איך מלצר מסוגל להרוס את החוויה

איך מלצר מסוגל להרוס את החוויה

נתקלתי בסיפור הבא בפורום השכן. גם לי יצא להיתקל במלצרים גרועים בחיי, ובכאלו שלא מבינים שהלקוח לא חבר שלהם ושמה ש(אולי) יתקבל בהבנה ע"י חברים שלהם, לא יתקבל בהבנה ע"י אנשים זרים שהם אמורים לתת להם שירות. המקרה הזה בכל מקרה הוא אחד הקיצוניים - החל מההתעקשות הלא ברורה של המלצר לדבר רק ללקוח אחד (כבר לא משנה כאן גבר או אשה) ולא לשניהם ביחד, ההתבטאויות העוקצניות שלו בהמשך וטון הדיבור שלו (שאני נוטה להאמין שהלקוחה לא הגזימה) ועד הקטע עם הקינוח והטיפ - ואני באמת לא מבינה איך החצי הגברי בזוג הזה התעקש להשאיר טיפ - אני הייתי משאירה טיפ בכתב, שכולל המלצות לשיפור יחסי האנוש שלו, ומעבירה גם את המסר למנהל המקום. אני גם הייתי מעירה על ההתנהלות הזאת בשלב מוקדם יותר - אנשים באים למסעדה בשביל לאכול וליהנות, לא בשביל לחטוף עקיצות מהמלצר.

מנגד, יצא לי לא אחת לשמוע ביקורות על אנשים ש"לא מבינים הומור" בסיטואציות כזאת, אני בעצמי "חטפתי" מספר פעמים שאני לא מבינה הומור במקרים דומים (אם כי פחות קיצוניים), כמו הערה עוקצנית של המלצר על מה שהזמנתי/על סירוב שלי להזמין משהו אחר. זכור לי שאפילו פה בפורום "חטפתי" בעבר הרחוק על כך שהתלוננתי על עובד שטען שמה שהזמנתי הוא מאוד מגעיל והואשמתי בלקיחת הפרנסה שלו (היות שהטענה של העובד הייתה שחייכתי אליו ועשיתי רושם של בחורה נחמדה, ולכן חשב שאפשר לצחוק איתי... מה ששתי חברות פה בפורום טענו שלגיטימי). כאמור, קטעים כאלו לא מקובלים בכללי, אבל כשזה מגיע ממלצרים שמצפים לטיפ זה אפילו יותר לא מובן, וכשמציגים כנימוק את העובדה שהלקוח היה נחמד והיה נראה כמישהו ש"יזרום", זה בכלל לא מובן לי (זה הסבר שקיבלתי גם במקרה אחר לעקיצות שהגיעו מצד ברמן).

יצא לכם להיתקל בדברים כאלו? היו לכם קטעים מהצד השני, שניסיתם לצחוק עם לקוח והוא לא הבין? בכללי - אתם הייתם מנסים "לצחוק" עם לקוח באופן הזה?
 

קריסטה

New member
בזמנו כשהייתי מלצרית

הבעיה שלי הייתה דווקא מהכיוון ההפוך - אורחים שניסו לצחוק ולהתבדח איתי, לפעמים לפלרטט ולהתחיל.
אני לא בן אדם קליל, ועם אנשים זרים בכלל קשה לי לזרום לקטעים של הומור וצחוק. במיוחד כשהוא חצי על חשבוני.
אני לא יודעת עד כמה זה לא-לגיטימי מצד האורח, בכל זאת הוא זה שבא לקבל שירות, אבל אני לא אהבתי את זה בכלל.

מצד המלצרית זה משהו שמעולם לא העליתי בדעתי לעשות. אני באה להעניק שירות, ואני עושה זאת בקורקטיות, בלי סחבקיות. גם לא הייתי רואה את זה בעין יפה כלפי. המלצר לא חבר שלי!
אם לקוח מתעניין בי, שואל שאלות אין לי בעיה לשתף פעולה ולצאת קצת מה"הצגה" - אבל לא מעבר.
 

נוש14

New member
וואו איזה סיפור

די הזוי למען האמת. בקשר לטיפ, לא חושבת שהגיע לו טיפ וסיכוי גדול שגם אני לא הייתי משאירה או משאירה הרבה פחות מ-10%.
אכן הרבה מאד מהחוויה תלוי במלצר והרבה פעמים אני חוששת בתור לקוחה איזה מלצר אני אקבל וכבר קרה ששירתו אותי מלצרים ממש גרועים, אבל בקטע של שירות, לא בקטע של לומר דברים לא הולמים. פעם אחת היה מלצר שניסה להיות ידידותי אבל בסוף יצא שסתם יצאנו בתחושה שהוא היה פשוט חופר. אז צריך לדעת לאזן את זה.
בכל אופן, בחיים לא הייתי מתנהגת עם לקוחות כמו המלצר הנ"ל אבל אני חושבת שאני נורא מבינה איפה עובר הגבול והרבה מלצרים לא כאלה, או שהם אנטיפתיים/לא מקצועיים/לא אכפת להם מספיק, כמו המלצר ההזוי הנ"ל. אני חושבת שזה גם נורא תלוי במקום ובהכשרה שעוברים המלצרים. במקום העבודה הקודם שלי, ההכשרה של המלצרים הייתה מינימלית עד לא קיימת ובאמת זה היה כל מלצר לעצמו והיו לנו גם מלצרים ממש גרועים עם יחסי אנוש ברצפה. לעומת זאת, איפה שאני ממלצרת עכשיו, ההכשרה די קפדנית ולמקום מאד אכפת מרמת השירות אבל בנוסף, מצפים מהמלצרים דווקא להיות סחבקיים ולא מקצועיים נטו כי רוצים שהאווירה תהיה קלילה ומהנה. אני תמיד נהנית לדבר עם לקוחות טיפה מעבר להזמנה ואיכשהו יוצא שאני תמיד אומרת הערות נכונות שמתאימות לסיטואציה. בחיים אני לא אעקוץ לקוח כי זה לא נראה לי מקצועי ובאמת לא קרה לי שלקוח נעלב או לא הגיב בצורה טובה למשהו שאמרתי. אני גם תמיד לוקחת בחשבון שהלקוחות רעבים וצמאים ומעבר לסחבקיות וללצחוק איתם, אני צריכה לספק להם את הצורך הזה במהירות. יש בנוסף הרבה לקוחות שיוזמים איתי שיחה ביוזמתם (לרוב זה לקוחות קבועים שמכירים את המקום) ואז גם כדאי לזרום עם זה אבל לעשות את זה כמה שיותר קצר, לא להכנס לתחום החופר.
בכל מקרה, במקום שאני עובדת כל המלצרים/ברמנים מאד מקצועיים יחסית ויודעים את העבודה ואם לקוח יוצא בתחושה לא טובה מהמסעדה אז זה ממש ביג דיל מבחינת המנהלים (והם יודעים הכל).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השירות צ"ל אדיב ונעים אך קורקטי, ומותאם לקוח

אם יש לקוח "חם" שרוצה שיזרמו איתו, אז אפשר קצת יותר, שלא יחשוב ש"קרירים אליו", אבל ממש בקטנה. לא מסתחבקים עם לקוחות, קל וחומר שלא עם כאלה שלא נראים כאילו עומדים לפתוח סחבקייה עם המלצרים. בכל מקרה, בשום פנים ואופן לא עוקצים לקוח, לא מתנגחים בו, מתנצחים או מתחשבנים איתו או מנסים "לנקום" בו, גם לא בצחוק.

לשמחתי לא יצא לי להיתקל במלצרים זוועתיים / הזויים וכו'; לרוב השירות הרע שקיבלתי היה "בנאלי" – בקשות חוזרות ונשנות שלא נענו, קושי בהשגת המלצר/ים, הטעיות, בלבולים וכיו"ב. המלצרים שאני פוגשת בד"כ אדיבים ונחמדים, רק לא בהכרח יעילים, מקצועיים או מסודרים...
 
למעלה