איך מיישמים ידע חדש וצוברים בו ניסיון - אם לא משתמשים בו בעבודה השוטפת?

בתפקיד הנוכחי שלי אני עובדת בג׳אווה, אבל אנחנו לא משתמשים (לפחות לא באופן ישיר ויומיומי) בפריימוורק של ספרינג. הקוד שלנו גם לא כתוב במיקרוסרוויסים, ולמרות שהצוות שלנו עוסק בתחום הבקאנד - אנחנו לא ממש כותבים שאילתות מעל מסד הנתונים. הסיבה העיקרית לכך היא שאנחנו מספקים ללקוחות פלטפורמה של low code שבה הלקוחות יכולים לכתוב סקריפטים, ויש תשתית מסויימת של אובייקטים שאפשר להשתמש בהם כדי להביא נתונים ממסד הנתונים - ואנחנו בקוד שלנו משתמשים באותם אובייקטים כדי להביא נתונים במקום לעבוד ישירות מול מסד הנתונים.

יש כיום לא מעט פלטפורמות הדרכה שונות שבהם יש אינספור קורסים על כל נושא אפשרי, כולל הנושאים האלו. אבל ממש כמו שבתואר היו הרצאות ובמקביל היו גם תרגולים עם מתרגל וגם היינו תירכים להגיש לא פעם תרגילים בקורסי תכנות - אני מניחה שכדי שאוכל להציג את הידע הזה בתור ניסיון פרקטי, אני צריכה לעשות איתו משהו פרקטי. באופן אידאלי הייתי משיגה את ה״תרגול״ הזה במסגרת העבודה, אבל כשזה לא קורה קצת קשה לי להבין איך לתרגל את הנושאים בצורה שבה משתמשים בפריימוורקים השונים בתעשיה.

אז איך בדיוק לומדים נושא חדש לעומק אם אין לי אפשרות להתנסות בו בעבודה השוטפת שלי?
 

max256

Member
1. תכתבי קצת קוד בעבודה שלא כחלק מהפרוייקט (איזה תוספת או קוד בדיקה)
2. תרומה לפרוייקטי קוד פתוח
3. פרוייקט אישי ללא קשר למקום העבודה
 

Nuke1985

Active member
בגדול אם רוצים ללמוד או להשתפר במשהו אני חושב שמה שמתואר פה הוא מסגרת טובה.

אפשר גם לחפש שאלות מראיונות עבודה על הנושא שאת מנסה ללמוד. אולי דווקא עדיף ללכת על ספרים ולא על קורסים בפלטפורמות כמו Udemy כי יש להם אינטרס לנפח ביקורות ודירוגים . זה כמו שהציונים הממוצעים של סרטים הרבה יותר גבוהים בrotten tomatoes (חברה ששייכת לחברה שמוכרת כרטיסים לסרטים) או בamazon (שמוכרת סרטים לצפייה באינטרנט) מאתרים כמו IMDB או metacritic שזה לא המצב והם לא ממש "נקודת מכירה". אפשר להשתמש בgoodreads .

אפשר גם לשאול באיזה Community of practice כמו reddit או קהילה אינטרנטית כלשהי שמקושרת מהאתר של הפרוייקט. או לשאול מישהו שממש טוב בזה או עובד בחברה שנחשבת טובה.
 
למעלה