איך ליצור מקורות כספיים נוספים לעסק

איך ליצור מקורות כספיים נוספים לעסק

לאחרונה אני עוסקת בקריאת חומר שקשור לניהול עסק עצמאי ולעבודה מהבית. מצאתי הרבה מאוד מאמרים מעניינים בנושא, והחלטתי לתרגם כמה מהם, שנראה לי שעשויים לעניין רבים מאיתנו. (המאמר הראשון להלן). המאמר מתורגם כפי שנכתב. השתדלתי להישאר צמודה לטקסט המקורי עד כמה שיכולתי. אשמח לשמוע את תגובותיכם. איך אוכל להתאים את העסק שלי לתנאי השוק הסוערים? למרבה המזל, כעצמאים ובעלי עסקים מהבית, אף אחד לא יפטר אותנו או יקצץ באחוזי המשרה שלנו. יחד עם זאת, חשוב שננקוט פעולה כדי לחזק את העסק בזמנים של כלכלת שוק בעייתית. ההצעה שלנו – אסטרטגיה שמורכבת משתי נקודות: • ליצור אסטרטגיה של תזרימי הכנסה מרובים בעסק, ע"י הרחבה והשקעה במגוון מקורות הכנסה. • לפתח אסטרטגיות שיווק במחיר נמוך לתפעול העסק מבלי לפגוע בשורת הרווח התחתונה. איך מפתחים תזרימי הכנסה מרובים? ע"י מתיחת המומחיות שלכם לתחומים אחרים, שעשוים להיות קשורים לליבת העסק, או שיכולים להיות בלתי תלויים בה לחלוטין. לדוגמא, אם אתם מומחים לשיווק, קמעונאות, משווקים טיפולים בריאותים, או עוסקים בכל תחום אחר, מדוע לא להציע שירותי כמרצה בתשלום בסדנאות, ועידות או סמינרים למיניהם? ייתכן שתוכלו להתחיל עם ארגון מקצועי או קבוצה לרישות עסקי שאתם חברים בה. תוכלו אף ליצור קשר עם מועדוני חינוך מבוגרים למיניהם, או בתי ספר קהילתיים, כדי לברר אם ניתן לתת שם הרצאה. תצרכו לעשות עבודת רגליים קלה, לכתוב הצעה, להציג תיק עבודות, ואולי אף להכין מצגת, אבל הרצאה בציבור ו/או הוראה בתום המקצוע שלכם, יכולים להוסיף להכנסת העסק לטווח הארוך. מה בנוגע לעסקים שהם מוכווני מוצרים? עדיין תוכלו להרוויח מהאסטרטגיה הזו. עסק שמוכר צעצועים או מוצרי תינוקות, ישתלב באופן טבעי עם הרצאות לקבוצות הורים בתחום הצרכני. יצירת תזרימי הכנסה מרובים לעסק שקשור בבישול או קייטרינג יכול להיות קשור למתן שיעורי בישול. מגוון האפשרויות הוא רחב. מספר אפשרויות להרחבת תזרימי ההכנסה: • קמעונאים יכולים לספק את המוצרים שלהם ע"י ארגון אירועים ביתיים ומכירה ישירה ללקוחות. • אלו שעוסקים בשירותי משרד יכולים לתת שירותים מורחבים של סידור וארגון המשרד, טיפול בסידורי נסיעות, ארגון אירועים או מתן שירותי שליחויות. • יוצרים יכולים להציע סדנאות התרגעות, ללמד יצירה כדרך להתמודד עם לחצים. • עוסקים במקצועות הילינג וטיפולי מסאז' יכולים ליצור חבילות טיפול קצרות ולשווק אותן בארגונים גדולים כחלק מפעילות שמחוץ לעבודה. • כותבים פרילנסרים יכולים להתרחב לכתיבת חומרים של יחסי ציבור, תוכן למצגות, כתיבת נאומים ועוד. ועתה לנקודה השנייה של האסטרטגיה שלנו: שיווק. גם בזמני שגשוג, קשה לרבים ממנהלי עסקים מהבית למצוא כסף לפרסום. ועתה יותר מתמיד, חיוני לחפש דרכים זולות כדי לשמר לקוחות קבועים ולמשוך לקוחות חדשים. הנה מספר אסטרטגיות שעובדות: • סחר חליפין. ייתכן שתוכלו לקבל פרסום מודפס או פרסום מקוון לקהל מטרה מדוייק שלכם בחינם או בתשלום סמלי אם תציעו משהו בתמורה, כגון – לכתוב מאמר קטן, לענות לשאלות של קוראים או לעזור בקידום פרויקט בנושא. סחר חליפין יכול לעבוד גם בין שני בעלי עסקים מהבית. זקוקים לבניית אתר באינטרנט או לשירות בייביסיטר – הציעו לשלם עם שירות או מוצר שאתם מספקים. • הגברת מאמצי הפרסום. כתבו הודעות לעיתונות ושלחו אותם לאמצעי תקשורת נבחרים רגילים ומקוונים. מידע על כתיבת הודעות לעיתונות, ניתן לקבל באתר www.press-release-writing.com. מידע על העמקת מאמצעי הפרסום, ניתן לקבל ב-www.publicityhound.com • שליטה במכירה. הציעו 10% הנחה על שירותיכם ללקוחות קבועים. בנו תוכנית הנחות ל"לקוח המתמיד", שתתגמל לקוחות חוזרים. "קנה חמישה, קבל אחד חינם" זו דרך לקידום מכירות הן לעסקים מבוססי שירותים והן לאלו שמוכרים מוצרים. תוכלו לשלוח כרטיס לקוח (אמיתי או וירטואלי) או חוברת קופונים כדי למשוך לקוחות לשמור על מסלול רכישות קבוע. • משהו בחינם. אם אתם עוסקים בדיוור פרסומי או שולחים חשבוניות בדואר ללקוחות, צרפו כרטיס גירוד או כרטיס הגרלה קטן כאות תודה על הקנייה. זה יכול להיעשות יקר אם רשימות התפוצה שלכם גדולות, לכן הגבילו את המספרים. אבל רכישת כרטיס גירוד או לוטו עוזר לגייס כספים למטרות טובות ועושה רושם טוב על מקבלי הדיוור. ע"י יישום תוכנית זו של שתי הנקודות תוכלו לייצב את העסק שלכם ולהפוך אותו למשגשג גם בזמנים הקשים ביותר. נכתב ע"י Ellen H. Parlapiano ו- Patricia Cobe. בתוך המאמר ישנן הפניות לקישורי אינטרנט. לאלו שקוראים אנגלית, ניתן למצוא באתרים אלו מידע ומאמרים מעניינים.
 
תודה רבה יעל

עם הרוב אני מסכימה... עם חלק לא... בכל מקרה מאמר יכול לעזור לאנשים תודה שהעלית את זה. מוסיפה למאמרי הפורום. אם בהמשך יבוא להקדיש זמן לעוד תרגומים... מוזמנת בשמחה.
 
למעלה