איך לנהוג על גיר רגיל "לפי הספר"?
תמיד נהגתי על אוטומט אך עכשיו העבודה שלי סיפקה לי רכב עם גיר רגיל.
נסעתי עליו בימים האחרונים גם מרחקים (יחסית), אבל אני לא זוכר אם אני נוהג לפי הספר.
אני אתאר מה שאני עושה, ומי שיש לו ניסיון או ידע יתקן אותי בכתב (אני לא מעונין לקחת שיעורי נהיגה):
תחילת נסיעה:
לחיצה על הברקס
הורדת בלם יד
לחיצה על דוושת הקלאץ' (במקביל ללחיצה על דוושת הבלם) והעברה מניוטרל להילוך ראשון.
לוחץ על הגז (=במקום ללחוץ על הבלם)
נוסע...
החלפה להילוך שני:
לוחץ הקלאץ' בלבד ומעביר לשני/ שלישי/ רביעי
השלב שבו אני מתלבט הוא שלב העצירה לפני רמזור למשל כשאני על הילוך רביעי
האם אני צריך להוריד את ההילוכים לפי הסדר, או שפשוט אני יכול ללחוץ על הברקס ולעצור על רביעי ורק בעצירה אעבור לראשון?
שאלה נוספת: כשאני ברמזור ההילוך צריך להיות במצב ניוטרל או על הילוך ראשון? (באופן אישי אני תמיד מחזיר לניוטרל, ולא יודע אם זה נכון ככה)
שאלה נוספת: באופן תיאורטי אפשר להקפיץ מהילוך שני לרביעי או מהילוך ראשון לרביעי?
שאלה נוספת: כשאני על הילוך ראשון, איך ניתן לעצור ועדיין להישאר על הילוך ראשון בלי שהמנוע ייכבה? (ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף?)
תמיד נהגתי על אוטומט אך עכשיו העבודה שלי סיפקה לי רכב עם גיר רגיל.
נסעתי עליו בימים האחרונים גם מרחקים (יחסית), אבל אני לא זוכר אם אני נוהג לפי הספר.
אני אתאר מה שאני עושה, ומי שיש לו ניסיון או ידע יתקן אותי בכתב (אני לא מעונין לקחת שיעורי נהיגה):
תחילת נסיעה:
לחיצה על הברקס
הורדת בלם יד
לחיצה על דוושת הקלאץ' (במקביל ללחיצה על דוושת הבלם) והעברה מניוטרל להילוך ראשון.
לוחץ על הגז (=במקום ללחוץ על הבלם)
נוסע...
החלפה להילוך שני:
לוחץ הקלאץ' בלבד ומעביר לשני/ שלישי/ רביעי
השלב שבו אני מתלבט הוא שלב העצירה לפני רמזור למשל כשאני על הילוך רביעי
האם אני צריך להוריד את ההילוכים לפי הסדר, או שפשוט אני יכול ללחוץ על הברקס ולעצור על רביעי ורק בעצירה אעבור לראשון?
שאלה נוספת: כשאני ברמזור ההילוך צריך להיות במצב ניוטרל או על הילוך ראשון? (באופן אישי אני תמיד מחזיר לניוטרל, ולא יודע אם זה נכון ככה)
שאלה נוספת: באופן תיאורטי אפשר להקפיץ מהילוך שני לרביעי או מהילוך ראשון לרביעי?
שאלה נוספת: כשאני על הילוך ראשון, איך ניתן לעצור ועדיין להישאר על הילוך ראשון בלי שהמנוע ייכבה? (ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף?)