איך ממשיכים מכאן?

marinado

New member
איך ממשיכים מכאן?

שלום,
אמי חולת אלצהיימר בת87,גרים בשפלה, יש לנו מטפלת זרה .
לאחרונה גם למטפלת קשה לטפל באמי, הכוונה היא לכל הפעילויות היומיות , אמא שלי כמעט ולא מצליחה להזיז את עצמה , ובכלל לא ללכת. קשה לה בכלל להרים אותה למיטה או לכסא גלגלים.
בימים האחרונים גם כמעט ולא אוכלת ושותה מעט.
מה עושים כדי להמשיך הלאה? האם זה הזמן להעביר למוסד סיעודי במקום המטפלת ואם כן לאיזה?
תודה רבה
 
למוסד סיעודי צריך להעביר כשאין ברירה אחרת

אם יש לכם חדר מתאים ואפשרות כספית, ניתן לקבל אישור להעסקת שני מטפלים, אבל הסיבה צריכה להיות שאמא לא מאפשרת למטפלת לישון מספיק. קשיים אחרים לא יאושרו. ביטוח סיעודי רגיל משתתף רק בהעסקת מטפל אחד. לשכות הסיעוד אמורות להכיר את הנוהל ולטפל הגשת הבקשה.
אם אנכם יכולים להעסיק מטפל/ת נוסף, נראה שלא תשאר אופציה זולת מוסד סיעודי. אם יש לכם משאבים כספיים כדאי שתמצאו מוסד שמאפשר גם למטפלת שלה לשהות בו, לפחות בשעות היום.
 
שאלה טובה

אתם יכולים לנסות לקבל מימון דרך משרד הבריאות למנוף סיעודי. לא נראה לי שאפשר או כדאי לקנות כזה דבר ללא מימון, כי זה מאד יקר. אבל אפשר להגיש בקשה למשרד הבריאות אם אתם עומדים בקריטריונים, לינק : https://www.health.gov.il/Services/Citizen_Services/mobility/Pages/Lever.aspx

העניין של מציאת מוסד מתאים הוא מאד מאד מורכב, ולצערי הרב אין איזה גוף שהוא באמת אובייקטיבי ואין לו אינטרסים שאפשר להתייעץ איתו ולקבל המלצות ממנו לגבי מוסד.
מוסד לא יעזור לה לאכול ולשתות. אם היא תפסיק לגמרי לאכול ולשתות ותצטרך הזנה דרך צינורות, היא תהפוך להיות סיעודית מורכבת ולא כל מוסד מתעסק עם אנשים סיעודיים מורכבים. בנוסף לזה, היא תצטרך מקום שיש בו מידת השגחה ואיכפתיות במידה כזו, שהם לא ייתנו לה לפתח פצעי לחץ. כלומר מקום שבאמת הצוות בו הולך והופך אנשים ומזיז אותם כל כמה שעות, לפי הנוהל וכפי שזה אמור להיות.
אין מספיק מקומות כאלה.
אפשר להתייעץ עם קופת החולים :יש אחות אחראית ביקורי בית שיכולה לכוון בתהליך, יש עובדים סוציאלים, את את רופא המשפחה , יש עובדים סוציאלים בעירייה ובשירות למען הקשיש. אפשר לבדוק אצלם אם הם יכולים לכוון אתכם למוסד מתאים באזור שלכם.
 

xfwind

New member
כמעט ולא אוכלת ושותה מעט...

"הלאה" אין הרבה. אם אתם מספיק בשלים, טפלו בה באהבה והטבע יעשה את שלו. דאגו שיהיו איתכם אח/אחות שמנוסים במצבים האלה וילוו אתכם.

מוסד או בית חולים יכולים להזין אותה ולטפל בה ברמה של תחזוקה...אבל ללא ערך ואיכות. גם יסירו מעליכם את הקושי שבקבלת ההחלטות והאחריות.

לא קל אבל נדרשת חשיבה ריאלית.
 
למעלה