איך לנצל את הזמן במבחן ?

איך לנצל את הזמן במבחן ?

שלום !!! אני יכול להגיד על עצמי שאני בן אדם איטי. עבדתי בעבודות שדרשו ממני פעילות תחת לחץ וחוסר זמן, אבל בחיי היומיום שלי אני לא מסתדר עם נושא הזמן. אני לפעמים מדמיין שמישהו שם לי "חרב על הראש" כדי לפעול יותר מהר, אבל זה לא הכי יעיל. בכל דבר שאני עושה, התגובות שלי לא הכי מהירות, ואני לוקח את הזמן עד שאני מחליט דברים ועד שאני מבצע אותם. גם בדברים טכניים, אני מתמהמה. הבעיה היא במבחנים. כשיש לי רק שעתיים, אני לא מספיק הכל, ואני תמיד מצטער ומאשים את עצמי שבזבזתי 40 דקות על שאלה אחת בעוד השעון רץ... במצבים כאלה, למרות שיש לי ידע בנושאים שבמבחן, הגורם של הזמן פוגע בי. זה טיפשי, כי הידע שלי הוא שנבחן ולא ההתמודדות שלי תחת לחץ. אני מרגיש שאני משקיע משאבים ואנרגיה ב"להספיק" את התשובות במקום להשקיע כמו שהייתי רוצה ויכול בתוכן. זה מתסכל אותי. גם אם הבוחנים מצאו לנכון שפרק זמן מסויים הוא המתאים לבחינה, זה לא משנה עבורי דבר. אני לא רוצה הקלות ולא מכונים ולא איבחונים. הייתי רוצה ממכם עצות וטיפים מתאימים לשיפור היכולת שלי ועמידה בזמנים. תודה.
 

FOR THE LD

New member
התנהלות יעילה במהלך מבחן

כשאתה מקבל לידך את טופס הבחינה, הייתי מציעה לך להשקיע כמה דקות מזמנך, שיחסכו לך הרבה זמן בהמשך. שלב א' - עבור על הבחינה מתחילתה ועד לסופה - קרא שאלה אחר שאלה. שלב ב' - מספר (קבע מספר) את השאלות לפי הסדר שבו תענה עליהן - מהקלה ביותר לקשה ביותר - על מנת למנוע השתהויות מיותרות, ובכדי לצבור כמה שיותר נקודות. שלב ג' - הקצה מכסת זמן לכל שאלה או לסט שאלות. הגבלה בזמן היא סוג של הצבת גבולות, ועליך לעמוד בגבולות שהצבת לעצמך. הבא איתך שעון מעורר קטן, והצב אותו מולך על שולחנך. זה הרבה יותר יעיל משעון דיגיטלי, מפני שאפשר להעריך גם את הזמן שנותר, עד להשלמת סיבוב בן 60 דקות בשעון, או חלקים ממנו. עליך לעמוד "בקשר עין" עם השעון מפעם לפעם, ולעקוב אחר רישומי הזמן הנותר עד לתום הבחינה, אם הבוחן יטרח לרשום זאת על גבי הלוח. בהצלחה!
 

111שיר

New member
הדרך שלי

מורה להיסטוריה שלי בכיתה י' הציע לי לעשות זאת, ומאז אימצתי את זה וזו דרך מצויינת. לכל שאלה, לפני שתכתוב אותה, קח דף טיוטה ורשום את כל האסוציאציות שעולות לך בראש- כל מה שאתה מתכוון לענות בתשובה, אם אלו דרכים\סיבות, רשום הכל מהר בטיוטה, אומנם כמה דקות יקח, אך לאחר מכן לא יצא לך מצב שתכתוב ותמצא את עצמך נתקע, או תראה ששכחת פרטים, כשלשאלה אחרת שיכולת לבחור אתה יודע יותר. זה ימנע מריחת יתר, והערכת זמן כמה פחות או יותר זמן יקח לך לענות על השאלה. היום אני כבר לא יכולה לענות על שאלה מבלי לעשות לעצמי את הרשימה הזאת. זה מסדר את כל החומר בראש בנוגע לנושא. תאמין לי. דבר נוסף, מבחינת זמן, תמיד הייתה לי בעיה של זמן. עכשיו אני פשוט מחלקת לי את הזמן מבחינת השאלות, כלומר אם אני רואה שיש לי 4 שאלות לענות עליהן ומשך המבחן שעתיים-אני אני מקציבה 25 דקות לכל שאלה-אם אני רואהשאני חורגת מהזמן, אני עוברת לשאלה הבאה, וכך בסוף יוותרו לי 20 דקות, בהן אני משלימה את כל מה שלא הספקתי ועוברת חזרה אחרונה. ברור שיש שאלות שלוקחות יותר זמן ויש כאלה שלא, אבל בסוף נוצר איזון בזמן. אין ברירה, פשוט צריכים להקציב זמן, וזה עובד. צריכים פשוט לא לבוא בגישה פרפקציוניסטית שאני הולך לענות את התשובה בצורה המושלמת ביותר והולך להרחיב יותר מדי, כי בסוף באמת לא מספיקים ואני יודעת כמה זה אוכל את הלב אחרי זה שלא מספיקים לענות על סעיף\שאלה. קרה לי בבגרות כבר וזה מתסכל מאוד. אתה חייב להציב לך גבולות במבחן וכללים שלא תעבור אותם מבחינת זמן. ושלא תעז לבוא ללא שעון למבחן-אחרת בטוח לא תספיק אם יש לך בעיית זמן. בהצלחה במבחנים הבאים!!
 
הכנה למבחנים

הרבה מהתלמידים והסטודנטים כשהם מתכוננים לקראת בחינה, עוברים על חומר, קוראים, לומדים ומשננים. מנסים לשאול שאלות ולענות תשובות. על דבר אחד כמעט כולם לא מתאמנים – על כתיבת תשובות לפי זמנים. הרי מה שנדרש במבחן הוא תשובה כתובה, ואם מתאמנים רק על החומר, זה לא מספיק. כלומר, עליך להתאמן על כתיבת תשובות, ובכל תשובה להשתדל לכתוב ראשי פרקים לפני כן, ואז... לכתוב במהירות.
 
למעלה