הפרי״ל יסבור כרמב״ם בהל׳ יסודי התורה, שהאל הוא מצוי ראשון וכל הנמצאים תלויים בו
והוא לא בהם - היינו, לא ייתכן ששאר הנמצאים - ביניהם העולם - יהיו קיימים והוא לא, אבל
כן ייתכן שהוא יהיה קיים והם לא.
ההגדרה ״אל אינסופי״ היא מתעתעת,
ואין לה שום משמעות.
להזכירך שהמקובלים קראו לאל ״אין-סוף״ כדי להרחיק מהגשמה ויחס אליו,
וכך יצא ש״בראשית ברא אלוהים״ - אותו אלוהים אינו האין סוף אלא עלול,
והוא ספירת החכמה ושאר שיבושים.
על ההלכות שהזכרת כי הם לא יעמדו בביקורת פילוסופית. זה מופיע בספר רוח חיים. וגם לגבי הרמב"ם - הפרי"ל אינו סבור שהרמב"ם מבסס על כך את אמונתו (אם בכלל הרמב"ם שהדברים מבוססים דיים). הרמב"ם לדעת הפריל הוא מיסטיקן במובן הטוב של המילה.