איך לשדרג את המטבח? טיפים ישימים!

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-rene-asmussen-1358900 (5).jpg
קרדיט תמונות: pexels

שדרוג המטבח יכול להפיח חיים חדשים לא רק במטבח אלא בכל הבית, להעלות את ערכו ולהפוך אותו לפונקציונלי יותר. בין אם אתם מתכננים ריענון קל או שיפוץ מטבח מלא, להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם לכם לשדרג את המטבח שלכם בצורה מסודרת וקלה יותר.

תחילה - הגדירו את התקציב​

קבעו כמה אתם מוכנים להוציא על שדרוג המטבח. נסו להיות פרקטיים לגבי התקציב אותו תקצו עבור המטרה כדי להבטיח שלא תוציאו סכומי כסף גבוהים מדי.
חשוב לציין שניתן לשדרג את התקציב גם בתקציב קטן יחסית – כמובן, שבמקרה כזה יש צורך ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.
ההמלצה היא כמובן להבין בצורה מעמיקה אלו אפשרויות יעמדו לרשותכם באותו התקציב.

תכננו את הסגנון העיצובי​

האם אתם מעוניינים לשנות את העיצוב של המטבח באופן מוחלט או לשדרג את הסגנון העיצובי הקיים. החליטו אם אתם רוצים לבצע שינויים מבניים, כמו לשבור קירות או להוסיף אי או להחליף שיש למטבח, או אם אתם מתמקדים בשינויים קוסמטיים בלבד – ואם זאת המטרה שלכם, כדאי שתבינו מול עצמכם באלו שינויים אתם מעוניינים.

בחרו סגנון עיצובי​

במידה והחלטתם לשנות את הסגנון העיצובי של המטבח, זה בדיוק הזמן לבחור בסגנון עיצובי המתאים לטעמכם ומשלים את האסתטיקה הכללית של הבית שלכם. הסגנונות נעים בין כפרי, מסורתי ועכשווי לתעשייתי. ההמלצה היא כמובן להסתייע באינטרנט על מנת לקבל את התמונה המלאה לגבי כל אחד מהסגנונות העיצוביים האופציונאליים והמאפיינים של אותו הסגנון, מה שיאפשר לכם לבצע את הבחירה הטובה ביותר בעבורכם.

שדרוג מכשיר החשמל​

מיותר לציין שהטכנולוגיה עושה שינויים רבים בעולם מוצרי החשמל למטבח. כיום, תוכלו למצוא מגוון רחב של מכשירים חשמליים איכותיים אשר יכולים לשדרג לכם במידה רבה את המטבח. אם התקציב שלכם מאפשר זאת, כדאי לשקול לשדרג מכשירי מטבח לדגמים חסכוניים יותר באנרגיה ומודרניים. מכשירי נירוסטה הם בחירה פופולרית למראה אלגנטי ועכשווי. בכל זאת, ההמלצה היא לשים דגש על כל אותם הפרמטרים אשר יבטיחו לכם את הבחירה המושלמת.

דגש על בחירת ארונות ומשטחי עבודה​

אם ארונות המבטח הינם מיושנים או במצב גרוע, כדאי לשקול לבצע מחדש או להחליף אותם. גם חומרה חדשה לארון יכולה לעשות הבדל משמעותי. בחרו משטחי עבודה עמידים ומושכים חזותית שמתאימים לסגנון ולצרכים שלכם. האפשרויות כוללות בין היתר: גרניט, קוורץ, שיש ובוצ'ר בלוק – כדאי לערוך היכרות מקרוב של כל אחת מהאופציות המדוברות.

ריצוף​

אם החלטתם לשדרג גם את הריצוף, כדאי לשים דגש על בחירת חומרים פונקציונליים ואסתטיים כאחד. האפשרויות הנפוצות כוללות עץ קשה, למינציה, אריחים וויניל והאפשרויות הן עוד רבות ומגוונות.

דגש על תאורה​

תאורה מספקת חיונית במטבח. כדאי לשקול שילוב של תאורת סביבה, משימה והדגשה. אורות תליון מעל אי או תאורה מתחת לארון יכולים לשפר הן את הפונקציונליות והן את הסגנון העיצוב של המטבח.

כיור וברז​

שדרגו את הכיור והברז שלכם ושימו דגש הן על שיקולים פרקטיים וגם על שיקולים אסתטיים. נירוסטה לדוגמא, מהווה את אחת מהאפשרויות העדכניות והמרשימות הקיימות – כדאי להתעדכן גם באפשרויות נוספות.

פתרונות אחסון​

יש לשפר את ארגון המטבח על ידי הוספת מדפי מזווה נשלפים, מחיצות מגירות ופתרונות אחסון מותאמים אישית כדי למקסם את השטח וכמובן, גם לשמור בצורה אופטימאלית על הסדר והניקיון במטבח – קיימת חשיבות לבחור פתרונות אחסון מעוצבים ומרשימים, אשר כמובן, לוקחים בחשבון את הצרכים והשימושים הפרטניים שלכם מאותו המטבח.
 
למעלה