איך לנהוג על גיר רגיל "לפי הספר"?

Assiduous

New member
איך לנהוג על גיר רגיל "לפי הספר"?

תמיד נהגתי על אוטומט אך עכשיו העבודה שלי סיפקה לי רכב עם גיר רגיל.
נסעתי עליו בימים האחרונים גם מרחקים (יחסית), אבל אני לא זוכר אם אני נוהג לפי הספר.

אני אתאר מה שאני עושה, ומי שיש לו ניסיון או ידע יתקן אותי בכתב (אני לא מעונין לקחת שיעורי נהיגה):

תחילת נסיעה:
לחיצה על הברקס
הורדת בלם יד
לחיצה על דוושת הקלאץ' (במקביל ללחיצה על דוושת הבלם) והעברה מניוטרל להילוך ראשון.
לוחץ על הגז (=במקום ללחוץ על הבלם)
נוסע...

החלפה להילוך שני:
לוחץ הקלאץ' בלבד ומעביר לשני/ שלישי/ רביעי

השלב שבו אני מתלבט הוא שלב העצירה לפני רמזור למשל כשאני על הילוך רביעי
האם אני צריך להוריד את ההילוכים לפי הסדר, או שפשוט אני יכול ללחוץ על הברקס ולעצור על רביעי ורק בעצירה אעבור לראשון?

שאלה נוספת: כשאני ברמזור ההילוך צריך להיות במצב ניוטרל או על הילוך ראשון? (באופן אישי אני תמיד מחזיר לניוטרל, ולא יודע אם זה נכון ככה)

שאלה נוספת: באופן תיאורטי אפשר להקפיץ מהילוך שני לרביעי או מהילוך ראשון לרביעי?

שאלה נוספת: כשאני על הילוך ראשון, איך ניתן לעצור ועדיין להישאר על הילוך ראשון בלי שהמנוע ייכבה? (ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף?)
 

ravidmos1

New member
תשובה

תחילת נסיעה -
לחיצה על הקלאץ + ברקס הורדת בלם יד ושילוב להילוך ראשון .
עזיבת הברקס הרמה עדינה של הקלץ לנקודת החיכוך תוך כדי שילוב של גז .
החלפת הילוך -
עזיבת הגז לחיצה על הקלאץ שילוב הילוך הרמה עדינה של הקלאץ ושילוב של גז .
עצירה -
אין בעיה לעצור בכל הילוך או להשתמש בהורדת הילוכים על מנת לקבל האטה מהמנוע ולחסוך שימוש בברקס .
במידה ואתה לא מוריד הילוכים לא לשכוח לשלב את הקלאץ לפני העצירה במהירות של 25 קמ"ש ומטה .
רמזור -
ניתן לשים על ניוטרל ואז אין צורך ללחוץ על הקלאץ כמובן לא לעזוב את הברקס .
הקפצה של הילוך -
ניתן אבל לא רצוי רצוי להעלות הילוכים לפי המהירות/רעש המנוע .
הילוך ראשון -
כן בתנאי שאתה משלב מיד קלץ יחד עם הברקס על מנת שהרכב לא יכבה .
 

Assiduous

New member
תודה


 

be_roo

New member
הערה לגבי עמידה ברמזור - כל לא נעמדו רכבים

מאחוריך, מוטב להשאר בראשון ולהיות קשוב לסביבה.
&nbsp
כבר פעמיים שהצלחתי להתחמק מתאונה כאשר רכב שהתקרב לרמזור לא קלט שרכבים מאיטים ועוצרים, והשארות בראשון אפשרה לי להתקדם ולחסוך לעצמי כאב ראש (פעם אחת ההתקדמות התאפשרה כי הרמזור בדיוק התחלף לירוק, בשניה המרווח שהשארתי ביני לרכב שלפני הספיק).
&nbsp
אחרי עמידה של 20-30 שניות הסיכוי למקרה כזה קטן ואז כבר אפשר להעביר לניטורל, אם כי תיאורטית תמיד עדיף להשאר בראשון כדי לאפשר תמרון מהיר, בודדים עושים זאת.
 

mark211

New member
תפעול גיר ידני

נתחיל בכך שלקחת שעור אחד בשביל להזכר זו לא בושה
אבל באופן תאורטי
אמנם ניתן לעצור את הרכב בכל הילוך והשיקול הוא המהירות ההתחלתית שבה אתה מתחיל לבלום
אם יש לך זמן לבצע הורדת הילוכים מסודרת עדיף מכיוון שכך אתה משתמש גם במנוע לבלימה
סדר הפעולות הוא לחיצה על הבלם הורדת מהירות לתחום העליון של ההילוך שמתחת להילוך בו אתה נמצא
הרמת המצמד וכך תקבל בלימה גם של המנוע
אגב אין צורך להגיע להילוך ראשון מיותר לחלוטין
בלימה בעזרת המנוע ( הילוכים ) תאריך את חיי הבלמים
עצירה בהילוך ראשון קודם לחיצה על דוושת המצמד ואח"כ בלימה
להבדיל מבלימה במהירות גבוהה קודם בלימה הורדת מהירות למהירות ההילוךהראשון ובסוף לחיצה על המצמד

מקווה שעזרתי
 

be_roo

New member
אין סיבה להשתמש במנוע לבלימה

הבלמים הם אלה שתפקידם לבלום את הרכב, והחלפת רפידות בלמים זולה בהרבה מהחלפת קלאץ'.
אחרי שבולמים עם הבלמים, מורידים הילוך כדי להתאימו למהירות האיטית יותר, לא מורידים הילוך במהירות גבוהה כדי להשתמש בבלימת מנוע.
 
למעלה