איך לענות על שאלת ה-"למה"
שלום לכולם, איני רוצה לדון ברמת המניפולטיביות של השאלות "למה אתם מפנים אותנו" לסוגיהן ואף לא בכנות שלהן. אני בטוח שזה קושי וכאב עצום להתפנות מהבית. אני רוצה להתייחס רק בשני ההיבטים הבאים: התיאולוגי והפילוסופי: בהיבט התיאולוגי, האם אי אפשר להגיד שכל המהלך של הפינוי הוא רצון האל? בתור אנשים מאמינים איך יכולים המתיישבים לפקפק בכך? כי אם האל היה רוצה אחרת האם לא היה פועל בכיוון? כשרצה להוציא את בני ישראל ממצרים גבר על פרעה ללא בעיות. מה, יש לו בעיה מול אריק שרון? בהיבט הפילוסופי, אני בתור חייל הייתי עונה כך: אני בטוח שאיני רואה את כל התמונה כמו שרואה אותה שרון. אבל אני סומך עליו שקיבל החלטה נכונה על סמך כל הנתונים שבידו. גם מתנחלים המקבלים על עצמם את פסיקות הרבנים לא מבינים אותן לעומק כמו הפוסקים. הם פשוט סומכים על הרבנים ועל טהר כוונותיהם. מדוע שהתייחסותי לראש הממשלה שלי תהיה שונה? אשמח לשמוע תגובות.
שלום לכולם, איני רוצה לדון ברמת המניפולטיביות של השאלות "למה אתם מפנים אותנו" לסוגיהן ואף לא בכנות שלהן. אני בטוח שזה קושי וכאב עצום להתפנות מהבית. אני רוצה להתייחס רק בשני ההיבטים הבאים: התיאולוגי והפילוסופי: בהיבט התיאולוגי, האם אי אפשר להגיד שכל המהלך של הפינוי הוא רצון האל? בתור אנשים מאמינים איך יכולים המתיישבים לפקפק בכך? כי אם האל היה רוצה אחרת האם לא היה פועל בכיוון? כשרצה להוציא את בני ישראל ממצרים גבר על פרעה ללא בעיות. מה, יש לו בעיה מול אריק שרון? בהיבט הפילוסופי, אני בתור חייל הייתי עונה כך: אני בטוח שאיני רואה את כל התמונה כמו שרואה אותה שרון. אבל אני סומך עליו שקיבל החלטה נכונה על סמך כל הנתונים שבידו. גם מתנחלים המקבלים על עצמם את פסיקות הרבנים לא מבינים אותן לעומק כמו הפוסקים. הם פשוט סומכים על הרבנים ועל טהר כוונותיהם. מדוע שהתייחסותי לראש הממשלה שלי תהיה שונה? אשמח לשמוע תגובות.