איך להתמודד עם אנשים ומצבים קשים

siv30

New member
איך להתמודד עם אנשים ומצבים קשים

20 דרכים להתמודד עם אנשים קשים אחת מהבעיות הפופולאריות במקום העבודה היא ההתמודדות עם אנשים שנחשבים קשים כמו: "קוטרים", "צרחנים", "נוכלים" ועוד. מגזין אי. ווילג' פרסם מאמר בו הוא מציג 20 דרכים להתמודד עם אנשים שנחשבים קשים או התמודדות בסיטואציות לא נעימות במסגרת העבודה. המאמר מתבסס יותר על דוגמאות ואני בכלל הייתי רואה חלק מהעצות דרך להתמודד בכלל עם אנשים ולא רק כאלה שנחשבים קשים. להלן חלק מהעצות שמצאתי יותר שימושיות. את היתר ניתן לקרוא בלינק המצורף.
הסרת גורם האשמה. כאשר יוצרים אצל אנשים תחושת כבוד במקום תחושת אשמה, שיתוף הפעולה פורה יותר.
אנשים צריכים לדעת על תוצאות הפעולות שלהם. בניהול אומרים אין סמכות אין אחריות. על אותו המשקל, אנשים שלא מודעים לתוצאות של הפעילות שלהם לא יכולים לקחת אחריות ובוודאי שאינם יכולים להפיק לקחים.
עדיף לבצע שיחות רגישות או לא נעימות בארבע עניים או בטלפון. לא אחת קורה שהטון בו אנו משתמשים בשיחה הופך חד או שהדברים הנאמרים אינם צריכים להאמר בפרהסיה, ולכן עדיף לבצע שיחות כאלה באופן פרטי.
בתיאור בעיה עדיף להיות תמציתית. תמציתיות מצמצת את אי הנעימות שבסיטואציה לשני הצדדים.
טאקט הוא שם המשחק.
הכיני שיעורי בית. ניהול דיון בנושא מסוים מחייב למידה והכנה של הנושא. הכנת רשימת נקודות ספציפיות לדיון והצגת נתונים נכונה יכולים להכריע את טיב ההחלטה שתתקבל.
אל תיקחי את הדברים אישית. ביקורת על העבודה שלך אינה ביקורת עליך. אל תיתני לה להרוס לך.
היזהרי בלשונך. סיטואציה רגישה יכולה להחמיר ע"י נקיטת שפה לא נכונה.
היי ידידותית גם מבלי להתקרב מידי. אינך חייבת לחבק את כולם בעבודה, אבל חשוב שיהיו לך יחסים ידידותיים עם העמיתים שלך.
היי בעלת אופקים רחבים. כאשר מישהו מותח ביקורת עליך , ללא קשר איך את מרגישה לגביו, קבלי זאת כהזדמנות להשתפר ולגדול. אני מקווה שתמצאו בעצות שימושיות.
 
למעלה