איך מזהים סימנים?

איך מזהים סימנים?

אני יודעת שאלוקים בתוכי, מעלי, מסביבי, מקיף את האינסוף, אני מכירה בהשגחה הפרטית, החלה גם עלי. אבל מנסה להבין את הסימנים שמתרחשים סביבי ללא הרף. מבקשת בקשות, שואלת שאלות- ונענית בסימנים שאין ביכולתי להבין- דבר המקשה עלי לפעול, ולפעמים אף מעציב. אולי התקשורת איתו בעייתית? אולי פשוט אני שואלת שאלות מטופשות?
 

nehud

New member
אולי תתני דוגמה לסימן, שאלה...

חוויה וניתן (אולי) יהיה להקל על החוויה באהבה אהוד
 
האמת

אני פחות רוצה להתמקד במשהו ספציפי, יותר מעניין אותי כל החיפוש אחר הסימנים- מין האחזות בתקשורת עם העליון. זו רק אני שמחפשת סימנים? שבטוחה שההוא למעלה מנחה לי סימנים וכיוונים ישירים?
 

nehud

New member
הסימנים סביבך כל העת

השאלה האם את קשובה, לאחר מכן האם את מתרגמת האומץ לב את הסימנים והאם את מוכנה לפעול בהתאם. באהבה אהוד
 

חי אדר

New member
סימנים

השאלה היא מה הטעם בחיפוש ובאיתור הסימנים? נראה לי כי עצם העובדה שאת ממקדת את תשומת ליבך בניסיון העקיב להכרת האל זהו הסימן הטוב ביותר עבורך. לטעמי השגת ה' אינה דבר שניתן למימוש זוהי מטלה שאליה יש לשאוף אך לעולם אינה מושגת מעצם העובדה שהאל הוא ישות מופשטת מחומר ומנגד האדם מורכב מחומר אזי בהכרח חיפוש אחר סימנים ואיתותים הינו מאמץ מייגע ואולי אף חסר טעם, וזאת מהסיבה הפשוטה כי לא ניתן לקבוע את הקו המבחין בין עובדה להשערה.
 

nehud

New member
השגת ה' ניתנת למימוש בכל רגע

לצורך כך חי אדר יש צורך לשחרר את השכל לחופשה קצרה בכדי לפנות מקום לנוכחות ה' באהבה אהוד
 

חי אדר

New member
שחרור האדם

שחרור השכל מהאדם פירושו שחרור האדם מלהיות אדם. האדם הינו אדם רק בעבור ומבלעדיו נמשל כבהמות
 

nehud

New member
המלצה אישית בלתי מחייבת

היות והינך אדם של שכל, הדוגל בגישה "אני חושב משמע אני קיים" מין הראוי יהיה שתבצע מחקר שיכלי לגבי כל אותם אנשים , מנהיגים, רבנים,ממציאים וכדומה אשר דרכם ראויה להערכה ואולי הערצה ובדוק את דרך התנהלותם. תמצא כי השכל היה רק במקום שני (אין צורך לוותר על שרותיו רק למקמו במקום הראוי להמשך ההתפתחות האישית) הערה: נאמר מנסיון ולאחר 22 שנות לימוד פורמלי בהצטינות ונסיון מוצלח למדי בניהול בכיר (מנכ"ל) של חברות בתעשייה. באהבה אהוד
 

חי אדר

New member
שכל ראשון

העובדה שאצל אלו שמניתה השכל היה אצלם כדבר שני אין בזה כדי לציין שצריך ללכת אחריהם ולשגות יחד עימם. בסופו של עניין גם מי שאינו מבסס את עולמו האמוני על היסוד השכלי בכל זאת הוא חותר לטעון טענות הגיוניות כדי לתמוך את האמונה ולהוציאה מגדר האבסורד.
 

nehud

New member
המלצה נוספת בלתי מחייבת

בדוק באופן שכלי את חייך שלך ביושר והגינות האם השכל ישר אשר עשית בו שימוש הוביל אותך כל העת לתוצאות הרצויות? האם כאשר אתה מתנהל בחיים השכל מוביל אותך תמיד באופן מובהק להחלטות קוהרנטיות לביצוע? האם אתה מכיר מישהו בעולם המסוגל לקבל החלטה ברורה וחדה בכל נושא ועניין בו הוא עוסק בהתאם לשכל בלבד? באהבה אהוד
 

חי אדר

New member
טיבה של טעות

השכל לעולם אינו טועה, הטעות נובעת מהדמיון של האדם השכל מגיב בהתאם לנתונים המוצגים לפניו ובהתאם לכך הוא חורץ את משפטו. כך שהטעות אינה מעצם הפעילות השכלית אלא מהמצג המוטעה המונח לפניו להכרעה
 

nehud

New member
האם אינך מוצא טעות בהודעתך

כאשר השכל אינו טועה לעולם עפ"י תפיסתך הוא אמור לזהות שהמצג המונח להכרעה שגוי ואינו מוצא צורך לעסוק כלל בהכרעה מיותרת. כלומר הטעון שלך כי השכל בסדר רק יש בעייה עם המצגת, מאפשר לך לחזיק בדעה כי השכל אינו טועה. למרות שהוא טועה בעיסוק במצגת "מטעה" נמשיך האם מצאת מחקר/ים המוכיחים כי השכל אינו טועה לעולם שהרי לאותם אלו הדוגלים בכך אין פשוט מהוכחה זו. האם קראת את הפרקים הראשונים בקוהלת (החכם באדם) ודעתו על החוכמה באהבה אהוד הערה: מה אומר השכל על חווית האהבה
 

חי אדר

New member
אין טעות

בוודאי שהשכל יכול לזהות את מקור השגיאה, אך כפי שציינצתי מקור הטעות שדהאדם לא תמיד נותן דעתו לבחינת כל ההשלכות של הדבר שהוא מבקש להכריע. אם כן הבעיה אינה בשכל אלא בשימוש בו האדם עושה בו. בוודאי שיש מוגבלות לתבונה של האדם אך היא נובעת בשל התרכובת של האדם המורכב מחומר וצורה.
 

nehud

New member
מדבריך אני למד

שיש שכל אצל האדם אך את נתינת הדעת אצל אותו אדם נעשת באמצעים השונים מהשכל. השאלה האם יתכן? במידה וכן אזי אולי השכל אינו מסוגל להביא האדם לתפקוד מיטבי שהרי טענת שיש בעייה בשימוש בו ולמרות שאינו עושה שגיאות הוא אינו יודע לזהות (בשפת המחשב) את הזבל בו הוא מוזן ועל כן מספק תובנות זבל ומכן שהשכל מבצע את אם כל השגיאות ושומר על הזכות להמשיך ולשלוט ולספק תובנות זבל כי הרי טען (השכל שלך) זה לא אני זה אתה (חי אדר) שמספק לי מידע חלקי ושגוי ואני המושלם עושה כמיטב יכולתי לשלוט בהרהרי הזבל בהם אתה מזין אותי. אין לי כוונה אישית לפגוע אלה להציג את האבסורד כאדם המאמין ביכול השיכלית אמליץ לך לקרוא מספר פילוספים כולל מזרחיים אך תתחיל מגורדיף באהבה אהוד
 

חי אדר

New member
יתרון האדם

המספק את הזבל הוא הדימיון של האדם. ככל הנראה לא נתת דעתך כי האדם יש בו את יכולת ההכרעה ומידת השימוש בשכל והיקף התפרסותו תלוי בהכרעתו הרצונית של האדם. לו יצוייר כדבריך אזי האדם יהיה בבחינת רובוט המשועבד לפן התנהגותי אחד.העובדה שלא תמיד השכל מנפה את הזבל הוא באדם עצמו ולא בשכל. עד כה יתרון האדם מההולכעים על ארבע אינו אלא בכח השכל ולא בכח אחר ואם כן אין מנוס הדרך להיות אדם חייבת לצמוח מכח הכח המבחין.
 

nehud

New member
מסקנות מסקנות

כיצד הצלחת לפרש את דברי להצגת האדם כרובוט אין לי מושג כמו גם תפישתך את השכל אשר מצד אחד הוא מושלם ואינו עושה שגיאות אך מצד שני עושה שגיאות בקבלת המידע ועומק השימוש אשר הוא מאפשר לעשות בו עצמו. איני מוצא כל צורך להשוות את האדם ויתרונו מול בעלי החיים היות ודומה הדבר להשוואה בין תפוז לחמור, כי אם להתפתחות היחסית של כל אדם ואדם ביחס להוויתו אתמול שהרי גם אנו בני האדם איננו דומים האחד לשני, ולראיה ההתכתבות בין שנינו. כפי הנראה דרכך היא זו המתאימה להמשך התפתחותך עד אשר תגלה כי אין היא מספקת את הסחורה עבורך כפי שדרכי אכן מתאימה עבורי כעת ואין כל ביטחון שתתאים מחר. באהבה אהוד
 
למעלה