איך לחנך את הילדים דרך סיפורים?

Rinat 789

New member
איך לחנך את הילדים דרך סיפורים?

מסתבר שיש הטוענים שסיפורי פנטזיה על חיות שמדברות וכדומה מעוותים את תפיסת המציאות של הילד אז - האם להפסיק לתת להם לקרוא..או להקריא להם סיפורי פנטזיה? האם אסור להם לשחק עם בובות של חיות בצורת האנשה? וכל מה שמשתמע מכך אשמח לתשובות :)
 

ruth70

New member
sipoorim ve misrakim

gum ani mehaka be simha le teshoovot al ha sheelot ha eloo!!:(:
 

sombol1

New member
כל הספרים הם פנטזיות אז תלווי את זה בהסבר

לדעתי כל הספרים הם פנטיזה אחת גדולה גם הספרים הפשוטים ביותר על אנשים שמתחלקים ביניהם ומשתפים ביניהם זה פנטזיה הילד שקורא את זה בפועל קורה שהמציאות היא בכלל לא לפי מה שכתוב בספר ההורים מלמדים אותו על אושר ועושר על שיתוף וויתור ואהבה ואפילו אנחנו המבוגרים לא מתנהגים לפי מה שכתוב בסיפורים הללו אז לדעתי אפילו לספר על חיות שמדברות זה נראה לי כבר יותר הגיוני ומציאותי מזה לא כך ?!
 

לילך 101

New member
לדעתי, אין כאן תשובה חד משמעית

תלוי בגיל, בחוויות של הילד וכן ביחס שלנו לסיפור, האם נישאר במשל או שננסה לבדוק מה המסר. אם נלמד ממקורותינו, נראה שעולם החי כפי שהוא מוצג די נאמן למצב בטבע. אם דוד נותן דוגמא על הארי והדוב, הרי הדוגמא לקוחה מעולם בו הוא חי, גם אם יש משל (מעולם מוכר) הרי מיד מכניסים את הנמשל..... (כבשת הרש) כלומר, במקורות עולם הדימויים הוא עולם מוכר, עולם בו הם חיו, כך שלא היה חשש לסילוף ועיוות המציאות .... אגדה ומשל הם ז'אנרים שמרתקים את הילד אך בינינו לבין עצמנו הם קשים לתפיסה, ולכן לימוד האגדה והמשל משוייך לפי חז"ל לגילאים בוגרים. בעידן של היום כאשר עולם החי רחוק מאוד מחיי הילדים, לדעתי מומלץ לחשוף בפניו את עולם החי כפי שהוא בטבע כמובן עם ביקורת מה מתאים.
 
לא ראיתי אף פעם פיל שמדבר עם עכבר

ילדים תופסים את המציאות בדיוק איך שאנחנו מציגים אותה, ואם אנחנו מציגים לילד דב שמדבר, או סוס מדבר או שיחות בין חיות, ככה הוא תופס את זה בדיוק, ואנחנו מעוותים לילד את המציאות לעתיד, אין שום סיבה לא להיות רק בכנות וביושר עם הילדים גם בסיפורים
 
למעלה