איך לא לעצבן בלוגרים...
בשבוע שעבר העלתה שרון גפן בבלוג שלה, "דברים קטנים", פוסט על הפנייה שקבלה על מנת לכתוב על הנורות "הירוקות" של פיליפס. בפניה שהגיעה אליה מחברת טוויסטד, נעשו כל הטעויות האפשריות כאשרים מנסים לגייס בלוגר ובאמת שרון לא חוסכת במחמאות (מומלץ בחום לקרוא את התגובות). בסופו של דבר רק נזק נעשה למותג כשאני מאמין שהרצון היה טוב, רק שהביצוע היה גרוע ביותר. לכן כשירות לציבור ולטוויסטד, אני מעלה לכאן את כללי הפניה לבלוגרים: 1. פנו אל הבלוגר באופן אישי כולל פניה אליו בשמו הפרטי וצטטו פוסט שבגללו אתם חושבים שכתיבה על המוצר רלוונטית לבלוג שלו. בלוגר פופולארי שהקוראים שלו הם לא קהל היעד של המוצר לא רק שהמצור סתם יתבזבז עליו, הוא גם עלול לשחוט את המוצר בבלוג שלו. 2. אל תשתלטו להם על הבלוג- הבלוגר הוא זה שקובע את התכנים והצרה של הבלוג, אל תספרו לו מה כדאי לו לכתוב ואיך. ספקו לו את המידע הדרוש והאותנטי ביותר מבלי שיצטרך להטריד את עצמו באימות או לחשוש שהוא מטעה את הקוראים שלו. 3. שמור על בלעדיות לבלוגר- אף אחד לא רוצה לכתוב על נושא שכולם כותבים עליו וגם אם זה קורה, אז כל בלוגר אוהב לתת את הזוית האישית שלו. לכן אם יוזמים פניה למספר בלוגרים, אז לפחות שכל פניה תציג זוית רלוונטית של המוצר לאותו בלוגר. נכון, זה כרוך בללמוד על המוצר ועל הבלוגר לעומק, אבל אלו כללי המשחק. 4. אל תתחנף לבלוגר- מחמאה או שתיים זה בגבול הסביר, אבל השתפכות על כמה שהבלוג מעניין/חשוב/מסקרן/מלהיב… זה יותר מדי. 5. הכי חשוב: אל תציקו. הבלוגר לא הסכים לכתוב זו זכותו המלאה. אל תנסו לנהל איתו מו"מ, לא בטלפון, לא במייל ובטח שלא על גבי הבלוג שלו שם הוא בעל הבית ולא אתם.
בשבוע שעבר העלתה שרון גפן בבלוג שלה, "דברים קטנים", פוסט על הפנייה שקבלה על מנת לכתוב על הנורות "הירוקות" של פיליפס. בפניה שהגיעה אליה מחברת טוויסטד, נעשו כל הטעויות האפשריות כאשרים מנסים לגייס בלוגר ובאמת שרון לא חוסכת במחמאות (מומלץ בחום לקרוא את התגובות). בסופו של דבר רק נזק נעשה למותג כשאני מאמין שהרצון היה טוב, רק שהביצוע היה גרוע ביותר. לכן כשירות לציבור ולטוויסטד, אני מעלה לכאן את כללי הפניה לבלוגרים: 1. פנו אל הבלוגר באופן אישי כולל פניה אליו בשמו הפרטי וצטטו פוסט שבגללו אתם חושבים שכתיבה על המוצר רלוונטית לבלוג שלו. בלוגר פופולארי שהקוראים שלו הם לא קהל היעד של המוצר לא רק שהמצור סתם יתבזבז עליו, הוא גם עלול לשחוט את המוצר בבלוג שלו. 2. אל תשתלטו להם על הבלוג- הבלוגר הוא זה שקובע את התכנים והצרה של הבלוג, אל תספרו לו מה כדאי לו לכתוב ואיך. ספקו לו את המידע הדרוש והאותנטי ביותר מבלי שיצטרך להטריד את עצמו באימות או לחשוש שהוא מטעה את הקוראים שלו. 3. שמור על בלעדיות לבלוגר- אף אחד לא רוצה לכתוב על נושא שכולם כותבים עליו וגם אם זה קורה, אז כל בלוגר אוהב לתת את הזוית האישית שלו. לכן אם יוזמים פניה למספר בלוגרים, אז לפחות שכל פניה תציג זוית רלוונטית של המוצר לאותו בלוגר. נכון, זה כרוך בללמוד על המוצר ועל הבלוגר לעומק, אבל אלו כללי המשחק. 4. אל תתחנף לבלוגר- מחמאה או שתיים זה בגבול הסביר, אבל השתפכות על כמה שהבלוג מעניין/חשוב/מסקרן/מלהיב… זה יותר מדי. 5. הכי חשוב: אל תציקו. הבלוגר לא הסכים לכתוב זו זכותו המלאה. אל תנסו לנהל איתו מו"מ, לא בטלפון, לא במייל ובטח שלא על גבי הבלוג שלו שם הוא בעל הבית ולא אתם.