איך מגדירים נושא שמתאים לאימון

תמי222

New member
איך מגדירים נושא שמתאים לאימון

אני צריכה למצוא מתאמן/ת לסטאז' של לימודים בקורס להכשרת מאמנים.אנשים שפונים רוצים לעשות שינוי אבל לא מסוגלים להגדיר מטרה.בעצם אומרים שרוצים ללמוד משהו אבל לא יודעים מה,או יש להם יחסים שהסתיימו ורוצים לעבוד על זוגיות עתידית וכו'.ממצב שבו כמעט כל נושא היה נראה מתאים לאימון אני מרגישה שחלק מהנושאים אולי מתאימים יותר לטיפול ואחרים אולי ליעוץ נניח הכוונה מקצועית. אשמח לקבל עצה -איך בשיחה ראשונה עם משהו שפונה אוכל לדעת אם זה נושא לאימון .
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה תמי222 ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
הרבה איחולים איחולים לתחילת דרכך בעולם האימון האישי העצה שאני קיבלתי ויכולה להעביר אלייך בנושא הזה של הגדרת מטרת האימון היא שאימון אישי עובד על דברים קונקרטיים מאד, מוחשיים, כך שאם אדם אומר שהוא רוצה "לעבוד על" נושא מסויים, צריך לברר בדיוק מה למה הוא מתכוון, מה בדיוק הוא רוצה לשנות, שייתן דוגמאות מוחשיות לדברים ומתוך זה לחדד שאלה/מטרה אימונית שהיא משהו שאפשר יהיה לראות את התוצאות שלו בסוף האימון אחרת - ואת השאלה הזו בהחלט אפשר להפנות אל המתאמן הפוטנציאלי, כדי לעזור בבירור הזה - איך תדעו שהאימון הצליח? אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר קצת את הכותביםואת נושאי הדיונים, ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
לא רק קונקרטי

נדמה לי שההגדרה שאימון עובד על דברים קונקרטיים היא קצת מצמצמת. זה נכון הרבה מאוד פעמים, אך זה יכול להיות מגביל. אימון עובד גם על תחושות, רגשות, גישות, תפיסות. השאלה "איך תדע שהאימון הצליח" היא מצויינת, אבל נראית לי שאלה שצריך לחכות קצת לפני ששואלים אותה - לתת לאדם זמן להעמיק במטרות שלו ואז לענות.
 
אכן קוקרטי

אם זה לא יהיה קונקרטי במה בדיוק יעמיק המתאמן? בעומק ,יש אפשרות שיעלו תחושות רגשות תפיסות וכיוצא בזה. מה בדיוק מצמצם אותך? מה הקושי בקונקרטיות? חוסר היכולת להתמקד בנושא רלוונטי-יכול להיות נושא לאימון בפני עצמו. ולעצם השאלה "איך תדע שהאימון הצליח "זוהי שאלה שהיא כל כך ממקדת המחייבת הסתכלות כנה ואמיצה פנימה-אז הנה יש כאן עוד מימד של עומק בהצלחה והעיקר לא לפחד כלל רבקה בן אלי
 

IrisPeleg

New member
נושאים לאימון

תמי שלום מנסיון שלי עם מתאמנים בעיקר בשלב הסטאז', תתחילי בשיחות איתם וכבר תרגישו ביחד מה חורק ודורש שיפור. אני בטוחה שבשלב הלימודים הגדירו לכם מספר שאלות מנחות כגון "מה התקופה הכי מאושרת ולמה ?" וכדומה. הדברים כבר עולים. בעיקר כשמגדירים חזון בכל התחומים (אישי, עיסקי ופנאי) שהוא מצב שיא ההצלחה ניתן לראות מה חסר. תודה
 

tlingit

New member
ברוכה הבאה IrisPeleg ../images/Emo140.gif

יופי שאת מצטרפת אלינו לפורום
אני מזמינה אותך להציג קצת את עצמך, אם את רוצה
לקרא בדפי הפורום הקודמים, להכיר מעט את הכותבים את הנושאים המעסיקים אותנו ולעיין בכללי הפורום, במאמרים
ובקישורים
שלנו באיחולים לדיונים מרתקים ופורים
 

IrisPeleg

New member
הצגה אישית

שלום לכולם עתה, בקריירה השניה שלי, אני יועצת אירגונית, מנחת קבוצות ומאמנת עיסקית ואישית. עברתי לקריירה זו לאחר יותר מ-20 שנה כמהנדסת תכנה בחברות היי-טק בישראל ובארצות הברית. במילים אחרות, דוגמא שישית ליכולת לעבור שינויי. במיסגרת השינוי למדתי יעוץ אירגוני באוניברסיטת בר-אילן, הנחיית קבוצות בגישות ואימון במכללה למינהל. להתראות לכולם
 

תמי222

New member
עבודה תחת מודל הדרכה

איריס שלום תודה על תגובתך. הקושי שלי נעוץ במידה מסוימת בעובדה שסטאז' יהיה לי רק אחד, הוא אמור לעבוד דרך מודל ההדרכה. לפיכך אני צריכה לקחת בחשבון שלמתאמן יהיה נושא שיש לו פוטנציאל לפיתוח חזון .אבל הפונים באים ולא יודעים להגדיר חלום או מטרה .למשל מישהו שרוצה לעשות שינוי בקריירה על רקע פיטורין אבל לא מסוגל להגדיר כיוון ,או מישהו שרוצה ללמוד אבל לא יודע מה.באימון רגיל יהיה מקום ללבן עד שיצא עשן וחזון או להגיע למצב שבו המתאמן לא יודע לאן הוא רוצה להתקדם.אבל עכשיו אני צריכה לבחור מתאמן שגם יעביר את לימוד הסטאז' שלי בהצלחה.והעצה שאני צריכה היא איך ממקום כזה אני בכל זאת יכולה לשאול שאלות שימקדו לכתב מטרה .האם מקובל לשלוח את המתאמן לחשוב ולחזור אלי עם תשובה יותר קונקרטית.
 

IrisPeleg

New member
נושא לאימון ע"י שיחה עם מתאמן

תמי שלום לפי דעתי, ניסיוני וכמובן מה שלמדתי המתאמן לא יצליח ברוב המקרים לבוא עם תשובה בעצמו. מתאמן עם פנטזיה קיימת הוא רק אחד המקרים של אדם המגיע לאימון. בד"כ אדם מגיע לאימון כשהוא אינו מרוצה ממצבו הנוכחי אבל הוא לא יודע מה לבחור גם אם הוא מכיר בכמה אפשרויות. היום, לדוגמא, הייתה לי פגישה ראשונה עם מתאמן שלא מרוצה ממה שהוא עושה ויודע שיש כמה אפשרויות למה שהוא יכול אבל הוא לא יודע מה. זה ממש הכניס אותו לחוסר מוטיבציה. כמו שהוא תיאר הוא כמו בתא הטייס עם הרבה כפתורים ואפשרויות, אבל על מה לוחצים? כלומר לדעתי שיחה עם המתאמן תעזור לו לגבש תשובה יותר ברורה. תודה
 

תמי222

New member
שיחת אימון

זה נכון היום באמת פנתה משהיא ותוך כדי שיחה ניתן היה להגיע לנקודת פתיחה קצת יותר ממוקדת.כאמור זה גם עוזר עם המתאמן מגיע עם נכונות להתמקד נניח בין שני תחומים ולא מול כל האפשרויות שיש בעולם.תודה בכל אופן אני מרגישה ששיחת הברור מול המתאמן משתפרת נהיית יותר ננוחה ואפקטיבית.
 

IrisPeleg

New member
שמחה לשמוע שיש התקדמות

תמי שלום אני חושבת שזה הכיוון. אני מאמינה שמתאמן לא רוצה את כל האפשרויות שיש בעולם. נסי להבין את הנקודות הבאות: 1. מה היא רצתה לעשות כשיא הייתה צעירה. 2.למה היא למדה מה שהיא למדה והאם זה מה שהיא באמת רצתה או שזה מה שיעצו לה או מטעמים פרקטיים וכדומה. שאלה 2 קריטיתבעיקר אם היא כבר למדה ועובדת בזה. לאט לאט תמצאו מה היא באמת רוצה או רצתה ולא עשתה. איריס
 

תמי222

New member
אני מחכה לתשובה ממנה

אני מקווה שהיא אכן תרצה לבוא לאימון כי היא מתאימה . ביי ושוב תודה על העזרה תמי
 
למעלה