איך יודעים האם לאוטיסט יש הפרעת קשב?
הבן שלי, במהלך שני האבחונים לאוטיזם, אובחן עם בעיות קשב, אפילו קיבל הערכת זמן. אני לא הסכמתי עם אבחון בזמנו. אבל לאחרונה יש תופעה שאני לא יודעת להסביר וחשוב לי להבין מה מקורה, כדי למצוא פתרון נכון: הילד תלמיד מחונן, מקבל ציונים גבוהים אך לא לומד בכלל. בגדול, המטרה שלנו היא להקנות לו הרגלי למידה וגם להתקדם בחומר שהוא חזק בו, כדי לבסס את הנושא לקראת העתיד. אבל בנוסף, לאחרונה גם הציונים התחילו קצת לרדת. הציונים עדיין מעל 90, לכן אין שיתוף פעולה מבית ספר.
קבענו שהוא ילמד כל יום שעה, והוא יבחר איזה חומר ללמוד ובאיזה מקצוע, העיקר שילמד. גם הדרך לא חשובה: לבד או ביחד, חוברת או מחשב.
הוא הסכים, אבל בפועל הוא יושב 10 דקות, קם ובורח, מחזירים אותו, ושוב הוא בורח אחרי 10 דקות. וסתם כולם מתעצבנים, גם הוא.
לכאורה זה מתאים להפרעת קשב. אבל אולי זה קשור לאוטיזם, כי הוא לא רוצה ללמוד ומסכים רק כי אין ברירה.
מה דעתכם?
ולא, אני לא מסכימה שלא ילמד בכלל. אנחנו מנסים להסביר לו למה אנחנו מתעקשים, ולא נראה לי שהוא מפנים. אבל אם נעזוב, הוא רק יבהה כל היום במסכים.
אגב, הסיבה היחידה שהוא הסכים, זה בגלל שביום הורים הוא ראה את הציונים שלו והתבייש. לא כי הוא לא יודע, אלא כי השליטה שלו אמורה להיות מלאה.
בשפה, שקשה לו, קיבל 90 ואמרנו כל הכבוד. אבל ציון במתמטיקה פחות מ-95 פוגע גם לו באגו המנופח שלו.
ואז אמר שעצמו שילמד כל יום כדי להשתפר. אבל אז הודיעו להם שהייתה טעות והציון האחרון לא עודכן. והיות והוא קיבל 100, הוא פחות מבין למה הוא צריך ללמוד.
חשבנו לבקש מהמורה להחמיר איתו במבחנים, אבל גם אם תסכים, ואני בספק - גג יהיו עוד מבחן אחד עד סוף השנה.
הבן שלי, במהלך שני האבחונים לאוטיזם, אובחן עם בעיות קשב, אפילו קיבל הערכת זמן. אני לא הסכמתי עם אבחון בזמנו. אבל לאחרונה יש תופעה שאני לא יודעת להסביר וחשוב לי להבין מה מקורה, כדי למצוא פתרון נכון: הילד תלמיד מחונן, מקבל ציונים גבוהים אך לא לומד בכלל. בגדול, המטרה שלנו היא להקנות לו הרגלי למידה וגם להתקדם בחומר שהוא חזק בו, כדי לבסס את הנושא לקראת העתיד. אבל בנוסף, לאחרונה גם הציונים התחילו קצת לרדת. הציונים עדיין מעל 90, לכן אין שיתוף פעולה מבית ספר.
קבענו שהוא ילמד כל יום שעה, והוא יבחר איזה חומר ללמוד ובאיזה מקצוע, העיקר שילמד. גם הדרך לא חשובה: לבד או ביחד, חוברת או מחשב.
הוא הסכים, אבל בפועל הוא יושב 10 דקות, קם ובורח, מחזירים אותו, ושוב הוא בורח אחרי 10 דקות. וסתם כולם מתעצבנים, גם הוא.
לכאורה זה מתאים להפרעת קשב. אבל אולי זה קשור לאוטיזם, כי הוא לא רוצה ללמוד ומסכים רק כי אין ברירה.
מה דעתכם?
ולא, אני לא מסכימה שלא ילמד בכלל. אנחנו מנסים להסביר לו למה אנחנו מתעקשים, ולא נראה לי שהוא מפנים. אבל אם נעזוב, הוא רק יבהה כל היום במסכים.
אגב, הסיבה היחידה שהוא הסכים, זה בגלל שביום הורים הוא ראה את הציונים שלו והתבייש. לא כי הוא לא יודע, אלא כי השליטה שלו אמורה להיות מלאה.
בשפה, שקשה לו, קיבל 90 ואמרנו כל הכבוד. אבל ציון במתמטיקה פחות מ-95 פוגע גם לו באגו המנופח שלו.
ואז אמר שעצמו שילמד כל יום כדי להשתפר. אבל אז הודיעו להם שהייתה טעות והציון האחרון לא עודכן. והיות והוא קיבל 100, הוא פחות מבין למה הוא צריך ללמוד.
חשבנו לבקש מהמורה להחמיר איתו במבחנים, אבל גם אם תסכים, ואני בספק - גג יהיו עוד מבחן אחד עד סוף השנה.