איך לקבל ״הרשאה״ להפיץ מוצר

רועי10

New member
איך לקבל ״הרשאה״ להפיץ מוצר

נתקלתי במוצר מעניין במיוחד המיוצר ע״י חברה המייצרת הרבה מוצרים.
המוצר הינו יוצא דופן ביחס ליתר המוצרים, אבל אינו זוכה ליחס מיוחד או לפרסום מיוחד מצד היצרן.
לפני שגיליתי שקיים בכלל מוצר כזה, הרגשתי לא אחת את ״חסרונו״ ותמיד אמרתי לעצמי כמה חבל שלא המציאו מוצר שיבצע את הפונקציה הספיציפית הזו שיכולה לעזור הרבה.

המוצר נמכר ע״י חנויות המשווקות את יתר מוצרי החברה, רק שהם לא נותנים לו שום דגש מיוחד, ואני משוכנע שהרבה לא מודעים כלל לקיומו.

אני מעוניין לקבל מהחברה איזה זכיון למכירתו לציבור, תוך מסע פרסום ייחודי למכשיר, בעדיפות לבלעדיות מלאה או חלקית למכירתו.
אשמח לעצות איך לגשת נכון לחברה, איך להציג את עצמי (אני כלל לא עוסק בתחום ואין לי עסק כלשהו) ואיך לגרום להם לתת בי אימון ולקבל מהם זכיון למכירת המוצר.

חשבתי תחילה לעניין את הציבור במכשיר (לפני שאני יוצר קשר עם החברה) ואם תהיה דרישה מכמות רצינית של אנשים, אוכל לבוא לחברה עם הרשימה וזה כבר יעשה רושם טוב.
כל עצה תתקבל בברכה.
 

doron700

New member
מענה

היי רועי.
אני שמח כי הצלחתה לאבחן מוצר עם פוטנציאל שיווקי טוב "לדעתך"
אני מבין שאין לך ניסיון עיסקי ואם כן אנא כתוב לי ואמצע לך פתרון
דורון
 

רועי10

New member
דורון לא הבנתי

תודה לך על הנכונות לעזור.
לא הבנתי איזה מידע נוסף אתה צריך כדי שתוכל לכוון אותי?
 

doron700

New member
מענה

היי
מאד חשוב לי לדעת מה הניסיון שלך שכיר/עצמאי/יזם מאיזה רקע אתה מגיע
תשובתך תעזור לי לתת לך המלצה "בונה"
 

רועי10

New member
תשובתי

שכיר, חושב מחוץ לקופסא, יוזמות ורעיונות יצירתיים שלא מימשתי בגלל מגבלות אובייקטיביות.
רצון לפרוץ את מחסום ההכנסה המוגבלת מאוד שיש לי.
לא רשום כעוסק, אבל אין בעיה לפתוח תיק אם צריך.
איך כדאי להציג את עצמי מול יצרן גדול (האם דבר כזה מקובל בכלל?) למטרה אותה הצגתי בהודעתי הראשונה?
 

doron700

New member
מענה

אהבתי לשמוע על חשיבה מחוץ לקופסה
יכול להיות שבאמת עליתה על משהו "גדול" מבלי שהיבואן יבין שיש לו משהו "גדול" והוא לוקח את המוצר שיש לו כעוד מוצר בסל המכירות שלו.
על מנת שלא תעשה דברים סתם אני מציע לך לפנות את היבואן, להציג את עצמך כמי שעומד להקים חברת שיווק ואשר המוצר הספציפי הזה מעניין אותך עד מאד.
שאל אותו לגבי המוצר, שאל אותו על עלותו, וראה מה דעתו או יותר נכון איך הוא כיבואן רואה את המוצר ברמה השיווקית ואם בכלל ירצה למסור אותו לשיווק שלך. תסביר לו שאתה במסע של חיפוש מוצרים לשיווק ועל תראה "חלבי או אנמי לפניו" ההפך תפגין את היכולות שלך כפי שתארתה לי בתשובתך....
אשמח לעזור לך כאן בפורום לכול שאלה שתועלה
בהצלחה
 

רועי10

New member
המון תודה

על העצות.
כרגע אני בגישושים ״מלמעלה״ ועוד ללא הגעתי לנקודה של פניה ליצרנים.
בודק כמה דברים חשובים לפני צעד כזה.

ושאלה נוספת לי:
מה הפער המקובל בין מחיר המחירון, (זה המוצג לפעמים לצרכן, ושביחס אליו נותנים הנחות) למחיר מינימלי אליו יצרן/יבואן יכול לרדת?
נניח שמחיר המחירון הוא 1000 שקל, מה המחיר שמשווק יוכל לקבל מהיצרן/יבואן?
ובאילו פרמטרים תלויה קביעת המחיר מצד היבואן?
אשמח לראות איזה טבלה המדגימה מחיר סיטונאי לכמויות (למשווק) ביחס למחיר המחירון (לצרכן)
(אם לענייננו מדובר במוצר הקשור במטבח הביתי)
 

doron700

New member
אנסה לענות בפשטות

בכדי לקבוע מחיר מכירה צריך לחשב את העלויות הבאות:
(עלות גולמית) עלות המוצר בלבד ללא כול הוצאות לדוגמא עם עלות מוצר הוא 10 ש"ח ואתה תמכור אותו ב 15 אזי הרווח מהמכירה שלך (גולמי) יהיה 50% שזה 50 ש"ח.
מכאן אתה מחשב את העלות התפעולית שלך...הוצאות, פרסום, תקשורת, עובדים או כול הוצאה שלא קשורה לעלות המוצר...לדוגמא נשאר לך 50 ש"ח אשר בתוכם אתה צריך לכלול את כול ההוצאות שלך ורווח....
במידה ולא הייתי מספיק ברור אנא כתוב לי כאן ואתן לך מענה.
 

רועי10

New member
דורון לא לגמרי הבנתי

אולי לא הבהרתי את דברי בצורה ברורה ולכן אנח זאת אחרת.
לענייננו מדובר במוצר חשמלי למטבח הביתי שמיובא (סוג מיוחד של מסחטת עלים ירוקים ששומרת על הערכים התזונתיים מבלי לחמצנם בסיבובי הסחיטה) לראשונה לישראל ע״י חברת ״ב״.

אני (״א״) רוצה לשווק לצרכנים (״ג״) את המוצר ״X״.
מחיר המחירון של ״X״ הוא 1000 ש״ח.
אני גם רוצה לתת לצרכן הנחה של 15% ביחס למחיר המחירון.
אני (״א״) קונה מהיבואן (״ב״) כמות של 100 יחידות של המוצר X.
אני (״א״) מוכר בפועל לצרכן (״ג״) כל יחידה במחיר של 850 ש״ח (אחרי ההנחה כאמור)

1. באיזה מחיר היבואן ״ב״ ימכור לי (ל-״א״) כל יחידה?
2. מה יהיה הרווח שלי על כל יחידה שמחיר המחירון שלה הוא 1000 ש״ח, ומחיר המכירה בפועל שלה לצרכן (״ג״) הוא 850 ש״ח?

חשוב לי שהתשובה תתיחס לנהוג בפועל היום מבחינת התימחור בתחום זה שציינתי.
 

doron700

New member
מאד פשוט

ראשית אהבתי את המוצר "פוטנציאל אדיר" אם תדע איך לשווק אותו.
לעניניינו - לא קובעים מכיר מכירה לפני שיודעים מה מחיר הקנייה.
כאשר יהיה לך את מחיר הקניה (זאת העלות הגולמית) תחשב כמה יהיו ההוצאות שלך (שיווק פרסום וכ"ד) תוסיף לזה את הרווח שתרצה להרויח ואז תקבע את מחיר המכירה.
זאת הנוסחה
לשירותך
 

רועי10

New member
דורון תודה!!


 
למעלה