איך להימנע מתשלום מס מיותר ?

MOTI19741

New member
איך להימנע מתשלום מס מיותר ?

לא עבדתי כל השנה עד חודש אוקטובר . חודש אוקטובר עבדתי אצל מעסיק א' אצלו הרווחתי בחודש אוקטובר 500 ש"ח ובחודש נובמבר 2900 ש"ח , בחודשיים האלה כמובן שלא ירד לי מס הכנסה וירד לי רק ביטוח לאומי ומס בריאות .
בחודש דצמבר אני עובד אצל מעסיק ב' , אבל קיבלתי ממנו שכר גם בעבור שעת עבודה בנובמבר בסך 50 שקל שלבסוף הפך למינוס -50 שקל , כי הוסיפו לי מס הכנסה שלישי בסך של 58 ש"ח והורידו לי 158 שקל על ביטוח לאומי ומס בריאות . מה עשיתי לא נכון ? כי בשביל להימנע מתשלום מס הכנסה אצל מעסיק ב' הגשתי לו תיאום מס שפוטר אותי מתשלום מס הכנסה עד משכורת של 9900 בתור מעסיק משני . האם בכך גרמתי לכך שאשלם ביטוח לאומי ומס בריאות גבוהים מהרגיל ? יש לי חוב אצל גם אצל מס הכנסה וגם אצל ביטוח לאומי , ואני מעדיף לא להיקלע לתשלום של מס מיותר כי החזר לא אראה ומצבי על הפנים . משכורת הבאה שלי תעמוד על 8000-9000 שקל , מישהו יכול לעזור לי לתמרן ולהימנע מתשלום מס מיותר ?
 

roheshbon

Member
מס ביתר

שעובדים כשכיר/ה במקום אחד הכול קל ופשוט ותוכנת השכר יודעת לחשב במדויק את המסים לתשלום, לא כך הם פני הדברים שעובדים בכמה מקומות עבודה , ובמקרים כאלה גם תיאום מס שעורך מס הכנסה אינו מדויק ובסבירות מאוד גבוהה שיווצר מצב של תשלום ביתר/בחסר. הפתרון הוא לאסוף בסיום השנה את כל ה-106 מכל המקומות בהם עבדת כשכיר . לחבר את המספרים ולחשב שוב את תשלומי המיסים.
שילמת ביתר ? תגיש בקשה להחזר מס מרשות המסים (טופס 135) ומביטוח לאומי.
שילמת בחסר ? לרשות המסים יש את כל הנתונים רק שאין לה את הפרסונל שיבצע בדיקות מסוג זה ולכן עד שלא תגיש בקשה להחזר מס הם לא ידעו.
מסקנה:
להגיש בקשה להחזר מס רק אחרי שבדקת שאתה זכאי להחזר ולא להיפך.
 
למעלה