איך להציל סוללות "מתות". סיפור אמיתי!

yoavliberman

New member
איך להציל סוללות "מתות". סיפור אמיתי!

לכל החברים שסיפרו שניתקלו בתופעה בה סוללה שלא נגעו בה כמה זמן התרוקנה לגמרי וממאנת להטען. אני חושב שאוכל לעזור לכם להציל את הסוללה בתנאי שזוהי סוללה ניקל קדמיום Ni-Cad battery. אינני יודע אם השיטה הזו תעבוד עם סוללות הדור החדש Lithium-ion. הסיפור האישי הוא כזה. רכשתי בארה"ב מברגה של מילוואקי (14.4 וולט). את המברגה היתי משאיר בודדה כל סמסטר בזמן שנסעתי ללמד בארץ. כשחזרתי לסטודיו ראיתי שאחת או יותר מהסוללות שלי ריקה לגמרי ומסרבת להטען. בפעמים הראשונות כשזה קרה, שלחתי את הסוללה לחברה והם החליפו אותה בחדשה. לאחר הפעם השלישית התקשרתי אליהם ואז סיפרו לי שיש דרך להזניק את הסוללה המתה בדיוק כמו שעושים לסוללה של מכונית. הסיבה הראשית לאי יכולת הסוללה להטען היא שמטען הסוללות לא מתוכנת לטעון סוללה שהמתח שלה נמוך מ5 וולט. בדף הסבר ששלחו לי מהחברה משורטט ההסבר איך להזניק את הסוללה ונאמר שם שהסוללה אכן ריקה ולא מצליחה להראות סמני חיים, אבל היא אינה אבודה. מה שצריך לעשות הוא לתת לה מכת וולט מסוללה דומה או מסוללה רגילה של 9 וולט ומייד לאחר מיכן להכניס למטען. מחברים את הפלוס של סוללת המברגה ה"מתה" לפלוס (+) של הסוללה החליפית ואת המינוס (-) של הסוללה, גם כן למינוס של הסוללה החליפית. משאירים את הכבלים כ20 או 30 שניות ובזמן זה הסוללה החזקה מזינה את הריקה. לאחר 30 שניות מנתקים את הסוללות זו מזו ומכניסים למטען. מנסיוני השיטה הזו עובדת נהדר. בעיית התרוקנות או "מות" סוללות בתרם עת ידועה. מה שפחות ידוע הוא הדרך להחיות אותן. משפט אחרון: כאמור לי זה מצליח עם סוללות Ni-Cad אך לא אוכל להיות אחראי לכל נזק שיגרם לסוללות שלכם גם אם תבצעו את "נוהל ההצלה" הזה ככתבו וכלשונו. ביצוע שונה, רשלנות בחיווט החוטים וכן המאפיינים הטכניים של מטענים של חברות אחרות או סוללות של חברות אחרות עלולים להיות שונים מאילו של מילאווקי/אטלס קופקו/AEG עלולים לחבל בהצלחת השיטה
 
למעלה