הוא בוחן את ההיסטוריה של כניסת הרכבים הפרטיים, ומסיק מסקנות על אך המהפיכה הזו הולכת להתחולל, ומהן ההשלכות שלה.
בסרט הוא פוסל את כל הטענות שיהיו פחות פקקים, ומסביר איך דווקא יהיו יותר פקקים, וגם יותר מגרשי חניה מסביב. יכול להיות שיהיו פחות תאונות דרכים, אבל עדיין יצוצו בעיות שאף אחד לא יכול לחזות מראש. הגורם המרכזי שהוא מביא בחשבון זה הכסף הגדול שהולך להיכנס לתחום, כזה שיבצר את מעמדו של הרכב האוטונומי כגורם המכריע בתכנון ערים ובהתאמת ערים לצרכי רכב האוטונומי. כל הדיבורים והתכניות לעירוניות בריאה, עם נתיבי אופניים ועידוד תח"ץ יעופו במהרה דרך החלון בהשפעת הלובי החזק הזה לטובת עוד ועוד נתיבים לרכבים פרטיים ולרכבים אוטונומיים ולמגרשי חניה.
טענה מעניינת שהוא מעלה היא שהרכבים לא מתוכנתים, אלא "מאומנים" להתמודד עם המצבים השונים, והאימון נעשה ומתאים לערים בארה"ב, שכבר היום בנויות ומתאימות באופן מיוחד לשימוש אינטנסיבי ביותר בתחבורה פרטית. ערים באירופה ובמקומות אחרים ייאלצו להסתגל לאופן התכנות הזה (או לפסול מכל וכל שימוש ברכב אוטונומי - ומה הסיכוי שזה יקרה).
בסרט הוא פוסל את כל הטענות שיהיו פחות פקקים, ומסביר איך דווקא יהיו יותר פקקים, וגם יותר מגרשי חניה מסביב. יכול להיות שיהיו פחות תאונות דרכים, אבל עדיין יצוצו בעיות שאף אחד לא יכול לחזות מראש. הגורם המרכזי שהוא מביא בחשבון זה הכסף הגדול שהולך להיכנס לתחום, כזה שיבצר את מעמדו של הרכב האוטונומי כגורם המכריע בתכנון ערים ובהתאמת ערים לצרכי רכב האוטונומי. כל הדיבורים והתכניות לעירוניות בריאה, עם נתיבי אופניים ועידוד תח"ץ יעופו במהרה דרך החלון בהשפעת הלובי החזק הזה לטובת עוד ועוד נתיבים לרכבים פרטיים ולרכבים אוטונומיים ולמגרשי חניה.
טענה מעניינת שהוא מעלה היא שהרכבים לא מתוכנתים, אלא "מאומנים" להתמודד עם המצבים השונים, והאימון נעשה ומתאים לערים בארה"ב, שכבר היום בנויות ומתאימות באופן מיוחד לשימוש אינטנסיבי ביותר בתחבורה פרטית. ערים באירופה ובמקומות אחרים ייאלצו להסתגל לאופן התכנות הזה (או לפסול מכל וכל שימוש ברכב אוטונומי - ומה הסיכוי שזה יקרה).