איך לכתוב סיפור
בנוי מתוך צפייה בהמון המון סרטים רוב הסרטים היותר טובים בנויים על פי נוסחאות מאוד מסויימות ובנוסף הוספתי טיפים מסויימים והמון דברים שחוזרים על עצמם בהמון תסריטים של סרטים שיכולים מאוד להתאים גם לסיפורי קומיקס ארוכים נניח 20 עמודים ויותר לא עמוד אחד או שתיים דבר ראשון כל סיפור מורכב כמובן משלושה חלקים התחלה אמצע וסוף ההתחלה: רגע לפני שלב האקספוזיציה של הכרת הדמויות ישנו חלק קצרצר מאוד של מחולל העלילה מה שימריץ את הכוח לסיפור למשל בקומיקס של באטמן זה היה הפלאשבק על הרצח של הוריו של באטמן בסופרמן זה היה הפיצוץ של קריפטון זה יכול למשל ליהיות (משהו שאני ממציא עכשיו) מכשף רשע חופר בור באדמה ברקע מפחיד של ברקים ומדבריות בצעים קודרים מוצא שרביט קסמים וצוחק צחוק מרושע סוף סוף אחרי כל השנים שרביט הקסמים של תות אנל אמון בידי ואז עוברים בקאט לרקע אחר לגמרי שליו לעיר לאקספוזיציה האקספוזיציה שלב הכרת הדמויות (יכולה ליהיות אקספוזיציה כפולה אחת לדמויות הטובים ואחת לרעים) צריך להבין בשלב הזה את האופי של הדמויות על הקשרים בינהם על הרקע שלהם על העולם שממנו הם באו בשלב הזה גם אפשר להכניס את הרעיון הכללי של הסיפור עצמו למשל אם זה להציל נסיכה מידי דרקון רשע צריך להכניס את המטרה הזאת כבר בשלב הזה כמובן לא ישר על העמוד השני או השלישי כדי למצוא רעיון לפעולה צריך למצוא צורך בסיסי מסויים והמטרה של הסיפור תיהיה למלא את הצורך הזה למשל צורך בכסף(לשדוד את הקזינו של לאס וגאס) או צורך באהבה(לשחרר נסיכה ולהתאהב בה) או צורך בבטחון (להשמיד את ישות הטרור) וכו וכו וכו ותמיד כדי להשיג את זה הוא יצטרך להגיע למקום הכי מפחיד שקיים למשל בטירה שעל ההר בארץ הרשע של הדרקון הנוראי על הכוכב האפל או למשל מי שזוכר את שר הטבעות איפה רק אפשר להרוס את הטבעת או למשל בכספת עם מנגנון חום מנגנון תנועה לייזרים בבטן האדמה בבניין הפנטגון עם שמירה של יחידת קומנדו כשיש גישה רק לאדם אחד וכו וכו הגיבור יקרא לפעול על ידי מישהו אחר או גיבור אחר משני אבל הגיבור יסרב משהו בסגנון : -צריך להציל את הנסיכה אני רוצה שתעזור לי לעשות את זה -איפה היא כלואה ? -בטירת בסקרויל המכושפת -תשכח מזה! או משהו בסגנון : -אני יודע שאתה העורך דין הכי טוב שיש אני רוצה לשכור אותך -אוקיי מי התובע במשפט ? -מורנו קיין -שיהיה לך בהצלחה להתראות. וכו וכו וכו אחרי הסירוב יקרה איזה משהו שיגרום לגיבור לחזור בו לקבל על עצמו את המשימה זה יכול ליהיות בגלל שפתאום הוא שומע שזה כרוך בפרס כספי של מיליון דולר או שפתאום הוא מגלה שהרשע רצח את כל משפחתו ועכשיו הוא חייב לנקום הגיבור יוצא למסע שלו ואיתו כמה דמויות נוספות ידידות נאמנות שאמורות לסייע לו במסע (שימו לב לאחת הדמויות האלה יש תפקיד מאוד חשוב - לבגוד בגיבור בשלב מאוחר יותר הטוב שהופך לרע בכל סרט יש את זה מישהו טוב שנתננו בו אמון מתגלה כבוגד או סוכן של הרעים או מרגל, בשר הטבעות זה היה הקוסם שגנדולף בא להתייעץ איתו אנחנו נותנים בו אמון ואז הוא בוגד ואומר שהוא עבר לצד של הרעים) ישנו השלב בוא הגיבור מגלה את האב הרוחני שלו מי שנותן לו את הכוח לצאת למסע או מלמד אותו את הידע הנדרש ושולח אותו למסע למשל : היודה שמלמד את לוק סקייווקר את תורת הלחימה או אבא של סופרמן שמתגלה אליו בגביש ואומר לו שהוא צריך לנצל את הכוח שלו לעשות רק טוב וצדק או משהו שאני ממציא ילד שרואה איך אימו נרצחת מול עיניו מחליט לנקום ופוגש אומן לחימה סיני בן 95 שמלמד אותו כל מה שהוא יודע חזרה לעלילה ובכן הגיבור מתחיל לצאת למסע שלו וכאן נגמר שלב הפתיחה ומעבר לשלב האמצע על ידי נקודת המפנה הראשונה של הסיפור (יש שתי נקודות כאלה בכל הסיפור) נקודת המפנה או נקודת האל חזור זוהי הנקודה שבה קורה משהו יוצא דופן שממנה והלאה הדברים כבר לעולם לא יהיו כמו שהיו כל כללי המשחק השתנו לגמרי למשל באפולו 13 הרגע שבו הם מגלים שיש להם תקלה והם כנראה לא יחזרו לכדור הארץ יותר או למשל אותו ילד שהמצאתי שמתאמן אצל מורה קרטה זקן כדי לנקום מגלה יום אחד שהמורה שלו נרצח גם כן ועכשיו הוא לבד או היום שבו מופיע הג´וקר כל השלב השני הוא הארוך ביותר בשלב הזה צריך לעשות משחק סימולטני לשים לגיבור כמה שיותר מכשולים לנסות להכשיל אותו למצוא כל הזמן דברים שיפריעו לו בשיטת מה יקרה אם ולמצוא רעיונות מקוריים ויצירתים ליציאה מהם למשל לוחם שבא להציל נסיכה מארמון מכושף מגלה שיש שם שלד שנלחם נגדו מה יקרה אם תשבר לו החרב מה יקרה אם אחרי שהשלד ימות במקום כל שלד מת יצוצו שתיים חדשים מה יקרה אם יאבד את הכוח שלו מה יקרה אם מכינים לו מלכודת וידעו שהוא מגיע וכו וכו וכו ככה השלב הזה נמשך ונמשך עד לנקודת המפנה השניה של הסיפור המעבר מהאמצע לסיום נקודת הפתירה שם גם קורה משהו מסויים שממנו הגיבור מתחיל לאט לאט לפתור את המסע שלו למשל הוא מגלה את החולשה של הרשע (יש לו אלרגיה לשומשום וצריך להשיג את זה) או למשל הוא מוצא חרב קסמים שאיתה הוא בלתי מנוצח או למשל הוא מגלה את הזהות האמיתית של הגובלים הירוק או מגלה איך מנטרלים את גז הצחוק של הג´וקר וכו וכו וכו שלב הסיום שלב הזכיה בפרס (אהבה או כסף או תהילה או בריחה מהכלא או השד יודע מה) רצוי שהרשע ימות!!!! (זה לא סותר את האפשרות שאפשר להביא אותו מחדש לחיים בקומיקס ההמשך ולהמציא שם איזושהי שטות שמראה שבעצם הוא לא מת אלא רק חשבנו ככה) בסיפור ההמשך רצוי להביא רשע חזק שבעתיים שיש לו את כל מה שלרשע הקודם לא היה ולא לחדש את אותן דמויות כנראה שכחתי המון דברים מקווה שתמצאו בזה עזר מצטער על אורך ההודעה לדעתי זה מאוד יתרום לעשות את המאמץ ולקרוא את הכל אשמח לקבל תגובות
בנוי מתוך צפייה בהמון המון סרטים רוב הסרטים היותר טובים בנויים על פי נוסחאות מאוד מסויימות ובנוסף הוספתי טיפים מסויימים והמון דברים שחוזרים על עצמם בהמון תסריטים של סרטים שיכולים מאוד להתאים גם לסיפורי קומיקס ארוכים נניח 20 עמודים ויותר לא עמוד אחד או שתיים דבר ראשון כל סיפור מורכב כמובן משלושה חלקים התחלה אמצע וסוף ההתחלה: רגע לפני שלב האקספוזיציה של הכרת הדמויות ישנו חלק קצרצר מאוד של מחולל העלילה מה שימריץ את הכוח לסיפור למשל בקומיקס של באטמן זה היה הפלאשבק על הרצח של הוריו של באטמן בסופרמן זה היה הפיצוץ של קריפטון זה יכול למשל ליהיות (משהו שאני ממציא עכשיו) מכשף רשע חופר בור באדמה ברקע מפחיד של ברקים ומדבריות בצעים קודרים מוצא שרביט קסמים וצוחק צחוק מרושע סוף סוף אחרי כל השנים שרביט הקסמים של תות אנל אמון בידי ואז עוברים בקאט לרקע אחר לגמרי שליו לעיר לאקספוזיציה האקספוזיציה שלב הכרת הדמויות (יכולה ליהיות אקספוזיציה כפולה אחת לדמויות הטובים ואחת לרעים) צריך להבין בשלב הזה את האופי של הדמויות על הקשרים בינהם על הרקע שלהם על העולם שממנו הם באו בשלב הזה גם אפשר להכניס את הרעיון הכללי של הסיפור עצמו למשל אם זה להציל נסיכה מידי דרקון רשע צריך להכניס את המטרה הזאת כבר בשלב הזה כמובן לא ישר על העמוד השני או השלישי כדי למצוא רעיון לפעולה צריך למצוא צורך בסיסי מסויים והמטרה של הסיפור תיהיה למלא את הצורך הזה למשל צורך בכסף(לשדוד את הקזינו של לאס וגאס) או צורך באהבה(לשחרר נסיכה ולהתאהב בה) או צורך בבטחון (להשמיד את ישות הטרור) וכו וכו וכו ותמיד כדי להשיג את זה הוא יצטרך להגיע למקום הכי מפחיד שקיים למשל בטירה שעל ההר בארץ הרשע של הדרקון הנוראי על הכוכב האפל או למשל מי שזוכר את שר הטבעות איפה רק אפשר להרוס את הטבעת או למשל בכספת עם מנגנון חום מנגנון תנועה לייזרים בבטן האדמה בבניין הפנטגון עם שמירה של יחידת קומנדו כשיש גישה רק לאדם אחד וכו וכו הגיבור יקרא לפעול על ידי מישהו אחר או גיבור אחר משני אבל הגיבור יסרב משהו בסגנון : -צריך להציל את הנסיכה אני רוצה שתעזור לי לעשות את זה -איפה היא כלואה ? -בטירת בסקרויל המכושפת -תשכח מזה! או משהו בסגנון : -אני יודע שאתה העורך דין הכי טוב שיש אני רוצה לשכור אותך -אוקיי מי התובע במשפט ? -מורנו קיין -שיהיה לך בהצלחה להתראות. וכו וכו וכו אחרי הסירוב יקרה איזה משהו שיגרום לגיבור לחזור בו לקבל על עצמו את המשימה זה יכול ליהיות בגלל שפתאום הוא שומע שזה כרוך בפרס כספי של מיליון דולר או שפתאום הוא מגלה שהרשע רצח את כל משפחתו ועכשיו הוא חייב לנקום הגיבור יוצא למסע שלו ואיתו כמה דמויות נוספות ידידות נאמנות שאמורות לסייע לו במסע (שימו לב לאחת הדמויות האלה יש תפקיד מאוד חשוב - לבגוד בגיבור בשלב מאוחר יותר הטוב שהופך לרע בכל סרט יש את זה מישהו טוב שנתננו בו אמון מתגלה כבוגד או סוכן של הרעים או מרגל, בשר הטבעות זה היה הקוסם שגנדולף בא להתייעץ איתו אנחנו נותנים בו אמון ואז הוא בוגד ואומר שהוא עבר לצד של הרעים) ישנו השלב בוא הגיבור מגלה את האב הרוחני שלו מי שנותן לו את הכוח לצאת למסע או מלמד אותו את הידע הנדרש ושולח אותו למסע למשל : היודה שמלמד את לוק סקייווקר את תורת הלחימה או אבא של סופרמן שמתגלה אליו בגביש ואומר לו שהוא צריך לנצל את הכוח שלו לעשות רק טוב וצדק או משהו שאני ממציא ילד שרואה איך אימו נרצחת מול עיניו מחליט לנקום ופוגש אומן לחימה סיני בן 95 שמלמד אותו כל מה שהוא יודע חזרה לעלילה ובכן הגיבור מתחיל לצאת למסע שלו וכאן נגמר שלב הפתיחה ומעבר לשלב האמצע על ידי נקודת המפנה הראשונה של הסיפור (יש שתי נקודות כאלה בכל הסיפור) נקודת המפנה או נקודת האל חזור זוהי הנקודה שבה קורה משהו יוצא דופן שממנה והלאה הדברים כבר לעולם לא יהיו כמו שהיו כל כללי המשחק השתנו לגמרי למשל באפולו 13 הרגע שבו הם מגלים שיש להם תקלה והם כנראה לא יחזרו לכדור הארץ יותר או למשל אותו ילד שהמצאתי שמתאמן אצל מורה קרטה זקן כדי לנקום מגלה יום אחד שהמורה שלו נרצח גם כן ועכשיו הוא לבד או היום שבו מופיע הג´וקר כל השלב השני הוא הארוך ביותר בשלב הזה צריך לעשות משחק סימולטני לשים לגיבור כמה שיותר מכשולים לנסות להכשיל אותו למצוא כל הזמן דברים שיפריעו לו בשיטת מה יקרה אם ולמצוא רעיונות מקוריים ויצירתים ליציאה מהם למשל לוחם שבא להציל נסיכה מארמון מכושף מגלה שיש שם שלד שנלחם נגדו מה יקרה אם תשבר לו החרב מה יקרה אם אחרי שהשלד ימות במקום כל שלד מת יצוצו שתיים חדשים מה יקרה אם יאבד את הכוח שלו מה יקרה אם מכינים לו מלכודת וידעו שהוא מגיע וכו וכו וכו ככה השלב הזה נמשך ונמשך עד לנקודת המפנה השניה של הסיפור המעבר מהאמצע לסיום נקודת הפתירה שם גם קורה משהו מסויים שממנו הגיבור מתחיל לאט לאט לפתור את המסע שלו למשל הוא מגלה את החולשה של הרשע (יש לו אלרגיה לשומשום וצריך להשיג את זה) או למשל הוא מוצא חרב קסמים שאיתה הוא בלתי מנוצח או למשל הוא מגלה את הזהות האמיתית של הגובלים הירוק או מגלה איך מנטרלים את גז הצחוק של הג´וקר וכו וכו וכו שלב הסיום שלב הזכיה בפרס (אהבה או כסף או תהילה או בריחה מהכלא או השד יודע מה) רצוי שהרשע ימות!!!! (זה לא סותר את האפשרות שאפשר להביא אותו מחדש לחיים בקומיקס ההמשך ולהמציא שם איזושהי שטות שמראה שבעצם הוא לא מת אלא רק חשבנו ככה) בסיפור ההמשך רצוי להביא רשע חזק שבעתיים שיש לו את כל מה שלרשע הקודם לא היה ולא לחדש את אותן דמויות כנראה שכחתי המון דברים מקווה שתמצאו בזה עזר מצטער על אורך ההודעה לדעתי זה מאוד יתרום לעשות את המאמץ ולקרוא את הכל אשמח לקבל תגובות