אשה מרציפן
New member
איך מלצר מסוגל להרוס את החוויה
נתקלתי בסיפור הבא בפורום השכן. גם לי יצא להיתקל במלצרים גרועים בחיי, ובכאלו שלא מבינים שהלקוח לא חבר שלהם ושמה ש(אולי) יתקבל בהבנה ע"י חברים שלהם, לא יתקבל בהבנה ע"י אנשים זרים שהם אמורים לתת להם שירות. המקרה הזה בכל מקרה הוא אחד הקיצוניים - החל מההתעקשות הלא ברורה של המלצר לדבר רק ללקוח אחד (כבר לא משנה כאן גבר או אשה) ולא לשניהם ביחד, ההתבטאויות העוקצניות שלו בהמשך וטון הדיבור שלו (שאני נוטה להאמין שהלקוחה לא הגזימה) ועד הקטע עם הקינוח והטיפ - ואני באמת לא מבינה איך החצי הגברי בזוג הזה התעקש להשאיר טיפ - אני הייתי משאירה טיפ בכתב, שכולל המלצות לשיפור יחסי האנוש שלו, ומעבירה גם את המסר למנהל המקום. אני גם הייתי מעירה על ההתנהלות הזאת בשלב מוקדם יותר - אנשים באים למסעדה בשביל לאכול וליהנות, לא בשביל לחטוף עקיצות מהמלצר.
מנגד, יצא לי לא אחת לשמוע ביקורות על אנשים ש"לא מבינים הומור" בסיטואציות כזאת, אני בעצמי "חטפתי" מספר פעמים שאני לא מבינה הומור במקרים דומים (אם כי פחות קיצוניים), כמו הערה עוקצנית של המלצר על מה שהזמנתי/על סירוב שלי להזמין משהו אחר. זכור לי שאפילו פה בפורום "חטפתי" בעבר הרחוק על כך שהתלוננתי על עובד שטען שמה שהזמנתי הוא מאוד מגעיל והואשמתי בלקיחת הפרנסה שלו (היות שהטענה של העובד הייתה שחייכתי אליו ועשיתי רושם של בחורה נחמדה, ולכן חשב שאפשר לצחוק איתי... מה ששתי חברות פה בפורום טענו שלגיטימי). כאמור, קטעים כאלו לא מקובלים בכללי, אבל כשזה מגיע ממלצרים שמצפים לטיפ זה אפילו יותר לא מובן, וכשמציגים כנימוק את העובדה שהלקוח היה נחמד והיה נראה כמישהו ש"יזרום", זה בכלל לא מובן לי (זה הסבר שקיבלתי גם במקרה אחר לעקיצות שהגיעו מצד ברמן).
יצא לכם להיתקל בדברים כאלו? היו לכם קטעים מהצד השני, שניסיתם לצחוק עם לקוח והוא לא הבין? בכללי - אתם הייתם מנסים "לצחוק" עם לקוח באופן הזה?
נתקלתי בסיפור הבא בפורום השכן. גם לי יצא להיתקל במלצרים גרועים בחיי, ובכאלו שלא מבינים שהלקוח לא חבר שלהם ושמה ש(אולי) יתקבל בהבנה ע"י חברים שלהם, לא יתקבל בהבנה ע"י אנשים זרים שהם אמורים לתת להם שירות. המקרה הזה בכל מקרה הוא אחד הקיצוניים - החל מההתעקשות הלא ברורה של המלצר לדבר רק ללקוח אחד (כבר לא משנה כאן גבר או אשה) ולא לשניהם ביחד, ההתבטאויות העוקצניות שלו בהמשך וטון הדיבור שלו (שאני נוטה להאמין שהלקוחה לא הגזימה) ועד הקטע עם הקינוח והטיפ - ואני באמת לא מבינה איך החצי הגברי בזוג הזה התעקש להשאיר טיפ - אני הייתי משאירה טיפ בכתב, שכולל המלצות לשיפור יחסי האנוש שלו, ומעבירה גם את המסר למנהל המקום. אני גם הייתי מעירה על ההתנהלות הזאת בשלב מוקדם יותר - אנשים באים למסעדה בשביל לאכול וליהנות, לא בשביל לחטוף עקיצות מהמלצר.
מנגד, יצא לי לא אחת לשמוע ביקורות על אנשים ש"לא מבינים הומור" בסיטואציות כזאת, אני בעצמי "חטפתי" מספר פעמים שאני לא מבינה הומור במקרים דומים (אם כי פחות קיצוניים), כמו הערה עוקצנית של המלצר על מה שהזמנתי/על סירוב שלי להזמין משהו אחר. זכור לי שאפילו פה בפורום "חטפתי" בעבר הרחוק על כך שהתלוננתי על עובד שטען שמה שהזמנתי הוא מאוד מגעיל והואשמתי בלקיחת הפרנסה שלו (היות שהטענה של העובד הייתה שחייכתי אליו ועשיתי רושם של בחורה נחמדה, ולכן חשב שאפשר לצחוק איתי... מה ששתי חברות פה בפורום טענו שלגיטימי). כאמור, קטעים כאלו לא מקובלים בכללי, אבל כשזה מגיע ממלצרים שמצפים לטיפ זה אפילו יותר לא מובן, וכשמציגים כנימוק את העובדה שהלקוח היה נחמד והיה נראה כמישהו ש"יזרום", זה בכלל לא מובן לי (זה הסבר שקיבלתי גם במקרה אחר לעקיצות שהגיעו מצד ברמן).
יצא לכם להיתקל בדברים כאלו? היו לכם קטעים מהצד השני, שניסיתם לצחוק עם לקוח והוא לא הבין? בכללי - אתם הייתם מנסים "לצחוק" עם לקוח באופן הזה?