איך יודעים למה ילד קטן לא מדבר?

איך יודעים למה ילד קטן לא מדבר?

בני בן שנה וחצי עם איחור גדול מאד בשפה. לשמחתינו, בדיקות השמיעה לא תקינות אם כי הוא קצת קטן בשביל לשתף פעולה. עם הרבה נוזלים באוזניים. רצינו לנתח, אבל החלטנו להתחיל בטיפול הומאופטי בנתיים.
השאלה שלי איך ניתן לדעת האם הבעיה אכן נובעת מחרשות חלקית ואין בעיית תקשורת?
לכאורה, מאד חברותי, מגיב אלי כשאני מגיעה לגן, מאד נהנה לשחק עם אחיו הגדול, משמיע המון צלילים שנשמעים כמו דיבור. האם זה אמור להרגיע אותי?
שוב, הוא ממש לא מדבר, מילים בודדות, לא אמא ולא אבא. סבתא דווקא כן אומר.
 

TikvaBonneh

New member
שפה זה לא רק מילים

ילד מתקשר גם בגסטות. הייתה לי חברה שהבת שלה לא דיברה אבל תיקשרה בעזרת גסטות והסתדרה יפה מאוד עם ילדים.
הילד שלך יכול לתקשר בעזרת גסטות - למשל הצבעה, סימון עם היד "בואי הנה", ,ביי-ביי".
חשוב לראות איך הואר מסתדר עם ילדים בני גילו. לילדים שלי שלא בספקטרום היו בגיל הזה חברים בגן.
תזמיני חבר הבייתה ותסתכלי איך הם ביחד.
 
הוא בן שנה וחצי, צעיר לחברויות

מאח הגדול יותר הוא מנסה לחטוף צעצועים, אבל זה נראה לי טבעי. מה שהכי מעודד אותי, זה כשאחיו בן שלוש קופץ ומשתולל, הוא מנסה לחכות אותו.
להצביע הוא לא ממש מצביע, רק מסמן "לא" עם הראש כשלא רוצה אוכל מסוים.
כשנסענו לשנתיים לחו"ל, הבן המאובחן היה בן 5. והוא החליט שהוא לא ידבר אנגלית. הוא היה מתקשר עם הראש, "כן" / "לא". אז זה דווקא לא מעודד אותי.
 

grayart

New member
בגיל שנה וחצי

מצפים שיהיה 10 מילים אפילו אם הם חלקיות או משובשות.
אם לדוגמא במקום מים אומר מה..., במקום בקבוק אומר בה... זה כבר בסדר.
אם הוא חברותי ומתייחס לאחרים, אין סיבה לדאגה.
בביקורת הקרובה בטיפת חלב לבקש שרופא היתפתחותי שלהם יציץ עליו.
 
אין 10 מילים, ממש לא

אומר ציצי (כי לפני כל הנקה מקפידה לומר), סבתא (משובש), מים, אור, בננה (משובש), אבא (בלי להתכוון בכלל לאבא). לא הב הב , לא אמא, כלום.
וגם כמה מספרים. כשאני סופרת אחד, שתיים, שלוש, ישלים ארבע. וגם ישלים עשר אחרי תשע.
מה שמזכיר לנו את האח המאובחן שממש טוב בקטע של מספרים וזכרון (אבל דיבר תקין).
 

grayart

New member
נשמע לי בסדר מבחינת מספר המילים.

תרשמו כל מילה או חלקיק מילה שהוא אומר, ותראו שזה בטח עובר את ה10
 
רשמתי

אין. וזה גם לא משנה, אם הוא סתם מתעכב כי "בא לו". השאלה מה אם מדובר בבעיית תקשורת וחבל לבזבז זמן. ואם תוך חצי שנה בוודאות נפתור את בעיית השמיעה, האם זה בסדר?
 

grayart

New member
אולי דבר נוסף בגלל השם שלך.

אנה החדשה...
מדברים בבית בשתי שפות?
 

dina199

New member
שמונה מילים זה טוב , עדיין בנורמה הסטאטיסטית.

העניין של מספרים בגיל שנה וחצי זה באמת ייחודי. ייתכן שהוא זוכר שמילה עשר באה אחרי מילה תשע, בלי להבין את משמעות המספרים. אבל זה אומר שיש לו זיכרון טוב.
 
היום אפשר לאבחן אוטיזם גם בגילאים צעירים

הכי טוב זה לפנות לאבחון. ככל שמקדימים לאבחן כך אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר במקרה שצריך טיפול. לבת שלי היו 15 מילים בגיל שנה וחצי וכעבור חודשיים היו לה כ 200 מילים ויותר. בגיל שנתיים היתה לה כבר שפה עשירה להדהים. ובכל זאת היא על הספקטרום.
 
לא חשדתי בכלום

היינו בחינוך ביתי. הכניסה לגן התקרבה, וראיתי שיש פער בין ההתנהגות החברותית, השמחה והאוהבת שלה בבית לבין ההתנהגות שלה בחוץ. בחוץ היא היתה יותר שתקנית ולא חברותית כלפי ילדים. חשבתי שבגלל שהיא היתה בחינוך ביתי ואולי לא קיבלה מספיק חשיפה לילדים, אז קשה לה והיא לא יודעת איך להתחבר. אז חיפשתי פסיכולוגית שיש לה קבוצות חברתיות לילדים, כדי להקנות לה כלים להתחברות. סיפרנו לפסיכולוגית על הקשיים החברתיים שלה. והיא הציעה לעשות איבחון. תאמיני לי שלא הבנתי מה הולכים לאבחן. היא אמרה שכדאי לעשות איבחון והסכמנו. הילדה חכמה ביותר. שפה עשירה ברמות מדהימות. לא היה שמץ של חשד שמדובר באוטיזם.

תאבחני את הילד. יש הרבה מה לעשות. את יכולה להציל אותו בגיל הזה. תפני לאסף הרופא. מרבית הכסף יוחזר לך ממכבי. אל תעזבי את זה. אסף הרופא זה המקום הכי טוב לאיבחון.
 

dina199

New member
קודם כל צריך לפתור את בעיית השמיעה.

ברגע שהוא שומע פחות הוא גם יידבר פחות.
הוא רק בן שנה וחצי ויש לו אחים גדולים.
לדעתי עדיין מוקדם להיות מוטרדים במיוחד מהדיבור. שמיעה היא הדבר הרציני כרגע.
 
למעלה