איך יודעים עם קלינאית תקשורת מועילה?

gillp2

New member
איך יודעים עם קלינאית תקשורת מועילה?

המפלצת הקטנה בן 3 וחודשיים.
בשנה שעברה הלך לקלינאית תקשורת פרטית והיינו מאד מרוצים. הייתי בכמה טיפולים והיא נראתה לי היועצת של אלוהים לענייני תקשורת...
הילד מאד אהב את הטיפולים איתה, שיתף פעולה והלך ברצון.
בקיץ עשינו הפסקה (התחיל אלוטף וקיבל קלינאית בגן).
לפני כחודשיים וחצי החלטנו לחזור אליה. השבוע הייתי איתו בטיפול (לרוב אישתי הולכת איתו לקלינאית) וישבתי עם תחושה מאד לא נוחה...
זה לא שהיא לא מקצועית חלילה אבל היום פתאום המון דברים (קטנים) שהיא עושה איתו נראים לי לא נכונים.
אבל מעבר לכל מיני דברים אלו ואחרים זה בעיקר הידיעה הברורה שאנחנו, ההורים, משיגים בבית בעבודה איתו תקשורת הרבה הרבה יותר מורכבת מאשר היא.
בטיפול שהייתי, למשל, התקשורת הכי מוצלחת בטיפול היה כשאני התערבתי והקלינאית תקשורת לקחה צעד הצידה ושיחקתי איתו בתורות בלתופף (ולא. אני לא עלוקה הסטרית שלא נותנת לאנשי מקצוע לעשות את עבודתם. באתי מתוך כוונה ברורה לשבת בצד ולשחק בסמרטפון. מה שכל אבא נורמלי אמור לעשות)
חשוב לציין שהילד בתקופה הנוכחית לא ממש שמח ללכת אליה ודי רוטן לפני (התאהב בביטוי המקסים 'לא רוצה') אבל אישתי טוענת שכשהוא מגיע לשם אחרי כמה דקות 'נכנס לעניין'.
אשמח לשמוע מה דעתכם. התחושה וההנחה שלנו שהקלינאית מקצועית, יודעת את העבודה, יצירתית, משקיעה ואוהבת את המקצוע ואת הילד - אנחנו יותר תוהים באופן כללי האם יש איזשהי אינדיקציה שהטיפול איתה מיותר (אנחנו כמובן עובדים עם הילד על בסיס יומיומי בעצמנו בנוסף לעבודה שעובדים איתו באלוטף)
 

gillp2

New member
אוי ואבוי איזו שגיאת כתיב צצה לה בכותרת של ההודעה המקורית...

 

TikvaBonneh

New member
איך יודעים אם הטיפול אפקטיבי

ובכן, הדרך הכי ישירה היא לברר מהן המטרות הטיפוליות, ולבדוק את התקדמות הילד ביחס אליהן.
אני מבינה שיש עוד קלינאית תקשורת בתמונה. כשלנו היה מצב כזה אז הן עשו ביניהן חלוקת עבודה. זה חשוב. האם עשיתם את זה? אם לא, אז יש מצב שהיא עובדת על אותם הנושאים, ואז אכן הטיפול מיותר.
בין השורות אני קוראת שראית אצל הילד חוסר שיתוף פעולה. אם אין שיתוף פעולה הטיפול לא יכול להיות אפקטיבי. כדאי לעקוב אחרי זה.
איך הגעתם אל הקלינאית? האם קיבלתם עליה המלצות? האם היא קיבלה אותכם במידי או שחיכיתם חודשיים לתור?
יש מחסור עצום בקלינאיות תקשורת. זמינות מיידית אומרת דרשני.
 

SMADAR55

New member
מסכימה מאוד עם תקוה. חשוב קביעת יעדים, חשובה שיחה איתכם

ללא נוכחות הילד. חשוב גם החיבור עם הגן- להביא את הקלינאית למפגש באלוטף עם הקלינאית שעובדת עם הילד בגן, חשוב שהיא תכיר את הקשיים והיעדים שקבעו לו ושהם ידעו על מה היא עובדת.
לעתים יש התנגדויות וקשיים בטיפולים וזה לא אומר שהטיפול אינו מקדם את הילד.
 

gillp2

New member
תקוה וסמדר - תודה רבה על התשובות!

לגבי מטרות - אנחנו בעצם ב-'סיבוב שני' אצל אותה קלינאית - היינו אצלה בשנה שעברה ואז לקחנו כמה חודשים הפסקה כשנכנס לאלוטף.
אחרי 2-3 טיפולים מתחילת הסיבוב השני עשינו עם הקלינאית מפגש 'הגדרות' וכן קיבלנו מטרות מסודרות - גם שפתיות וגם לא שפתיות.
בטיפול הספציפי שהייתי בו לא ראיתי שום קשר למטרות שהוגדרו. מה שראיתי זה את הילד במצב של לפני חצי שנה...
אני מודע לזה שהייתי בטיפול אחד וזה לא בהכרח אינדיקציה (הקלינאית טענה כמה פעמים ש-'נפלתי' על יום שבו הוא במצב-רוח גרוע במיוחד) - וגם אישתי טוענת שלרוב הוא יותר קואופרטיבי שם (גם אישתי לא יוצאת מגידרה מהתלהבות מסבב הטיפולים הנוכחי איתה) - מה שבטוח זה שמאז תחילת הטיפולים הילד מבהיר בצורה די ברורה שהוא לא רוצה ללכת אליה (איזה יופי שהוא כבר מדבר במשפטים קצרים ויכול לומר 'לא רוצה' או 'לא בא לי'...)
הקלינאנית הציעה פגישה עם הקלינאית של הגן לחלוקת מטרות. זה לא קרה עדיין כי התחלפה קלינאית בגן אבל זה אמור לקרות.
 
למעלה