זה בעייתי
אפשר למצוא בקראן התייחסות ל"יהוד" שקבלו בשורה. ההתייחסות הנפוצה יותר היא ל"בנו אסראיל", כלומר בני ישראל, שהם ענף של הגניאולוגיה שגם השבטים של ח"א ערב מתייחסים אליה. כללית בקראן מקובלת הגניאולוגיה של המקרא. קשה לאר יחס אחיד לבני ישראל ועוד יותר קשה לאתר יחס ל"יהדות". כללית בני ישראל מתוארים כמי שקבלו את הבשורה (מספר פעמים, החל מאברהם והמשך במשה, דוד וכן הלאה) אך סילפו אותה וחטאו. עכשיו בוא ונסבך את העסק עוד יותר. יש אסכולת מיעוט במחקר שטוענת שה"יהוד" שמוזכרים בקראן אינם יהודים. הטענה היא שאנו לא יכולים לדעת האם בסביבתו הקרובה של מחמד, שבה נכתב הקראן היו יהודים, ואנו לא יודעים אם ההתייחסות ל"יהוד" בקראן היא ליהודים כפי שאנו מכירים אותם. יש טיעונים משכנעים למדי לתמוך ברעיון שאלה לא היו יהודים.