איך להמשיך את האימון?

tlingit

New member
איך להמשיך את האימון?

הנה תיאור מצב: בחור שהגדיר לעצמו כמטרה באימון להתקדם במקום עבודתו ולהגיע למשרות ניהול. במהלך האימון – מדובר ממש בפגישות ראשונות - הוא מתאר שיש לו בעיה לתת הוראות לשיפוצניק שבא לעשות תיקונים/שינויים אצלו בבית. הוא גם מסרב להתייחס למצב כאל "מתן הוראות" אלא מגדיר את מצב הדברים כ"השיפוצניק הרי יודע מה שכרתי אותו לעשות" אז (כמו שאנחנו כבר יודעים), מציבים לו מראה, מעמתים אותו עם התמונה שמצטיירת, ומבררים את נושא ה"סמכותיות" ועוד ועוד. אבל מה אתם מציעים כתהליך בונה? כלומר האם (ואיך
) לבנות איתו חוויות "ניהול" קטנות ומוצלחות? איזה משימות אפשר להציע? מה אתם יכולים להציע מנסיונכם ומתובנותיכם?
 

ramib6

New member
תגובה

באמת משימה כמו ניהול השיפוצניק ואסרטיביות ביחסים עם השיפוצניק יכול להיות תרגיל מצוין + תרגיל מצוין זה לארגן איזה ערב חברים או משפחה ובעצם "לנהל " את הערב או את הארוע בדיוק כמו ועד כיתה מכיתה ו רמי מאמן
 
הצעה להמשך

הייתי קודם כל מפרקת איתו את משמעות הניהול לחלקים קטנים יותר. יכולת ניהולית אינה רק מתן הוראות ויש לה עוד המון ביטויים וכיוונים קריטיים (כמו אחריות, ראית רוחב, לקיחת והאצלת סמכויות, תקשורת ועוד הרבה כלים ומיומנויות יותר ספציפיים). בשלב השני הייתי מנסה לבדוק איתו מהן נקודות העוצמה והחולשה שלו בתוך התווי הניהולי מה דורש בניה וחיזוק ומה כבר קיים וניתן לרתום. מתוך כל אלה הייתי בונה "חוויות ניהול" רלוונטיות. באופן קונקרטי ל"חוויה הניהולית" - אפשר כמובן לבנות משימות מיוחדות בהקשר הספציפי של המיומנויות הנדרשות אבל אני מאמינה שהחיים הם הבמה הטובה ביותר וכל ה cases כבר נמצאים בתוכם. לכן, הייתי מבררת מה מתוך חייו הנוכחיים יכול להפוך לחוויה ניהולית באופן ששם יוכל לתרגל את כובע הניהול בצורה הטובה ביותר. (אחת המתאמנות שלי היא מורה. היא מתאמנת על נושא של הרפיה מלחץ, שיפוט וביקורת והתנהלות מחודשת מתוך זרימה. היא בחרה בחוויית חדר המורים (הפסקות, ישיבות, יחסים) כדי לשמש לה מגרש אימונים ומדהים איך חדר המורים הזה יכול להיות מיקרו-קוסמוס של החיים. אני מציעה שתבדקי עם המתאמן אילו סיטואציות בפלחים השונים של מעגל החיים שלו יכולות להפוך ל case טוב לחוויה ניהולית ובתוך הסיטואציות הטבעיות האלה - הייתי מתרגלת איתו את ה being וה- doing הניהולי. בהצלחה ואני כאן - אם תרצי. ענת
 

אלדר01

New member
העיצות שנתת ענת מעולות אבל

חושב שלפני כן צריך לברר אם בכלל הוא מתאים לניהול.. מהמעט שהבחור תואר בהחלט יש מקום לבדיקה כזו. ולפעמים אין ברירה ולא לוקחים אדם לאימון.
 
"לא לוקחים אדם לאמון" ?

קשה לי האמירה לגבי אותו אדם שתואר בהודעה. אחד מהתפקידים של מאמן לדעתי הם להעצים אדם , והתאור שניתן ,ניתן על דפוסי התנהגותו , אזורי הנוחות שלו . זה המקום של המאמן לאמן אותו לפריצות דרך בהתנהלות שלו,לזהות מהיכן היא מגיעה,מה החסמיים שלו. בהחלט המקום הכי מאתגר למאמן. ושאר הדבריים לא ארחיב ענת נתנה דרכיים שמאד הזדהתי אתם.
 
אני לא לוקחת אדם לאימון....

רק בשלושה מקרים: 1. הוא לא בר אימון uncoachable 2. הוא חוצה קווים אדומים שלי (עוד לא קרה לי מקרה כזה) (לפעמים, אני גם חשה, אחרי פגישת היכרות, שאימון לא יהיה הדרך האפקטיבית עבורו או שאני לא אהיה אפקטיבית עבורו ואז - אני מפנה לבעלי מקצוע אחרים) בשום קונטקסט אחר - אני לא מסרבת לאימון. ולעניין הקונרקטי: "מתאים לניהול" ?? מי קובע ? אתה ? אני עובדת שנים רבות עם מנהלים ועד היום אני לא יכולה לדעת, בשיחה, עם מישהו "מתאים לניהול". זו גם דילמה גדולה בתחום החשיבה הניהולית. האם ניהול הוא רצף של תכונות מולדות או תכונות נרכשות ? כך שלא הייתי מתיימרת לקבוע מי מתאים ומי לא. בהקשר הזה אני רואה את תפקידי ככלי סיוע בידיו של המתאמן להתקדם ולשפר מיקום ויכולות ברצף האישי בו הוא נמצא. כל אחד נמצא במקום אחר ברצף היכולות הניהוליות ותמיד - יש לאן להתקדםולמה לשאוף. מעבר לזה, השאלה היא לאיזה ניהול מתכווננים: מנכ"ל חברה, מנהל חנות, ראש צוות, מנהל תהליכים, מנהל אנשים, ניהול פס ייצור, ניהול לקוחות, חברה תעשייתית, היי-טק, מוסד חינוכי, ניהול עסק עצמאי וכו'. גם כאן אני רואה תפקיד חשוב לאימון - היכולת לעזור למתאמן להתכוונן למקום הנכון לו ולהתחיל לשפר יכולות. ענת
 

אלדר01

New member
לענת זו סוגיה אחרת

אבל אגע בה בקצה המזלג. דעתי האישית שיש תכונות מולדות לניהול,וזה הבסיס לתהתליך ההכשרה ולרכישת התכונות הנרכשות...
 

אלדר01

New member
ומה קורה אם אותו אדם

לא מתאים לניהול? הוא בא למטרה ספציפית להיות מנהל.אז האדם ישלם ממיטב כספו,ישקיע זמן,ולא יהיה מנהל...
 
העצות שנתת ענת מעולות אבל

הייתי עושה בדיוק את מה שענתוצאות תיארה. אימון אינו אבחון, וגם אם יש לי הכלים לאבחן אם הוא מתאים לניהול או לא, כמאמנת שנאמנה לעקרונות האימון - אני מאמינה שהאג'נדה היא של הלקוח וכן התשובה נמצאת אצלו. חלק מתפקידי הוא לשקף את מה שאני רואה/שומעת/עולה באימון בכל דרך, אך מי שיחליט אם הוא מתאים/לא מתאים לניהול (כל דבר אחר) הוא המתאמן עצמו.
 

אלדר01

New member
לשושנתיעקב

כלומר מה שאת אומרת שאם יבוא אדם שבעליל אין שמץ של סיכוי שיוכל לנהל גם תקחי ממנו כסף? איפה האתיקה המקצועית? לא סתם טוענים בצדק ששדה האימון פרוץ..
 
תשובה לאלדר

אני מאמינה שאימון מתאים לכל אדם שרוצה להשיג "יותר" בכל תחום שיבחר ושלא מתפקידו של המאמן להחליט עבור המתאמן מה נכון עבורו. אני אקח כסף מכל אדם שמוכן להשקיע עבור התפתחותו האישית, תהא אשר יבחר. מפני שאלה הנחות בסיסיות בעבודתו של המאמן, אני מרשה לעצמי לשאול: האם אתה מאמן? אם לא - אני מבינה את שאלותיך. אם כן, האם אתה בפורום הנכון?
 

אלדר01

New member
ברור שאני מאמן

רק שיש דברים מעבר לכסף. אתיקה מקצועית למשל.
 
מתאים או לא מתאים ??

בשאלה של מבחן ההתאמה (לניהול, ליזמות, לנישואין....) אני רק שואלת - מיהו הבוחן ? על סמך מה הוא בוחן ? האם המאמן הוא זה שיחליט שאדם אינו מתאים לאימון ? ואם אתה לוקח לעצמך את החירות הזאת - על מה היא מבוססת ? על הידע שלך בניהול ? על הידע הארגוני שלך ? על היכרות שלך עם מחקרי מנהיגות וניהול ? על דעתך האישית ? על אינטואיציה ?? זו לדעתי השאלה האמיתית של האתיקה. באמת - מי מינה אותנו לבוחנים ? קטונתי. אני לא אאבחן את יכולתו של אדם לחיות בזוגיות, לפתוח עסק עצמאי אחרי שהיה שכיר, לחיות מתוך עוצמה או לרדת במשקל. הרי מהו האימון - אם לא האפשרות להגיע עם אדם למיצוי יכולותיו ואז, ליצור גם פריצות דרך שאף אחד (כולל הוא עצמו) לא חשב עליהן ? אני רואה את התפקיד שלי כ enabler (מאפשרת) ולכן, דווקא בשם האתיקה המקצועית, לא אסרב לאף אדם שחושב רחוק ורוצה להגיע לשם. ענת
 

ramib6

New member
מתאים לניהול כן לא

התאמה לניהול היא לא ענין של שחור לבן וזה הרבה פעמים ענין שמתפתח כמו כן השאלה היותר רלוונטית זה הרצון מה המאומן רוצה לא רק בעבודה אלה גם בשאר תחומי החיים שלו והאם המעבר למשרה ניהולית חופף ומתיישב יחד עם מטרותיו האחרות בחיים. לדוגמא אם הנ"ל מתכנן להתחתן בשנה הקרובה + להביא תינוק ראשון לעולם + לבנות בית חדש - האם משרה ניהולית לא תפגע במטרות האחרות שלו כלומר כשאני מסתכל על מאומן אני מתבונן על מכלול החיים שלו נותן לו להתבונן באותו מכלול ואחרי זה לסמן לאן הוא רוצה ללכת ואז בונים תרגולים וכו. רמי
 

ramib6

New member
מחזק את דוגמת חדר המורים

כל מקום בחייו של אדם כזה או אחר יכול להוות מיקו קוסמוס ובעצם מגרש אימונים. רמי
 
למעלה