איך לגרום לילד בן שלוש

אני לא מתעלמת ממך

אני פשוט מנסה לארגן לי את המחשבות השאלה לך לא פשוטה אך מעניינת מאד כאמא לילד בפקטרום האוטסטי עשיתי המון בכדי שבני יהיה חברותי וישחק עם עוד חברים למשחק. יש ילדים שמתפתחים לאט יותר ומכאן שהקשר החברתי שלהם מתעקב. הם ישחקו ליד ילד אחר אך לא ממש איתו. יש ילדים עם עקבו התפחותי לא מחוייב בספקטרום האוטסטי או הPDD ולכן הקשר החברתי שלהם מתעכב. עם כל יום שעובר כאמא לילדים עם צרכים מיוחדים וכל אחד מהסיבות שלו אני מגלה שרב הנסתר על דרכי פעילות הגוף והמוח, יש לנו עוד המון מה ללמוד בנושא. מדוע אני כותבת זו, כי הרבה פעמים עשיתי טיפול שחשבתי שיעזור ל-X ובמקום זה זה עזר ל-Y אז כמו שכתבתי בעבר לא תמיד צריך להתמקד בבעיה ספציפית אלה במכלול הכולל של הילד ומשם לראות את השיפורים בכל הרמות. אני מתנצלת אם תשובתי לא עונה על שאלתך לגבי טיפול מסויים שיעזור לקשר החברתי שלו. והאמת היא שלא ניתן לעשות איבחונים באינטרנת, צריך לראות את הילד, לעשות לו תשאול (לך ) מקיף בכדי לבנות את התוכנית הטיפולית המתאימה ביותר עבורו. לשאלתך האם טיפול משלים יכול לעזור במקרה זה התשובה היא כן.
 
שוב כמו שכתבתי

את בודקת עם עצמך למה את מתחברת יותר לאיזה טיפול/גישה מחפשת במדיה או שואלת מכרים חברים על שיטות טיפול. ומתחילה תהליך של איבחון אצל המטפל וסידרת טיפולים. אני מעדיפה מטפלים שהתמחו בכמה שיטות כי יש להם מגוון כלים וכמו כן למדו קצת יותר מסוף שבוע . למרות אני אישית חסידת הרייקי ומאמינה שרייקי הוא כלי טיפולי מדהים. מעדיפה שהמטפלים שמטפלים באנשים ביחוד בילדים. ידעו קצת יותר בעיקר אם הם באים בלי שום רקע טיפולי (טיפול בילדים מכל הסוגים ) או רקע רפואי בסיסי.
 
רייקי זו שיטת טיפול

לכול מצב לכל דבר. הרפואה המשלימה שונה מהרופאה בחשיבה בעבודה שלה רוב השיטות מתאימות לכול דבר ולכל מצב .
 
בשמחה

רייקי היא אנרגיה המילה "רייקי" היא מילה יפנית משמעות ההברתה הראשונה "ריי היא רוח, הילה או אנרגיה מעודנת. משמעות ההברה השנייה "קי היא אנרגיה או כוח, בסין היא מכונה צ'י בהודו שאקטי או פראנה אצלנו היא מכונה כוח החיים. התיאור הכי טוב לאיך רייקי עובד זה מה שאמרה האוואיו טאקאטה : "ידיים נוגעות, הרייקי עובר - ידיים אינן נוגעות, הרייקי פוסק!" המטפל מניח את ידיו על המטופל באזרוים מסויימים בגוף (אזורי הצ'אקרות) יש זרמים ברייקי שמסתפקים בכך ויש זרמים אחרי שמניחים בנוסף לאזורי הצ'אקרות גם על הרגליים או איברים אחרים בגוף. האנרגיה עוברת מהיקום/אלוהים וכו' כל אחד עם האמונה שלו דרך צ'אקרת הכתר לידיו של המטפל ולמטופל כשלמעשה בזמן מתן טיפול המטפל מקבל אף הוא אנרגיה. הטיפולים נעשים מעל בגדים בשכיבה לרוב, אך ניתך להיות גמישים עם ילדים. הטיפול בדרך כלל הוא שעה, לילדים עשרים דקות ואולי פחות תלוי בילד.
 
אם השאלה היא-

1. איך לגרום לו? - אז התשובה היא: להשתמש בתכנית עבודה התנהגותית שניתן לבנות עבורו. 2.איך לעזור לו? - התשובה תהיה - טיפול יותר הוליסטי שיבחן את הסיבות העמוקות לכך שאינו חברותי ויטפל בהן. אני כמובן בעד דרך מספר 2 ועוד יותר טוב בעד שילובים של 1+2. ולגבי שיטת טיפול אני משוחדת לכיוון ההומאופתיה
.... כל טוב עירית
 
אפשר קצת יותר פירוט

על ההתנהגות של הילד? הוא בגן? מה הגננת אומרת? איזו מין ילדה את היית כשהיית בגילו/ בן זוגך? האם את חווה שזה מציק לילד או שזה מציק לך? מעבר לכך, כמו שקטרין ציינה, ישנן הרבה שיטות טיפוליות. הרפואה המשלימה עוסקת באדם כמכלול ולא רק בהתנהגות ספציפית כזו או אחרת. הילינג מאוד יכול לעזור, גם תמציות תדרים... את צריכה לראות לאיזו שיטת טיפול את מתחברת ולאיזה מטפל/ת את מתחברת ולפי זה לבחור... חשוב שגם האינטראקציה בין הילד למטפל תהיה טובה. בהצלחה. יעל
 
למעלה