רביד .
מי אמר שלא מצליח חניה זה נכשל ?
תרגיל חניה במבחן הוא אלמנט חשוב ומורכב מאד
יש היבט של זהירות , יש היבט של שליטה ,יש היבט של ביצוע ויש היבט של מודעות למצב הרכב בסוף החניה .
אני לא מתכוון לפרט כאן הכל ..כפי שכתבתי זה מורכב מאד
ולכל אחד מההיבטים יש היבטי מישנה וצורת ביצוע ...מיכלול הדברים הוא שקובע .
אם תלמיד חנה חצי מטר מהמדרכה בהנחה שכל שאר ההיבטים בסדר לא הולכים לרב ..!
אבל אם מישהו חנה מטר מהמדרכה והכניס לראשון ונסע .... הוא נכשל ורק על זה .. !
היה לי מקרה ( ולא אחד ) במשאית שנבחן עשה חניה מושלמת אבל לא הסתכל במראה ימנית ( חניה שמאלית )
לכל אורך הביצוע ...זה נכשל !
יציאה לתיקון חניה וחזרה באותו הגה מספר פעמים..כך שמגיע לאותו מצב בכל תיקון ... אני בד"כ מתאפק ונותן אפשרות
לתיקון ..... אחרי 4 - 5 פעמים אני מפסיק את ה"בדיחה " הזאת וזה גם נכשל !
נגיעה במדרכה זה כלום ! כמה פעמים שאני כותב את זה כאן ותמיד יקום אותו תלמיד שיגיד : " נכשלתי כי נגעתי במדרכה "
אותו תלמיד שאמר שהוא לא יודע לעשות חניה במקום שהרכב שלידו עמד , עצר בכיוון הפוך לכיוון הנסיעה...
לא יודע איך להגדיר דבר כזה ....אבל אין ספק שאין לאחד כזה אפשרות לעבור מבחן .
לעומת המקרה הזה אני יכול להביא מקרה הפוך של תלמידה שהייתה מצטיינת במבחן וביקשתי חניה ..
היא עוצרת את הרכב חושבת כמה שניות ואומרת לי : " אף פעם לא עשיתי חניה כזאת אבל אני ינסה "
ניסתה וביצעה מושלם... זאת תלמידה שלמדה חניה לא כמו " תוכי " !
ויש את התלמידים המצחיקים ביותר : עושים חניה מושלמת ..ומבקשים לתקן !!!
מה תגיד לאחד כזה ??