איך מאתגרים?

איך מאתגרים?

שלום למנהלות היקרות, אני מעלה כאן שאלה של חברה, אמא לבן שנתיים וחמישה חודשים. מדובר בילד אינטיליגנטי להפליא: מדבר שוטף, למד (ולומד) מילים באנגלית, צבעים, צורות, מבצע קישורים קוגניטיביים - כלב גר במלונה, אוכל כך וכך וכו' - לגבי כל החיות כמעט.... לאחרונה גם לומד לחרוז חרוזים וממציא בעצמו. השאלה - איך מאתגרים אותו? האבא מעדיף להניח לו לנפשו כדי לא "לחרפן" אותו, אבל האמא חושבת שאולי כדאי ללכת לאיבחון, כדי לדעת איך ממצים את הפוטנציאל של הילדון. מה דעתכן? האם יש איזה מקום שניתן להפנות אותה אליו? תודה!!
 
אתמול היתה לי "שיחה מעניינת בנושא

זה עם שרית הפסיכולוגית . מציעה לך להעתיק את השאלה אליה.
 
הנה אני עונה

כל הדברים שתיארת לגבי בנו של חברתך אכן מעידים על ילד עם יכולת קוגניטיבית מפותחת. חברתך רוצה לפתח עוד יותר את יכולותיו ואני שואלת, למה בעצם? ילד עם אינטליגנציה גבוהה, בהנתן הגירויים הסביבתיים הממוצעים (ולא מעבר לכך) ימשיך ללמוד ולהתפתח קוגניטיבית, אין צורך לעזור לו בכך.אפשר להקריא סיפורים, לשוחח איתו על דברים שבתחומי העניין שלו, לא מעבר. הורים רבים שמים דגש גדול מאד על התפתחות קוגניטיבית ומזניחים דווקא תחום לא פחות חשוב - ההתפתחות הרגשית. ללא התפתחות רגשית תקינה, גם בהנתן אינטליגנציה גבוהה, לא תהיה למידה. חשוב מאד לאפשר לילד משחק דמיוני. לוותר על לימוד מילים באנגלית וידע כללי (אותיות וכו') - את זה הוא ידע לבד. עכשיו הזמן שלו לשחק ולפתח ולבנות את כוחות האני ואת האישיות. משחק דמיוני (כלי אוכל, מכוניות, לגו, חיות וכו') ומשחק בכלל (כולל פעילויות יצירה ועבודה על מוטוריקה גסה ועדינה) הוא המפתח להתפתחות עתידית, מכל הבחינות. נקודה נוספת - חיזוק יכולת אחת של הילד והזנחת התחומים האחרים עלולים ליצור פער בין היכולת הקוגניטיבית והיכולת הרגשית אשר תקשה על הילד להתמודד בסיטואציות תסכול שונות ותקשה על השתלבותו בחברה. כדאי לוותר על העבודה הדידקטית ולשבת לשחק עם הילד, בטווח הארוך התוצאות יהיו טובות בהרבה. בהצלחה! שרית.
 
המון תודה על התשובה המחכימה ../images/Emo140.gif

החברה קראה והפנימה
וגם אני אשתמש בעצתך בעתיד.
 
למעלה