איך לגרום לרולרבליידס להיות יותר מהירים

soundsGood

New member
איך לגרום לרולרבליידס להיות יותר מהירים

אהלן יש לי רולרבליידס של חברת רולרבלייד, לא זוכר את הדגם אבל כתוב עליו training, שקניתי לפני 6 שנים. ב4 שנים האחרונות לא נסעתי איתם (גרתי בחיפה וזה היה בעייתי), ועכשיו לאחר מעבר לעיר מישורית חזרתי להשתמש בהם, כתחבורה בבוקר לרכבת ולכיף בסופי שבוע. העניין הוא שרק עכשיו גיליתי את כל העניין של הרוטציה שצריך לעשות בגלגלים, ועשיתי אותה אבל הם כבר די משופשפים בצד אחד. בעיקרון אני רוצה שהם יהיו קצת יותר מהירים. יש להם מיסבי abec 5 וגלגלים בגודל 80 אם אני לא טועה. האם אני צריך להחליף גלגלים? להחליף מיסבים לabec7 (האם זה בכלל אפשרי להחליף מיסבים, או כדאי כלכלית?)? להחליף רולרבליידס?
 

freestyle25

New member
עדיף שתרכוש חדש

במחיר העלות של תיקון ציוד רולר בגיל 6 שנים (שכמובן לא היה בשימוש) אתה תשלם לפחו 50% מערך רולר חדש אם לא יותר. ממליץ בחום להתקדם לרולר חודש,סה"כ מדובר בכמה מאות שח. בהצלחה
 

2B1Q

New member
מיסבים וגלגלים

ממש לא בשביל לקנות רולר איכותי זה בסביבות האלפיה פלוס אני ממליץ לבדוק אם אפשר בכלל לשים גלגלים של 84 לפחות כי להחליף את הפריים יהיה יותר יקר ואם כן אז אפשר לקנות מיסבים ברחוב המסגר ב3 שח לאחד ועד למחיר מגוחך שך שקל ליחידה פלוס מעמ או אצל היבואן מאחורי רחוב החשמל בתל אביב "לפי משקל" ושלא יערבבו אף אחד כי המיסבים האלה שמוכרים באזור המסגר מיועדות לרכבים והמיסבים עושים סלד יותר גבוהה ונתונים ללחצים גדולים יותר מרולר חשוב רק לקחת מיסב לדוגמא או בחלקם יש סימון של קוטר על המיסב (רצוי דוגמא ככה לא יהיו טעיות)
 

rronkin

New member
מיסבים זולים

איך נקראות (או איפה בדיוק) החנויות במסגר ובחשמל?
 

2B1Q

New member
מיסבים

אני לא הולך לעשות פרסומת או להמליץ על חנות מסויימת אבל במסגר פינת שונצינו ובפס'ג ליד יש כמה חנויות שמוכרות מיסבים לתעשיית הרכב סגורים פתוחים חצי פתוחים ושלל דוגמאות יבשים רטובים... בסוף צלנוב בתל אביב פינת החשמל \ מקווה ישראל יש חנות יבואן ארצי של מיסבים שבתור נער הייתי קונה שם מיסבים לקראנק של האופנוע שלי יש שם את כל סוגי המיסבים שניתן להעלות על הדעת ולכל מי שחולק על עומסים לחצים ושחיקה שישכיל קצת וילמד מהם העומסים והלחצים שעומדים המיסבים בגל זיזים של רכב שהם פחות או יותר באותו גודל כמו של רולר (אני בתוך שאין מישהו שמחליק במהירות שהמיסב מסתובב 6000-7000 סל"ד...
 

ranzz

New member
כמה דברים בנוגע למיסבים תעשייתיים

עשיתי קצת בירור, אין לי תשובה טכנית חד משמעית, אבל יש לי נסיון של מחליקים שאומרים שהרגישו האטה עם מיסבי 608ZZ תעשייתיים. ההסבר שקיבלתי הוא שהמיסבים התעשיתיים הם מדוייקים יותר ו"לחוצים יותר" בעוד המיסבים היעודיים לרולר הם חופשיים יותר. בגלל הדיוק הגבוה יותר במיסבים תעשיתיים, הם למעשה איטיים יותר, יש פה עניין של יותר מסל"ד אלא טכנולוגיה שעומד מאחוריה מחקר ופיתוח ולכן אני לא מסכים עם הקביעה שמיסב תעשייתי ישרת רולר כמו מיסב ייעודי של חברת מיסבים. דבר נוסף, הוא שמספר בלתי נתפס של מחליקים מסביב לעולם על רולר / QUADS / לונגבורד / לודג' משתמשים במיסבים של החברות היעודיות הגדולות, אתה באמת חושב שאתה הראשון בעולם שעלה על הטריק של לקנות מיסב תעשייתי? את כל זה אני מסייג באימרה שלא ניסיתי זאת בעצמי ולכן לא יכול להעיד מנסיון על האטה, אבל כן שמעתי על העטה מאנשים, והסיבה הקודמת שכתבתי צריכה לגרום דווקא לך לחשוב פעמיים ובטח שלא להציע לנו להשכיל.
 
אני כן ניסיתי

לפני די הרבה שנים, עם סקטים (של החלקה אומנותית), למיסבים תעשיתיים יש בהחלט חיכוך גבוה יותר (אם תסובב את הגלגל בחופשיות, הוא יעצור מהר יותר) ומרגישים את זה על המהירות.
 
עוץליגוץלי!!!

we missed you here, and all of your fake nick names
 

ranzz

New member
יש הרבה דיונים מסביב לעניין הזה...

ידוע שאפשר לקנות מיסבי 608 (בנוגע למיקרו 688) שמיועדים לתעשיה בהרבה יותר זול מאשר מיסבים דומים עם "מיתוג" של חברות ספורט. אבל, יש הרבה דיונים בנוגע לרמת הביצועים של המיסב הזה, לי אישית אין דעה או ידע חד משמעי בנוגע להאם זה משתלם או לא, אבל צריך גם לקחת בחשבון שצריך למצוא מיסב אטום או חצי אטום, ולראות אם הוא SERVICABLE (ניתן לניקוי) וכו'. לדעתי בהחלקת FITNESS רגילה הייתי אולי מסתפק במיסבים פשוטים, אבל לא למהירויות ולחצים של דאונהיל. ובנוגע לנושא הכללי של השאלה - גם אני בעד רכישת רולר חדש. החלפת מיסבים או גלגלים לא תתן הבדל משמעותי.
 

freestyle25

New member
להחלקה אורבנית

או עירונית על פי השימוש של הבחור כאן, אין שום צורך לעבור סכום של 100-200$ נכון שבארץ זה קצת יותר יקר, אבל יש הרבה דגמי FITNESS שאפשר להשיג במחיר סביר של 700-800 ש"ח. יתרה מכך, תמיד יש את אתר יד 2 וניתן למצוא מציאות של אנשים שקנו רולר והתחרטו עקב כשלון לעמוד על 8 גלגלים.
 

נתן.ל

New member
אני מסכים עם איתי ומוסיף

נוסף על העובדה שעל רולר בני 6 שנים לא שווה יותר מידי להשקיע, עדיף לקנות חדש. מה דעתך לנסות גם לשפר את הכושר ואת סגנון ההחלקה? זה בטוח ישפר את המהירות הרבה הרבה יותר ממה שתוכל להגיע בעזרת ציוד משופר בלבד.
 

soundsGood

New member
תודה רבה על התשובות

בעיקרון אני עדיין לא חושב על קניית רולר חדש (אבל אולי אתחיל עכשיו להתעניין) הרולר שלי די נוח לי על הרגל, ומה שמפריע לי בעיקר זה שהנסיעה לא "חלקה" וזה נראה לי כנראה בגלל הגלגלים המשוייפים (לדוגמא כשאני נוסע על מדרכה הרבה פעמים הגלגלים "נכנסים" למסילות בין הבלטות שזה די יכול לשגע, ונראה לי שזה קורה יותר מהרגיל בגלל הצורה שהגלגלים קיבלו) לגבי שיפור סגנון ההחלקה - לא חשבתי על זה וזה בהחלט נשמע חשוב. מה אתם ממליצים לשיפור הסגנון פרט לוידאואים ביוטיוב שבטח קיימים (יש אולי איזה אתר מומלץ?) אני מזכיר שהשימוש שלי הוא בעיקר אורבני (להגיע ממקום למקום) וקצת לכושר וכיף בפארק בסופ"ש. תודה רבה על העזרה
 

freestyle25

New member
תכנס לבלוג שלנו

www.speedskating.co.il אנחנו בעיצומה של פרסום כתבה בחלקים לשיפור הטכניקה. שיפור טכני יעזור לך גם אם תלמד רק 20% ממנו. http://www.speedskating.co.il/2010/10/double-push.html כמובן שזה לא מבטל, כל המלצה אחרת וכל סרטון שמדגים טכניקה נכונה, אני ממלית ללמוד בכל המישורים האפשריים. בהצלחה !
 
למעלה