איך לעזור לילדה בת 7 לשפר את השגיה
בלימודים? בתי היא ADHD, מטופלת בקונצרטה. סיימה כתה א' ברמה בינונית, כלומר עמדה בכל המשימות אבל לא בקלות בכלל, במיוחד בחשבון. היא מאד מתקשה לזכור תרגילים בע"פ, כמו למשל ש-6+4=10 כך שכל פעם שהיא נתקלת בתרגיל הזה היא מחשבת אותו מחדש ולא מצליחה לזכור את זה. חשבתי שאחרי כמה זמן זה יקלט אצלה אבל לא. הדבר היחידי שהיא זוכרת זה התרגילים שהם מספר ועוד מספר זהה (כמו 2+2, 4+4 וכו'). גם הקריאה והכתיבה הולכות אצלה עדיין בצורה מקוטעת מאד ולמשל היא עדיין לא הבינה את העיקרון מתי אמורה להיות ה' בסוף מילה ומתי לא. כשהיא כותבת, כמעט תמיד, בכל דבר שאפשר לטעות בו היא תטעה (תחליף כ בח', א בע' או תוסיף ה' בסוף מילה לא נכונה, למשל תכתוב עץ כך עצה). בקיצור, אני דואגת לה מכיון שבכיתה ב' כבר חומר הלימוד כנראה יהיה קשה יותר והדרישות "נוקשות" יותר (יחסית לכתה א' כמובן). שאלתי היא איך אפשר לעזור לה? האם להביא לה מורה פרטי? ואם כן האם מורה רגיל או שצריך מורה עם כישורים מיוחדים? תודה מראש.
בלימודים? בתי היא ADHD, מטופלת בקונצרטה. סיימה כתה א' ברמה בינונית, כלומר עמדה בכל המשימות אבל לא בקלות בכלל, במיוחד בחשבון. היא מאד מתקשה לזכור תרגילים בע"פ, כמו למשל ש-6+4=10 כך שכל פעם שהיא נתקלת בתרגיל הזה היא מחשבת אותו מחדש ולא מצליחה לזכור את זה. חשבתי שאחרי כמה זמן זה יקלט אצלה אבל לא. הדבר היחידי שהיא זוכרת זה התרגילים שהם מספר ועוד מספר זהה (כמו 2+2, 4+4 וכו'). גם הקריאה והכתיבה הולכות אצלה עדיין בצורה מקוטעת מאד ולמשל היא עדיין לא הבינה את העיקרון מתי אמורה להיות ה' בסוף מילה ומתי לא. כשהיא כותבת, כמעט תמיד, בכל דבר שאפשר לטעות בו היא תטעה (תחליף כ בח', א בע' או תוסיף ה' בסוף מילה לא נכונה, למשל תכתוב עץ כך עצה). בקיצור, אני דואגת לה מכיון שבכיתה ב' כבר חומר הלימוד כנראה יהיה קשה יותר והדרישות "נוקשות" יותר (יחסית לכתה א' כמובן). שאלתי היא איך אפשר לעזור לה? האם להביא לה מורה פרטי? ואם כן האם מורה רגיל או שצריך מורה עם כישורים מיוחדים? תודה מראש.