איך מודדים גודל של טרולי , עם הגלגלים או בלי

grishab

New member
איך מודדים גודל של טרולי , עם הגלגלים או בלי

הסתבכנו עם טרולי (carry on) שקנינו, יש בו 4 גלגלים בבסיס והגובה שלו 58 ס"מ עם הגלגלים ו 54 אם מודדים בלי הגלגלים.
לפי חברת התעופה (האוסטרית) מותר טרולי עד גובה של 55 ס"מ.
מאחר ואין לנו ניסיון בטיסות בשנים האחרונות לא ברור לנו עד כמה זה מהווה בעייה ועד כמה קפדנית האכיפה ?
 

הנסיך.

New member
לרוב הנטייה היא לא לעשות עם זה צרות

אם זה טרולי של חברה מוכרת אמור להיות ציון בתוכו של הגודל שלו,
לרוב לטרולים בגודל עד 21-22 אינצ' לא עושים בעיות.

כשהדיילת בגייט מחליטה להיות נודניקית היא עלולה לשלוח אותך לנסות לדחוס את הטרולי לתוך המתקן המצחיק שלהם שמגביל את הגודל, אבל גם אז, במקרה הכי גרוע פשוט שולחים את הטרולי לבטן המטוס
 

John the Savage

New member
טכנית, אמורים למדוד עם הגלגלים

בפועל, אף אחד לא עובר ומודד את הטרולי על הסנטימטר (או בכלל, לוקח מידות מדוייקות).

המידות נועדו לשקף את מה שנכנס לתאים שמעל המושבים, פלוס מרווח ביטחון מסויים. המידות של מה שנכנס לתאים למעלה משתנים גם ממטוס למטוס (למטוסים קטנים בטיסות פנימיות יש לרוב תאים קטנים יותר), בעוד שהמידות של חברת התעופה הן לכל הטיסות והן משקפות את המינימום.

אם הטרולי חורג בטיפה ממה שכתוב, ואם הגעתם איתו עד לגייט, ואם אתם מצליחים להכניס אותו לתא למעלה, אף אחד לא יעשה לכם בעיות. לפעמים בטיסה עמוסה במיוחד במטוס קטן עושים צ'ק אין בגייט לחלק מהטרולי הגדולים כי אין מקום לכולם (כולל כאלו שעומדים במידות הדרושות). זה נעשה ללא תשלום ומקבלים את הטרולי בחזרה בגייט בסיום הטיסה.
 

Boston Guy

New member
אם הגלגלים לא נתיקים - אז מודדים עם הגלגלים

הרעיון הוא שהטרולי יוכל להיכנס לתוך ה OVERHEAD BIN לרוחב - והדלת של ה BIN עדיין תיסגר. העומק של ה OVERHEAD BIN ברוב המטוסים היותר מודרניים מתאים לתיק בגודל שהתעשייה מתייחסת אליו כ 21 אינץ' (כלומר - 53.3 סנטימטר).
הם לוקחים עוד 2 סנטימטר "רווח" - ול BIN יש עומק של כ 55 ס"מ.
.
הבעייה היא - בעיקר מאז שחברות התעופה התחילו לגבות כסף על כל מזוודה - שהיצרנים (והנוסעים) התחילו ל"הגזים" במידות של הטרולי ובפרשנות לגבי "כמה זה 21 אינץ'". בצורה פשוטה - הנוסעים מחפשים טרולי כמה שיותר גדול כדי לא לשלם על מזוודה במטען, היצרנים מייצרים מה שהנוסעים רוצים לקנות - ויותר ויותר נוסעים עלו למטוס עם טרולים שאי אפשר להכניס לרוחב - ואז לנוסע אין ברירה והוא מכניס אותו לאורך - ואז במקום שב BIN יכנסו 3 תיקים כל טרולי תופס BIN שלם. זה מביא למצב שלשני שליש מהנוסעים אין איפה לשים את התיק שלהם.

אני מניח שאתה לא מתכוון לתלוש את הגלגלים מהטרולי שלך כשאתה תכניס אותו ל BIN. לפיכך - הדלת של ה BIN לא תיסגר אם תנסה להכניס אותו לרוחב.

כמה שהמטוס יותר קטו וכמה שהטיסה יותר עמוסה - כך האכיפה תהיה יותר קשיחה.
 

iris mom of two

New member
השאלה היא כזו

האם הטרולי תכנס לאורכה בבין מעל הכסאות.
&nbsp
כנראה ש58 ס"מ לא יאפשר לסגור את תא המטען. אז זה מהווה בעיה רצינית, והאכיפה קפדנית בתלות בכמה הטיסה מלאה, וצוות הקרקע.
&nbsp
כבר קרה לי שיכולתי להעלות טרולי לטיסה אחת, ובטיסת ההמשך לא אפשרו.
 

grishab

New member
מדובר על טרולי בגודל 20 אינטש, הכי קטן שהיה בחנות

עם גלגלים שלא ניתנים לפירוק.
עדיין בגובה שלו הוא גבוה ב 3 ס"מ ממה שמותר. שאר המידות קטנות יותר מהמקסימום.
אנחנו מתלבטים אם להחזיר את הטרולי ולנסות למצא משהו אחר במקום.
 

Boston Guy

New member
That's what she said

20 אינץ' זה בדיוק 50.8 סנטימטר.
58 סנטימטר זה 22.83 אינץ'.

זה מזכיר לי את הבדיחה
- "אם היה לי עוד 2.83 אינץ' הייתי מלך"
- "ואם היה לי פחות 2.83 אינץ' הייתי מלכה".
 

grishab

New member
הנה הפתקית שמצורפת לטרולי החדש



 

Boston Guy

New member
אתה יכול לראות את האוקסימורון על התגית

תיק שנקרא "24 אינץ'" הוא בגובה 68 סנטימטר.
תיק שנקרא "20 אינץ' " הוא בגובה 58 סניטמטר.

ההבדל בגובה בין השמות של שני התיקים הוא 4 אינץ'.
ההבדל בגובה בסנטימטר הוא 10 סנטימטר.
ואכן, אינץ' אחד שווה 2.54 סנטימטר.

אז היצרן של התיק הזה יודע היטב כמה סנטימטרים יש באינץ'.

הבעיה היא שאם מחלקים את גובה התיק הקטן (58 סנטימטר) במספר 20 (אינץ') - מקבלים 2.90 סנטימטר... כלומר - היצרן זייף ב 12% במידות.

היבואן יכול לקרוא לתיק 20 אינץ', והוא יכול לקרוא לתיק על שם עיר באנגליה - זה עדיין תיק NO NAME שיוצר על ידי איזה יצרן במדינת עולם שלישי (מן הסתם סין) - והוא עדיין גבוה מדי ב 3 סנטימטר.
 

ilanvag

New member
בדקתי עכשיו את מזוודת העלייה למטוס שלי, רק מתוך סקרנות.

היא 55 ס"מ בדיוק - על המילימטר (כולל גלגלים, כמובן), והיא נכנסת בלי בעיה לתוך התאים, לרוחב כמובן (כלומר לעומק, כך שאפשר לשים עוד כמה מזוודות לידה).
&nbsp
מתוך ניסיון, נראה לי שגם אם היא הייתה עוד 1-2 סנטימטר, עדיין התא היה נסגר. לא יודע לגבי 3 ס"מ - ייתכן שכן, וייתכן שלא. במטוסים גדולים (בהם התאים יותר גדולים ועמוקים) אז די ודאי שגם 58 ס"מ ייכנס, במטוסים קטנים ייתכן שלא.
 

possum2

New member
השאלה אינה אם ייכנס לתאים במטוס, אלא אם דיילי הקרקע יאפשרו

לך לקחת אותה איתך או ייאלצו אותך לשלוח. אתה יכול לנסות לשכנע אותם שהמזוודה יכולה להכנס לתא, ותמיד טסת איתה, ומה לא - אבל מה שייקבע בסוף תלוי במסגרת הפח הקטנה בכניסה לפני הצ׳ק אין, וזאת לא בהכרח עובדת לטובתך (מנסיוני המועט עם הטרולי הוותיק והגבולי שלי, בחלק מחברות התעופה המסגרות האלו קטנו בשנים האחרונות, ולך תשכנע דיילת קרקע אמריקאית שלפני חודשיים העלת את אותה מזוודה למטוס אחר)...
 

Boston Guy

New member
הכל תלוי מי אתה ואיך אתה טס...

מכיוון שיוצא לי (ומסתבר שלעוד אדם או חמישה בפורום הזה) לעמוד בתור ל BOARDING בשער העלייה למטוס לעיתים מזומנות - אני רואה שוב ושוב איך עושים לאנשים אחרים בעיות בגלל התיק שלהם - לפעמים תיק שאינו גדול יותר מהתיק של אלו שעומדים איתי בשורה של ה"מיוחסים" שעולים קודם למטוס...
טוס במחלקת עסקים או במחלקה ראשונה, או תהיה "נוסע מתמיד זנב" - וגם אם התיק שלך הוא בגודל 24 אינץ' ובנוסף אליו אתה סוחב מארז חליפות - אף אחד לא יצייץ לכיוונך.

ההנחה שלי היא שהשואל בפתח שירשור זה טס בכרטיס הכי זול שהוא הצליח למצוא, ולכן יעשה BOARDING אחרי שכל ה"מיוחסים" עלו למטוס וחנקו את תאי האיכסון עם הציוד שלהם. ולאלו צוות הקרקע מתאכזר במיוחד.
 
למעלה