איך יראה עולם ההייטק עוד 5-10 שנים?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
איך יראה עולם ההייטק עוד 5-10 שנים.png
קרדיט תמונה - canava

סטודנטים למדעי המחשב הלומדים כיום באוניברסיטה צריכים להיות ערוכים לכניסה לשוק עבודה שונה לחלוטין מזה שהם מכירים. המצב הכלכלי, הירידה בהשקעות והמצב הפוליטי יוצרים אתגרים חדשים העומדים בפני מחפשי עבודה. פרט לאתגרים אלה, עליית ה-AI הביאה עמה צמצום משמעותי בגיוסים מצד חברות הייטק קטנות כגדולות. במסגרת מדריך זה ננסה לחזות כיצד צפוי עולם ההייטק להיראות בעוד חמש עד עשר שנים והאם בעידן ה-AI ימשיכו העובדים להרוויח כפי שהם מרוויחים כיום.

על פי נתונים שהובאו מאתר Expoint בתחום של קריירה בהייטק, אותם התפקידים בענף ההייטק שכיכבו כשהשוק היה בשיאו ממשיכים לככב גם כיום, בשעה שמשתולל מיתון בשוק הישראלי והבין לאומי. לדוגמה, קיימות נכון להיום למעלה ממאה עשרים משרות Senior Engineer זמינות, 103 משרות Cloud Engineer, 78 משרות Software Engineer, 57 משרות Product manager, 35 משרות Design Engineer, 34 משרות Senior Manager ו-29 משרות Devops. לעומת זאת, במשרות שהיו פופולריות פחות עוד לפני שהחל המשבר בענף ההייטק, כמו Human Resources Business Partner, אנו נתקלים בגיוסים בודדים בלבד.

כיצד ישפיע ה-AI על המשרות השונות בענף ההייטק?​

על פי מידע שהובא בביזנס אינסיידר, התפקידים שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר כתוצאה מעליית ה-AI הם אלו הדורשים אינטראקציה עם לקוחות, כתיבת תוכן וניתוח נתונים – משימות שהאינטיליגנציה המלאכותית יכולה להחליף בקלות יחסית. כתוצאה מכך, השפעת ה-AI על שוק העבודה תהיה משמעותית, והיא עלולה להוביל לעלייה באבטלה ולירידה בשכר העובדים הממוצע. לכן, במידה שאתם מעוניינים להשתלב בשוק ההייטק, רצוי להתמקד בתפקידים הכרוכים בניהול משימות מורכבות, שהאינטליגנציה המלאכותית אינה צפויה להחליף בשנים הקרובות. עם תפקידים אלה, ניתן למנות את המשרות הבאות:

Software Engineer:​

משרת מהנדס תוכנה צפויה להמשיך להיות מבוקשת בעתיד. זהו תפקיד מאתגר ומתגמל, הדורש מיומנויות רבות, לרבות ניסיון וידע במתודולוגיות פיתוח תוכנה, חשיבה מחוץ לקופסה ופתרון בעיות, יכולת ללמוד טכנולוגיות חדשות במהירות, יכולת לעבוד עם מגוון רחב של טכנולוגיות, שליטה במספר רחב של תחומים, כגון Web, בסיסי נתונים, מערכות הפעלה, קונטיינרים ו-Kubernetes וכן עבודה נכונה עם כלים של ניהול גרסה ו-CI/CD.

בעתיד, מהנדסי תוכנה יעשו שימוש ב-AI כדי לכתוב את שורות הקוד החוזרות על עצמן במערכות רבות, מה שיעזור להם להתמקד בכתיבה של קוד חדש ומקורי. AI אף יאיץ את היכולת של מהנדסי תוכנה לכתוב קוד, מה שיאפשר להם להיות פרודוקטיביים יותר. אם אתם מעוניינים להיות מהנדסי תוכנה, חשוב להתחיל ללמוד את המיומנויות הנדרשות מוקדם ככל האפשר.

מנהל מוצר:​

  • מנהל מוצר הוא/ היא האחראי/ת לתכנון מוצרים ושירותים חדשים שיגדילו את המכירות וההכנסות של החברה. הם/ן עושים זאת על ידי הבנת צרכי הלקוחות, זיהוי הזדמנויות בשוק ופיתוח מוצרים שיוכלו לענות על צרכים אלו.
  • מנהלי מוצר משתמשים בכלים רבים כדי לעזור להם בתהליך התכנון, כולל כלי AI. כלי AI יכולים לסייע למנהלי מוצר לייצר אבות טיפוס ראשוניים, לבדוק גרסאות שונות של מוצרים ולהבין מהר יותר אם מוצר מסוים הוא מוצלח. יש בכך כדי לסייע למנהלי מוצר להאיץ את תהליך הפיתוח ולהביא מוצרים חדשים לשוק מהר יותר.
עם כלי ה-AI שמשמשים מנהלי מוצרים ניתן למנות כלי למידת מכונה שיכולים לשמש כדי לזהות דפוסים בנתונים ולזהות הזדמנויות בשוק, כלי עיבוד שפה טבעית שיכולים לשמש כדי להבין את צרכי הלקוחות ולקבל משוב על מוצרים חדשים, וכן כלי מציאות רבודה ומציאות מדומה המשמשים כדי ליצור אבות טיפוס ראשוניים של מוצרים ולבדוק אותם עם לקוחות.

כלי AI יכולים להיות כלי רב עוצמה עבור מנהלי מוצר, אך חשוב לזכור שהם אינם תחליף לחשיבה האנושית. מנהלי מוצרים עדיין צריכים להיות מסוגלים להבין את צרכי הלקוחות ולקבל החלטות מושכלות בנוגע למוצרים שהם אחראיים עליהם. עם זאת, כלי AI יכולים לעזור למנהלי מוצר להיות פרודוקטיביים יותר ויעילים יותר, מה שיכול לעזור להם להביא מוצרים חדשים לשוק מהר יותר ולהגדיל את רווחי החברה.

DevOps:​

  • DevOps הוא תהליך המאחד בין מפתחי תוכנה ומנהלי תפעול כדי להאיץ את פיתוחן ותפעולן של מערכות תוכנה. DevOps משתמש בכלים אוטומטיים רבים כדי להקל על תהליך הפיתוח, אך הוא עדיין דורש חשיבה מחוץ לקופסה.
  • כשמתכננים מערכת חדשה או מתמודדים עם תקלה, DevOps צריך להיות מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות יצירתיים. עליו להיות מסוגל להשתמש בכלים אוטומטיים כדי להאיץ את התהליך, אך הוא נדרש גם להיות מסוגל לקבל החלטות טובות על בסיס מידע אנושי.
  • AI עשוי לשמש ככלי רב עוצמה עבור DevOps, אבל הוא לא יכול להחליף את החשיבה האנושית. DevOps צריכים להיות מסוגלים להבין את מגבלות AI ולהשתמש בו בצורה יעילה. DevOps הוא תפקיד מאתגר ומתגמל, הדורש מיומנויות רבות. מדובר בתפקיד משמעותי במיוחד, שצפוי להפוך לחשוב אף יותר עם הזמן.
אם אתם מחפשים עבודה חדשה בהייטק, פנו לאתר https://expoint.co/he . באתר יש מאגר גדול של משרות חמות מהחברות המובילות בארץ ובעולם. אתם יכולים לחפש משרות לפי תחום, עיר, חברה ועוד. בנוסף, ניתן למצוא באתר מידע רב על שוק העבודה בהייטק, כמו תנאי העסקה, שכר, הטבות ועוד.
 
למעלה