why did you choose to live where you live
given the provision of bus and rail services?
No offense meant, - you mentioned before the rail service, and the inadequacies of the local bus services.
If this is so important, why did you choose to live where you live?
Unless you live in the Brighton and Hove catchment area, Stagecoach or Compass provide fairly decent bus services, and local councils offer only limited support for non profitable bus services .
Ditto for the rail services: the bottleneck is the Brighton station area, and the slots available for local/regional services fit between the services to/from gatwick and london.
As it stands, rail services in this part of the world are better than they were 30 years ago.
I would call the above' transport facts of life'. why are things the way they are? maybe because of 'accident of history' in the case of the railway, or commercial and political reality [I mean the lack of political support for fiancial support for bus services]
regards
Yoram
why did you choose to live where you liveזה מזכיר לי במידה כלשהי את אזורי, ואני בצד המפסיד.
בגלל צפיפות הבנייה הגבוהה בערי ישראל אינני חושב שההשוואה לפרברי יוסטון רלבנטית לתל-אביב למעט אולי צהלה, אם כי יתכן שיש בה רלבנטיות לפרברים חיצוניים יותר בגוש דן שם ישנה בנייה צמודת קרקע.
 
אבל, ומבלי לחשוף את מיקומי - זה מאד מזכיר לי את הרשת מבוססת הצירים הראשיים שבאזורי. לקרוא את זה מבחינתו של סוג האדם שמונע ממני תחבורה ציבורית שמישה במהלך הליכה זה קצת מקומם, אם כי אפשר להבין את הלך החשיבה שלו. אמנם אזורי אינו עובר תהליכי פירוור עוני (מה שקרה בפרברים מסויימים הקרובים מדי לעמק הלי או כבישים ראשיים בלונדון עם תת-חלוקה של בתים פרטיים ליחידות מרובות דיירים) ואחוז אחזקת הרכב הפרטי די גבוה (בכנס אופניים לפני כשנה אמר נציג המשטרה שבאופן מסויים מספר גבוה של כלי רכב מחוץ לבית פרטי מעידים על סוג חדש של עוני - משפחה שבה הילדים ממשיכים לגור בבית בשנות ה20 לחייהם) אבל היעדר האפשרות לנסוע בתח"צ שמיש היא עדיין מכשול.
 
קודם כל זו פגיעה סוציאלית בתושבים הזקנים שעדיין יכולים לגור בביתם, וממלאים את אוטובוס הנוכחות השעתי. זו פגיעה סוציאלית גם במי שרוצים לעבוד עבורנו - קשה לצפות מעובדים מזדמנים כמו מנקים, גננים, בייביסיטרים וכו' להתפרנס מהאפשרויות שבאזורנו אם הם אינם יכולים להגיע ללא הליכה של 20-30 דקות, או המתנה לאוטובוס שבא פעם בשעה.
 
זו פגיעה במרכזי הערים ההיסטוריים כי בעוד שרשת התח"צ מכוונת אליהם החנייה בהם לא נוחה והחניונים דורשים תשלום שנועד כאילו "לחנך" אותנו להשתמש בתח"צ השעתי. התוצאה היא שאנו מעדיפים חנויות מחסן פרבריים וקניונים שבהם החנייה בחינם. כאשר מדירים אוכלוסיות חזקות ממרכזי הערים זה לא יכול להסתיים בטוב.
 
במקרה הספציפי שלי הקווים מעדיפים את אחד "המבוכים הפרבריים" במקום כביש ישיר שמתאים יותר לגאומטריה של תחבורה לינארית, אבל התיאור נשמע מאד מוכר.
 
למזלי הרב אחד המרכזים העירוניים נמצא במרחק של כ10 דק' והשני 20 דק' באופניים ולכן אני יכול לרכב ללא החסרונות הגדולים של תדירות איומה או חנייה יקרה, אבל למרות שאני מאד תומך ברכיבה היא איננה מתאימה לכולם, וגם לי היו במהלך השנים פציעות כאלו ואחרות (לא כתוצאה מרכיבה או תאונות) שבגללן לא יכלתי לרכב במשך חודש-חודשיים.
 
מה שמאד חרה לי במאמר הוא שאין התייחסות כלשהי לאופציה של חנה וסע. אינני יודע אם מרכז יוסטון עמוס עד כדי כך שעדיף להגיע למרכז העיר בתח"צ, או אם מחירי החנייה שם מונעים גישה יום-יומית אבל אם עדיף שלא להגיע למרכז העיר ברכב פרטי והרשת לא יכולה לספק כיסוי הולם לכל האזור הרי שצריכות להיות נקודות השקה בהן הנהג יוכל לעבור מהרכב הפרטי לתח"צ בצירים הראשיים התדירים.
 
מזל שעד סוף העשור מכוניות רובוטיות יהיו התשובה להשקה שבין הפרברי-צמוד-קרקע לצירים הראשיים.
given the provision of bus and rail services?
No offense meant, - you mentioned before the rail service, and the inadequacies of the local bus services.
If this is so important, why did you choose to live where you live?
Unless you live in the Brighton and Hove catchment area, Stagecoach or Compass provide fairly decent bus services, and local councils offer only limited support for non profitable bus services .
Ditto for the rail services: the bottleneck is the Brighton station area, and the slots available for local/regional services fit between the services to/from gatwick and london.
As it stands, rail services in this part of the world are better than they were 30 years ago.
I would call the above' transport facts of life'. why are things the way they are? maybe because of 'accident of history' in the case of the railway, or commercial and political reality [I mean the lack of political support for fiancial support for bus services]
regards
Yoram